jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se du er i virksomhet igjen, jokris.
    Her hagler det på med bestillinger.

Hvilke av Ronnie James Dio sine skiver synes du best? Han var jo innom endel grupper.
    Har store hull i samlinga, og har tenkt å komplettere etterhvert, men det er mest morro å starte med det beste.
    det var jaggu ett godt spørsmål som ikke er så enkellt å gi ett entydig svar på, jeg vokste jo opp med de mest populære DIo platene, men da hadde han jo allerede gitt ut masse som var gått meg forbi, jeg synes dog DIO perioden er den beste, ikke bare pga hans vokal,men musikken....
    ellers har jeg på langt nær fått tak i alle platene han var med på , har såvidt bare streifa bort i bla ELF
    denne uken skulle jeg forøvrig stått på trappa de, men flere av barna her har vært hjemme med far pga sykdom, så når kvelden har kommet så har jeg ikke vært i audiofillt sosial form :) håper neste uke blir bedre, gleder meg masse til å endelig få lytta på oppsettet ditt og skravla litt haifai :)

• Liker
    Reaksjoner: POB

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    iom at det har blitt mye innetid denne uken har jeg innimellom fått inn ca 40 skilleark til i samlingen , det hjelper prossesen med å finne frem de enkellte platene, endelig fått meg en egen hylle for det nyankomne slik at jeg har full oversikt over det også :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg bestillt meg en stk 110 ohm's XLR digital kabel, valget fallt på en Audioquest Raven, ellers skjer det lite annet, kabelen er for bruk mellom NAD og Arcam forøvrig

315282f3_photo1.jpg

ade3e6e6_photo3.jpeg

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Har liggende en god Kimber 110ohm, hvis du har lyst til å teste litt.
    Bruker bare usb som overføring, så den er egentlig til overs.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Det ville vært artig å se om det er noe forskjell på de , så takker ja til det :) skal hente audioquest kabelen senere i uken, kjøpte brukt en, nypris er langt over det jeg ville gitt

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    noen nye bestillinger

16574b.jpg

18575.jpg

21529.jpg

21680.jpg

1977478_10152067186768515_1909880581_n.jpg

bilde 67.jpg

exodusbloodincover640.jpg

Her gikk jeg all out og bestillte i 3 farger
    fghjk.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.028
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du må ha HFS`s i særklasse største samling av plater med covere hvor det avbildes "FÆLINGER"!
    Er nok ikke så tungt inne der. denne er blant de skumleste;). (småtterier)

Artig at vi driver med litt forskjellige ting.

Mvh

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Det har jeg aldri tenkt på, men har vel en viss fetish for slike covere kanskje 8) ellers hører det ofte med til sjangeren, imo så kommer det jo veldig mye "vanlig" musikk inn her også,men da oftere som streaming/nedlasting og det legger jeg lite ut av her
    Min platesamling avspeiler til en viss grad sjangere som har fulgt meg fra krybben , f.eks tidlig black sabbath , deep purple, the doors , The clash osv osv
    en naturlig progresjon ble vel Metal..... mye er utdatert kanskje, men i forhold til populær musikken fra de dager så er 90% forsatt Going strong

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Velger å legge inn en liten sidekommentar her i tråden, jeg fikk litt uro mld angående helse før sommeren var igang, og tok dette alvorlig, det betydde bla å kutte ned på tid foran oppsettet og komme seg ut istedet .
    har fått svar på prøver idag og jeg er glad for at alt er snudd på hodet igjen etter en veldig aktiv sommer + total endring av spisevaner.
    iløpet av tre mnd ble jeg minsket med 31 kg og alle verdier er nå normale i kroppen og man kan da sette seg ned og kose seg litt mer med anlegget fremover med god samvitighet

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    31kg er jaggu mye.
    Du får stående applaus for den :cool:.
    Får komme innom med kabelen jeg skrøyt av, også. Hjemme i mårra etter 16:00 ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    31kg er jaggu mye.
    Du får stående applaus for den :cool:.
    Får komme innom med kabelen jeg skrøyt av, også. Hjemme i mårra etter 16:00 ?
    >Du imorgen er vi på sykehuset for øye kontroll med tvillingene på ettermiddagen, tar det gjerne en annen dag :)
    har hatt syke unger hjemme stort sett hele tiden de siste tre ukene på rullering, så alle gode planer om en tur til deg har fallt i grus
    satser på at de har fått dosa si med forkjlelse og streptokker nå sånn at jeg kan komme meg unna en ettermiddag snart :)

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    31 kg er forholdsvis mye har jeg skjønt, det har kommet helt av seg selv utifra kost omlegging og trening, fokuset er på helse og vekt er en positiv bivirkning :)
    har opplevd to-tre ganger at fok jeg ikke har sett så mye de siste mnd har gått forbi og ikke hilst , så det er tydeligvis en forandring

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Ikke noe problem.
    Bare si ifra når ting er på stell hjemme, så stikker jeg innom eller du oppom.
    Litt spent på andre forandringer som er skjedd også, du har jo t.o.m slanka høyttalerne ;).

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ikke noe problem.
    Bare si ifra når ting er på stell hjemme, så stikker jeg innom eller du oppom.
    Litt spent på andre forandringer som er skjedd også, du har jo t.o.m slanka høyttalerne ;).

sant det :) står i stil nå :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott Jokris, gleder meg å høre at alt er flottings, viktig å ta vare på helsa :)

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Har en AES/EBU 110 ohm som du kanskje har sett tilsalgs også. Ligger på brukten. Bare til å si ifra hvis du vil prøve den hvis Audioquestèn ikke faller i smak!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da har vi bestillt årets Halloween tilskudd, begynner å bli en 2-3 dagers jobb å sette opp men er veldig verdt det når man ser både barn og voksne reagere på "showet" prisen for mest uventet besøk ifjor var ett pensjonist ektepar som kom i tøfler og spurte pent om de kunne komme inn og ta bilder :)

[video=youtube;u0MiMWueDkk]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=u0MiMWueDkk[/video]

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Kan du ikke bare henge opp noen platecovere?
    Flere av de som kan "skremme faen på flatmark"

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Koser meg forøvrig med denne skiva nå mens vi får nye møbler på plass, ble bytte av en sofa og lydmessig en forbedring, mindre plass og lavere armlene, mine motiver for å være enig i valget var seff utseende :)

R-3470851-1331684067.jpeg

har tre stk av denne på lp nå, redd for å spille dem opp tenker jeg :)

• Liker

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.501
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mye kult som kommer inn i hyllene her ser jeg :)

Besøkte forøvrig din lokale (?) platesjappe idag, Strømsø Plateforretning - ble ingen stor handel, men kjøpte ett pent eksemplar av Judas Priest - Stained Class og en original av Saint Vitus - Mournfull cries. Fin liten butikk.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    var der idag og handlet to skiver jeg også, rundt to tia tror jeg det var, Oath sitt debut album og en the doors skive

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke rart en raser ned i vekt når en hører på dette.. Hehe.. God helg J.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ikke rart en raser ned i vekt når en hører på dette.. Hehe.. God helg J.
    God helg ja :) raser nok heller opp igjen tenker jeg, stillesittende og greier :=)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.501
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    så the Oath plata sto i hylla ja - synd de er oppløst, syns det låte bra.

Var der rundt 12 jeg.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Anbefaler filmen også, Gene simmons er med og da er det jo en kalkun klassiker med engang :) mye fet musikk

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Rakk en kjapp tur innom ett par loppis idag også og fikk vel tak i 8-10 album, men det var mere populærmusikk, fra det glade 80 tall, det kommer en gjennforeningsfest på Hadeland neste år og da må man være i rette state of mind musikkmessig også :)
    forøvrig er hylla med nytt materiale full så jeg må løs med en ny omgang vask, fikk en halv meter ekstra hylleplass idag også pga sofa bytte og den må benyttes på beste mulig måte
    håper å få bygd meg en gulvstående reol iløpet av vinteren , som skal erstatte vegg hyller.

ellers ønsker jeg alle en riktig så god lørdagskveld og en stille rolig søndag :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    så the Oath plata sto i hylla ja - synd de er oppløst, syns det låte bra.

Var der rundt 12 jeg.
    ja, jeg har hørt bare littegrann, men slo til når jeg så plata der, har en fetish for kvinnelig vokalister også, så to fluer i en smekk med den :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Bestillte meg en slik buffer etter tips fra min nevø, den er bygd etter Musical Fidelity sin gamle Buffer, som forsatt er populær, så populær at man nesten kan få igjen det man gav når den var ny :) denne her får man ferdig levert for ca 1200 kr ++, jeg valgte som min nevø og ikke ha potmeter, og min skal bruke 12au7 som jeg er glad i, kan velge en annen type rør også ved bestilling
    jeg tenkte å bruke min på soverommet mellom tuner og marantz recevier , men den skal testes i hovedoppsett først, hvis noen skulle være interesert i en slik fra samme selger så si ifra så kan dere få link til selger, den er kjøpt på ebay, ellers skal jeg motta en LM audio Dac på lån denne uken og det gleder jeg meg til, kommer tilbake med inntrykk etter å ha testet den opp mot Arcam dac , som jeg forøvrig har blitt glad i, gjør lite ut av seg annet enn å spre glade toner :)

Skal igang med å bygge en reol til Lp platene på venstre side i lyttekroken, vekk med vegg hyllene og se om jeg ikke kan få bruk for den ekstra meteren jeg får ut av det :)
    skal bygges solid (håper jeg) med 2x15 tommer

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det høres ut som du har blitt glad i mye i det siste Jokris... Men ikke noe er bedre, at en trives med det en har kjøpt..At det på en måte, "vokser" seg litt på en og gir en glede.. Må ha meg en riaa etterhvert, men usikker på hva jeg skal velge...Vi får se , det er mye å velge i...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Sant det, mye nytt her nå og på ett eller annnet vis blitt sydd sammen til en pakke jeg liker :)
    så fort jeg er fornøyd med ett oppsett ,en periode, er det videre til neste til neste har jeg funnet ut, og det er jo veldig gøy å sette sammen og bli kjent med oppsett hjemme
    dreiningen fra tidligere er nok det at jeg har blitt mer opptatt av softwaren (lp) og akkumulerer meg det jeg vil ha av det sakte men sikkert.
    Pappaen til min ene nevø, har en grisefin samling med min type musikk som spenner seg fra slutten av 60 og oppover, og etter ryktene jeg hører så er han mer opptatt av en overgang til streaming for tiden, så har ett ørlie håp om å få plukke litt derifra etterhvert, da kan hende jeg får fyllt noen huller, han hadde vel ca 6000 plater dengang jeg var liten på sent 70 tall, og tippet vel 10 000 før han gikk over til mer cd og nå streaming.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sant det, mye nytt her nå og på ett eller annnet vis blitt sydd sammen til en pakke jeg liker :)
    så fort jeg er fornøyd med ett oppsett ,en periode, er det videre til neste til neste har jeg funnet ut, og det er jo veldig gøy å sette sammen og bli kjent med oppsett hjemme
    dreiningen fra tidligere er nok det at jeg har blitt mer opptatt av softwaren (lp) og akkumulerer meg det jeg vil ha av det sakte men sikkert.
    Pappaen til min ene nevø, har en grisefin samling med min type musikk som spenner seg fra slutten av 60 og oppover, og etter ryktene jeg hører så er han mer opptatt av en overgang til streaming for tiden, så har ett ørlie håp om å få plukke litt derifra etterhvert, da kan hende jeg får fyllt noen huller, han hadde vel ca 6000 plater dengang jeg var liten på sent 70 tall, og tippet vel 10 000 før han gikk over til mer cd og nå streaming.

Høres ut som en deal, du overtar vinyl og jeg tar cd-samlingen :)..Seriøst, si ifra om det blir noe av , god musikk vil en jo ikke gå glipp av.. :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja, greit skal si ifra, bare fordi jeg vet at han bla har Zappa :)

• Liker

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Klart jeg er med på den :) nå er forøvrig ungene kvitt bassiluskene så da SKAL jeg snart dukke opp på døra di :)

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn