JonasH
Naturlig nysgjerrig
Takk X-cellLekkert som vanlig... får bare mer og mer lyst på 2 sånne plinius blokker..
Ja, du burde absolutt fått prøvd noe Plinius i oppsettet. Kan nesten garantere det blir stående i såfall
Jonas
Takk X-cellLekkert som vanlig... får bare mer og mer lyst på 2 sånne plinius blokker..
Det er nok ikke umulig.. bare synd jeg ikke kan plassere en blokk ved vær høytaler litt for trangt her pr nåTakk X-cellLekkert som vanlig... får bare mer og mer lyst på 2 sånne plinius blokker..
Ja, du burde absolutt fått prøvd noe Plinius i oppsettet. Kan nesten garantere det blir stående i såfall
Jonas
2 er helt hinsides rått både visuelt og som kraftreserver. Men 1 holder i lange baner musikalsk settDet er nok ikke umulig.. bare synd jeg ikke kan plassere en blokk ved vær høytaler litt for trangt her pr nåTakk X-cellLekkert som vanlig... får bare mer og mer lyst på 2 sånne plinius blokker..
Jonas
Så den ene er bare til pynt/varmeovn?2 er helt hinsides rått både visuelt og som kraftreserver. Men 1 holder i lange baner musikalsk settDet er nok ikke umulig.. bare synd jeg ikke kan plassere en blokk ved vær høytaler litt for trangt her pr nåTakk X-cellLekkert som vanlig... får bare mer og mer lyst på 2 sånne plinius blokker..
Jonas
Hadde selv 1 og gikk til 2. Nå har jeg gått tilbake til 1 igjen. På de høyttalerne jeg har nå var forskjellen på 1 og 2 så marginalt, at jeg legger heller pengene andre plasser
Jonas
Solgte den 2. igjen Kostbar varmeovn å "bare ha stående"Så den ene er bare til pynt/varmeovn?2 er helt hinsides rått både visuelt og som kraftreserver. Men 1 holder i lange baner musikalsk settDet er nok ikke umulig.. bare synd jeg ikke kan plassere en blokk ved vær høytaler litt for trangt her pr nå
Hadde selv 1 og gikk til 2. Nå har jeg gått tilbake til 1 igjen. På de høyttalerne jeg har nå var forskjellen på 1 og 2 så marginalt, at jeg legger heller pengene andre plasser
Jonas
Takk GismoLekkert og kvalitet i alle tiltak du gjør JonasH, også dette
Støtter deg til hundre, vegg slår gulv på store marginer
Har til og med en sub skrudd fast i tømmerveggen, slår buldrende gulvsubber her i heimen
gismo
Stilrent å flott system du har JonasH.Etter bytte av høyttalere i høst, gikk jeg tilbake fra 2x Sa-103 til 1 igjen. Mer en nok krefter i 1stk Sa-103 kjørt i stereo, til å holde stålkontroll på Cardeas.
Dette åpnet jo da heldigvis opp mulighetene for harde julepakker fra nissen i år... "til far fra Nissen, fordi du fortjener det!"
Kan endelig kjøre full Plinius synergi i anlegget, Plinius Tiki streamer og Plinius Koru Riaa kom inn dørene igår.
Fått stått med strøm på siden igår kveld, så gledes hinsides å sette seg ned ikveld å høre musikk.
Vis vedlegget 354701
Herlig musikk med en dame som har en nydelig stemmeØnsker alle et Riktig godt nyttår, med en flott Eva Cassidy snutt
Jonas
Støttes, av de bedre utgivelser i 2015 etter mine mål....Ønsker alle et Riktig godt nyttår, med en flott Eva Cassidy snutt
Jonas
Det med huet er vel heller tvilsomt for vår del da KarmanaHmmm miniDSP høres egentlig litt spennende ut.
Så lett å sette opp at jeg ikke trenger å klø meg i huet?
Flott, takker JonasHehe
Minidsp Dirac fås i både i analog og digital (med og uten dac) utgave. Samt en 8-kanaler.
Analog utgave som jeg har, står imellom pre og effekttrinn.
Jeg bestilte direkte fra minidsp. Betalte underkant av 10k alt inkl.. (V.Kurs spiller jo litt rolle her)
Så synes ikke dette er horribelt mtp gevinst man oppnår, sammenlignet med mye annet.
Jonas
Her ser du hvordan anbefalt implementering er på de ulike modelleneFlott, takker JonasHehe
Minidsp Dirac fås i både i analog og digital (med og uten dac) utgave. Samt en 8-kanaler.
Jeg bestilte direkte fra minidsp. Betalte underkant av 10k alt inkl.. (V.Kurs spiller jo litt rolle her)
Så synes ikke dette er horribelt mtp gevinst man oppnår, sammenlignet med mye annet.
Jonas
Ja mellom pre og effekt, analog da skjønner jeg, integrert amp jeg da.....
Digital mellom dac og int. amp da kanskje....hmmm må nok lese litt åkke som
gismo
Hei TommyHei Jonas.
Bruker Dirac selv, dvs Amarra med iRC. Dirac står da for romkorreksjonen (iRC) til Amarra i Mac mini avspilleren. Lydgevinsten er som hos deg, formidabel. De verste unotene blir temmet og lyden er mye ryddigere. Mellomtonen og diskant fremstår også klarere og mer artikulert når man fjerner fargingen fra bassen.
Det med laser var en god ide. Er viktig å gjøre seg flid med målingene. Bruker du Umik mikrofonen?
Tommy
Hehe...takker Jonas, en digital utgave ville bli bra her....Her ser du hvordan anbefalt implementering er på de ulike modelleneFlott, takker JonasHehe
Jonas
Ja mellom pre og effekt, analog da skjønner jeg, integrert amp jeg da.....
Digital mellom dac og int. amp da kanskje....hmmm må nok lese litt åkke som
gismo
Vis vedlegget 359922
Jonas
Var dette albummet noe høydare? Hans første soloalbum var jo en kjempe sviskeHelg...Godstolen...God vin og musikk. Er bare helt nydelig en fredags kveld
Vis vedlegget 365549
Følgende album skal nytes ikveld
Vis vedlegget 365552
Ser pent ut JonasHHatt ett lite takprosjekt nå som nærmer seg slutten.
Skal lys i den til uken.
Vanvittig effektiv på den "skarpe" etterklangen.
Slike flåter skal jeg montere i resten av stua også
Gjør rommet meget behagelig dempet.
Jonas
Vis vedlegget 369492
Tja høydare vet jeg ikke, men synes både denne og Songbook er helt ok å ha i bakgrunnenVar dette albummet noe høydare? Hans første soloalbum var jo en kjempe sviskeHelg...Godstolen...God vin og musikk. Er bare helt nydelig en fredags kveld
Vis vedlegget 365549
Følgende album skal nytes ikveld
Vis vedlegget 365552
Ser pent ut JonasHHatt ett lite takprosjekt nå som nærmer seg slutten.
Skal lys i den til uken.
Jonas
Vis vedlegget 369492
Veldig likt det jeg selv har i stua JonasH, det å få dempet etterklangstid er en åpnebaring for mine ører.
For du lys i også så blir dette et flott skue i stuen
Mvh: Espen L
Gøy at du ble så fornøyd JonasHSer pent ut JonasHHatt ett lite takprosjekt nå som nærmer seg slutten.
Skal lys i den til uken.
Jonas
Vis vedlegget 369492
Veldig likt det jeg selv har i stua JonasH, det å få dempet etterklangstid er en åpnebaring for mine ører.
For du lys i også så blir dette et flott skue i stuen
Mvh: Espen L
Hei Espen
Ja, var fra tråden din jeg fikk ide om dette prosjektet.
Her har jeg satt opp flåte over spistuen og sofakroken også.
Er helt sinnsykt hvor effektivt dette er mtp den ro man får i rommet.
Burde vært gjort for lenge siden, når man ser effekten det fikk på lyd også.
Jonas
Vis vedlegget 369607
Ser veldig bra ut dette JonasHar levd litt i mørketid i hjemmet de siste ukene,kona har brukt hodelykt om kveldene her
Nå ble det endelig lys i himlingen.8)
Jonas
Vis vedlegget 371184