Jording RIAA-trinn

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Nokon som har gode råd for jording av RIAA-trinn kombinert med Rega RB300? Skulle lage eit betre opplegg for jording i eit DIY-trinn med J-FET, men det blei verre. (Har eit effekttrinn som dreg mykje straum når det køyrer kl.A.) Hadde eit akseptabelt brum-nivå med det første opplegget der jord i dei to kanalane ikkje var kobla sammen. Ein kabel var kobla mellom signaljord på den eine kanalen på printet og ein jordingsskrue på bakveggen på motsett side av inp. "Forbetringa" eg gjorde i går, var å koble sammen jordterminalane på inp. med ein kabel og koble denne til kabinettet i ein jordingsskrue nær inp. Signaljord på inp. i dei to kanalane på printet blei så kobla sammen og ført i isolert kabel til kabinett/jordingsskruen. Dette blei altså ikkje bra, med klart meir brum, særleg i den eine kanalen. Medan eg var i gang, borra eg felt i botn og topp med 3mm borr for å få betre ventilasjon. Men dette kan vel ikkje ha gjort noko frå eller til.
Kan sjølvsagt gå tilbake til første opplegget, men ser at her kanskje er eit potensiale til å få det enda betre. Det er snakk om eit relativt kompakt kabinett i aluminium. Dual mono nettdel er i eige kabinett. Det er ikkje trekt jordkabel mellom nett-kabinett og forsterkar-kabinett. På bakveggen i forsterkaren er det akkurat plass til inp. på eine sida, så outp. og så straumforsyningskontakt på andre sida. Og så er det altså jordingsskrue.
Bør f.eks. jord-koblinga til kabinettet skje lengre borte frå inp. enn på ein relativt liten bakvegg?
Er der andre gode idear for eit opplegg i kombinasjon med RB300?
mvh
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.085
Antall liker
3.084
Torget vurderinger
2
Kanskje sjansen for et fornuftig svar hadde økt hvis du kunne legge ved en skisse ?

Jeg har nær null peiling selv, men kan ikke forstå hvorfor det skule bli bedre av å koble signaljord til chassiet to ganger ?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.112
Antall liker
4.989
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Eneste grunn til at det kan bli bedre å jorde to ganger er at den første jordingen ikke er god.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.578
Antall liker
7.684
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Hva skjer hvis du ikke jorder i det hele tatt ? eller at du kun jorder mellom riaa-preamp ?
Hvor nærme står riaa'en komponenter med store trafoer eller rør ??
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.112
Antall liker
4.989
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ut i fra alt jeg har lest om problemer med jord og brum her på HFS må konklusjonen bli at alt ville fungert mye bedre uten forbindelse til jord. Sørg for at de forskjellige chassis har en god felles forbindelse. Dette vil redusere faren for ground loops. La nett-jord i fred.
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Kanskje sjansen for et fornuftig svar hadde økt hvis du kunne legge ved en skisse ?

Jeg har nær null peiling selv, men kan ikke forstå hvorfor det skule bli bedre av å koble signaljord til chassiet to ganger ?
God idé med skisse, men har ikkje sett meg inn i korleis eg skal gjere det. Mottakeleg for kort instruks.
Eg har ikkje kobla signaljord til chassis to stader, men med opplegg nr.2 flytta eg dette punktet nær inp. på bakpanelet.

mvh
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.183
Antall liker
4.401
Torget vurderinger
1
God idé med skisse, men har ikkje sett meg inn i korleis eg skal gjere det. Mottakeleg for kort instruks.
Tegn opp boksene og koblingspunktene med angivelse av chassisjord, nettjord, signaljord, samt PSU-jord (som kan være særlig relevant i dual mono). Trekk de aktuelle strekene i mellom de ulike koblingspunktene. Tegn så skjematisk og rettlinjet som du kan, ikke vær redd for å bruke stor plass. Vær oppmerksom på at chassisjord på Rega tonearmer/platespillere som regel er lagt til signaljord i den ene kanalen (venstre?).

mvh
KJ
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Hva skjer hvis du ikke jorder i det hele tatt ? eller at du kun jorder mellom riaa-preamp ?
Hvor nærme står riaa'en komponenter med store trafoer eller rør ??  
Det er kanskje verdt å prøve.
Det er fleire spørsmål her. Eitt er kvar jord evt. skal koblast til kabinettet. Fekk mindre brum når eg flytta dette punktet/jordingsskrue lengre bort frå inp,terminalane igjen. Når dette punktet låg nær inp. blei det veldig sårbart for brum. Det blei store utslag om eg fjerna forsterkaren frå CD og effekttrinn. Det blei og stor forskjell om eg skrudde CD-spelar av. (Opna den for å forsikre meg om at det var skikkeleg kontakt i jordingspunkta der. Det var det)
Eit anna spørsmål er om signaljord i den eine kanalen bør koblast sammen med signaljord i den andre.
I første opplegg hadde eg ikkje kontakt mellom signaljord i dei to kanalane, berre mellom kabinett og signaljord i den eine kanalen. Då var det som nemnt akseptabelt brumnivå. I opplegg nr.2 var kanalane kobla sammen både på printet og på inp.terminalane og så ført sammen i eitt punkt i jordingsskruen.
Så langt ser det ut til at det er plasseringa av den som gjer mest utslag.
Eit spørsmål er kabel. Har Kimber KCAG så nær som original Rega frå arm. Kimber er ikkje vanleg skjerm, men fletting som kjent. Har Supra Lo-Rad nettkablar heile vegen. Innvendig i RIAA har eg skjerma signalkablar både til og frå print.
Har trudd det var god latin å ta ut evt. forskjell i potensiale i dei to kanalane. Har også trudd at det var god latin å la potensiale i skjerm, kabinett osb flyte tilbake i rekka til nærast signalkilde via signaljord.
No har eg identisk jordingsopplegg i RIAA og linjetrinn, men har ikkje prøvd å koble kabinett sammen.
Har og tenkt om eg skulle prøve skjerming innvendig i RIAA med kopar.
Men som sagt, no er det akseptablet med brum, men med øyret nær høgtalar høyrer eg klar forskjell om CD-spelar i hylla over er påskrud eller ikkje. Og det er klar forskjell om Zapsolute i hylla under køyrer kl.A eller AB.
På vanleg lytteplass er det i grenseland til at eg kan høyre det. men eg tenker at det kan kanskje bli bedre.

mvh
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Tegn opp boksene og koblingspunktene med angivelse av chassisjord, nettjord, signaljord, samt PSU-jord (som kan være særlig relevant i dual mono). Trekk de aktuelle strekene i mellom de ulike koblingspunktene. Tegn så skjematisk og rettlinjet som du kan, ikke vær redd for å bruke stor plass. Vær oppmerksom på at chassisjord på Rega tonearmer/platespillere som regel er lagt til signaljord i den ene kanalen (venstre?).

mvh



KJ
Eg meinte at eg ikkje har sett meg inn i korleis eg får ei slik skisse lagt inn her.

mvh
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.183
Antall liker
4.401
Torget vurderinger
1
Eg meinte at eg ikkje har sett meg inn i korleis eg får ei slik skisse lagt inn her.

mvh
OK. Dersom den ikke er for stor kan du legge inn skissen på på «Mitt anlegg» (bruk f.eks. JPG-filformat). Åpne skissen i nettleseren, høyreklikk og velg egenskaper, kopier URL til skissen, erstatt «URL» mellom img-klammene som kommer når du velger «Sett inn blide» på siden «Legg inn svar». Det er forøvrig en rekke andre forklaringer her på sidene for hvordan du linker til bildene.

mvh
KJ
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Med kabel mellom kabinett linjetrinn og kabinett RIAA og litt forskyving av RIAA (Bort frå akse trafo ZAPsolute) begynner det no å bli bra. Denne kabelen fanga også opp mykje brum om han blei liggande i aksen for trafo effekttrinn. Når han blei lagt bort frå den, ble det bra.

mvh
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Tegn opp boksene og koblingspunktene med angivelse av chassisjord, nettjord, signaljord, samt PSU-jord (som kan være særlig relevant i dual mono). Trekk de aktuelle strekene i mellom de ulike koblingspunktene. Tegn så skjematisk og rettlinjet som du kan, ikke vær redd for å bruke stor plass. Vær oppmerksom på at chassisjord på Rega tonearmer/platespillere som regel er lagt til signaljord i den ene kanalen (venstre?).

mvh
KJ
Kva program er det greiast å lage slike skisser i? Finnest det program å laste ned som er greie til dette, med symbol for komponentar osb?

mvh
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.183
Antall liker
4.401
Torget vurderinger
1
Kva program er det greiast å lage slike skisser i? Finnest det program å laste ned som er greie til dette, med symbol for komponentar osb?

mvh
Til tegning og simulering av elektriske kretser benytter jeg demoversjonen av Simetrix. Det kan antagelig også benyttes til dette formålet. Ellers vil de fleste tegneprogrammer gjøre en duganes jobb.

mvh
KJ
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Takk! Då får eg prøve meg fram litt.

mvh
 
Topp Bunn