Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.972
    Antall liker
    11.805
    Sted
    Hus
    Alltid morsomt å gå på posten når det er plater underveis. Fant plutselig noen jeg har lett etter en stund. Slowhand på MoFi er anbefalt av @Bartesam City visions hørte jeg hos @Grumpy første gang. Han hadde den selvfølgelig på japansk vinyl, og jeg har sikkert oversett den siden coveret er et helt annet på den europeiske utgaven. Waltz for Debby i mono har jeg også ønsket meg. Betty Davis Eyes viste jeg ikke at fanges på MoFi så den og Legrand ble en bonus.
    Vis vedlegget 697650

    Nå er det godt i gang med vask

    Vis vedlegget 697651
    Kjøpte Monica Zetterlund på repress i mono fra 2013, og den låt jo meget bra. Fikk tak i originalen på Philips året etter, og ser nå at begge to koster en del. Særlig originalen fra 1964 i mono. Det er best med mono fram til 1968 hvor de fikk flere kanaler inn i konsollen og mastertapen :)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Kjøpte Monica Zetterlund på repress i mono fra 2013, og den låt jo meget bra. Fikk tak i originalen på Philips året etter, og ser nå at begge to koster en del. Særlig originalen fra 1964 i mono. Det er best med mono fram til 1968 hvor de fikk flere kanaler inn i konsollen og mastertapen :)
    Monica Zetterlund plata er så fin. Hun synger som en engel. Dessuten er hun musikalsk som få. Det merket nok Bill Evans. Spesielt å få med en svensk dame på laget, med alle tilgjengelige syngedamer fra uniten ☺
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hører i andre tråder at det er noen som kaller seg musikkpolitiet som rusler rundt. Ett eller annet med U2. Var en del av min oppvekst så jeg tar sjansen og begynner helgen med disse. Regner med at Madonna er innenfor;)
    37ABCEEC-153A-4C84-8435-1B2099D35B1E.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    15.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hører i andre tråder at det er noen som kaller seg musikkpolitiet som rusler rundt. Ett eller annet med U2. Var en del av min oppvekst så jeg tar sjansen og begynner helgen med disse. Regner med at Madonna er innenfor;)
    Vis vedlegget 698648
    Må ikke høre på sånne politiske korrekte meninger Jon😉 Kos deg med musikken og ikke minst det du har i glasset, god helg🥃:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Musikkpolitiet er jo bare en gøyal greie. Vi er blitt for gammel til å bry oss om sånt. Jeg er ingen stor fan av U2, men Achtung Baby og Rattle and Hum står trygt! War derimot står i salgsbunken og kan tas med når jeg skal gjøre neste strandhogg i østerled og blant annet rive ned Kolbotn med tennene 🤪😄
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    15.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Musikkpolitiet er jo bare en gøyal greie. Vi er blitt for gammel til å bry oss om sånt. Jeg er ingen stor fan av U2, men Achtung Baby og Rattle and Hum står trygt! War derimot står i salgsbunken og kan tas med når jeg skal gjøre neste strandhogg i østerled og blant annet rive ned Kolbotn med tennene 🤪😄
    Jeg derimot er mer fan av Boy, October og War:D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, hvilken stat er det du er musikkpoliti i:ROFLMAO::ROFLMAO:
    Republikken Bergen om jeg må be! Musikkpolitiet her slipper for tiden ingen inn (stor var skuffelsen da jeg registrerte at regjeringen har bestemt at ingen heller slipper ut 😳). Må vel seriøst bemerke at musikkpoliti er fjas. Jeg er ingen stor tilhenger av U2 (har flere enn de to som skal selges 😄), hvilket selvfølgelig ikke sier noe om kvalitetene til bandet 😊
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jøss, kan ikke ha vært billig for arrangøren å true så mange inn 😎😄
    Billig og komme inn den gangen;)
    ob_92ea25_16603011-855944494545701-6237939392398.jpg

    Det var första gången jag såg dem. Jag hade köpt deras LP men visste inte så mycket om dem. U2 var ganska okända på rockscenen i Stockholm på den tiden, säger Bernt Styrmer, som var en av de första stockholmarna att fånga rockbandet på bild.

    Det var glest i publiken i den gamla bowlinghallen intill Plattan. Men rockarna från Dublin gav allt.


    – Jag tyckte att de var magiska. Trots att jag hade chansen att se dem flera gången efter den där spelningen gjorde jag det inte. Jag ville behålla den intima känslan, säger Bernt Styrmer.



    Han har flera minnen från dåtidens musikscen i Stockholm. Sex Pistols på Kåren, Duran Duran på Ritz och Stray Cats på Underground. Annat är det nu.

    Vad hørte man på i Bregen den gangen da? Elektriskt Regn:rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, enig. Liker best tidlig U2 og fram til og med Achtung baby. Føler at en Bono som er alt for høy på seg selv er det som musikkpolitiet sliter mest med.
    Ikke rart... En fyr, Bono, som har nesten like mye det selvtillit som gamle gubber på hfs som digger Americana/country som omhandler tapt barndom og eselet de aldri fikk, klart en slik fyr ikke kan likes i større grad enn sin egen navlelo.. 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Billig og komme inn den gangen;)
    Vis vedlegget 698676
    Det var första gången jag såg dem. Jag hade köpt deras LP men visste inte så mycket om dem. U2 var ganska okända på rockscenen i Stockholm på den tiden, säger Bernt Styrmer, som var en av de första stockholmarna att fånga rockbandet på bild.

    Det var glest i publiken i den gamla bowlinghallen intill Plattan. Men rockarna från Dublin gav allt.


    – Jag tyckte att de var magiska. Trots att jag hade chansen att se dem flera gången efter den där spelningen gjorde jag det inte. Jag ville behålla den intima känslan, säger Bernt Styrmer.



    Han har flera minnen från dåtidens musikscen i Stockholm. Sex Pistols på Kåren, Duran Duran på Ritz och Stray Cats på Underground. Annat är det nu.

    Vad hørte man på i Bregen den gangen da? Elektriskt Regn:rolleyes:
    Jeg var helt euforisk til innlegget.......helt til du pisset på Elektrisk Regn 😡😄
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her i Nordre Follo er den store nyheten at kjøpesentrene er åpne, så fruen måtte ut og lufte svigermor. Betyr ekstra kvalitetstid med tvilsomme plater her hjemme.
    Synes jeg slapp såpass lett unna musikkpolitiet så jeg tar sjansen på en sviske til:cool:
    ingen superfan som er inne i pressinger osv som andre, men Smoke on the water som er den jeg kjenner best er i hvert fall tatt opp i Oslo. Den er sikkert på ut listen denne også:unsure:
    F0021BE2-7468-47C5-BD61-8460ECDCFEE8.jpeg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Ikke rart... En fyr, Bono, som har nesten like mye det selvtillit som gamle gubber på hfs som digger Americana/country som omhandler tapt barndom og eselet de aldri fikk, klart en slik fyr ikke kan likes i større grad enn sin egen navlelo.. 😁
    Bono er som Cristiano Ronaldo. Elsket og hatet for sitt ego, men ingen kan ta fra han at han er en god fotballspiller... :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her i Nordre Follo er den store nyheten at kjøpesentrene er åpne, så fruen måtte ut og lufte svigermor. Betyr ekstra kvalitetstid med tvilsomme plater her hjemme.
    Synes jeg slapp såpass lett unna musikkpolitiet så jeg tar sjansen på en sviske til:cool:
    ingen superfan som er inne i pressinger osv som andre, men Smoke on the water som er den jeg kjenner best er i hvert fall tatt opp i Oslo. Den er sikkert på ut listen denne også:unsure:
    Vis vedlegget 698677
    Deep Purple til salgs 😳 Skulle tatt seg ut! Men, på utgående har jeg tre med Jon Eberson, inkludert den du var glad for å ha fått inn 😎😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Deep Purple til salgs 😳 Skulle tatt seg ut! Men, på utgående har jeg tre med Jon Eberson, inkludert den du var glad for å ha fått inn 😎😄
    bare å gi et tips om hva du har fra Eberson så skal du se de ikke er så utgående lenger😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Digger forsatt børsten din Jon. En av de bedre tips for tweaks i hele 2020 🙂
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har byttet til en annen av mine favoritter. Måtte bare teste den nye mofien fra
    Digger forsatt børsten din Jon. En av de bedre tips for tweaks i hele 2020 🙂
    Ja jeg liker børsten fra Levin Design godt. Har en nesten ubrukt i Sverige også. Og de har en del andre spennende ting også. Platematten deres har fått mye skryt.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gi dere da gutter. Det er jo helg! Det er jo direkte kjedelig å høre på repro gitarlyd 🤪

    Langt tøffere trøkk rett fra pedalbrettet til Bjørn Riis / Airbag :ROFLMAO:



    DSC_6444.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tre knallalbum der Karmana. "Jive Talking" er et like stort must som "City Visions".

    Datter Eberson, altså Marte spiller keys bl.a. i Husmo Hav. Jeg vedder en femmer på at OVK får besøk av minst en av Husmo Hav'erne såsnart ting lar seg gjøre(y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn