Jorma Cables

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.301
Antall liker
6.689
vredensgnag skrev:
roffe skrev:
vredensgnag skrev:
Og kabler laget av sølv har bedre konduktivitet ...
Og uten spesifisert ledertverrsnittsareal betyr det omtrent nada.
Forutsetter selvsagt at alt annet er like?

Hmmm - for prisen av 2x2m ht-kabel, Jorma Prime, kan man kjøpe 84,5 kg rent sølv, eller 1,2 kg rent gull.

Som muligens kjent er gull et ekstremt formbart materiale. 1 gram (ett) kan strekkes ut i tre kilometers lengde! Her er det noen bearbeidelsesmuligheter.
Jøss - i stedet for å kjøpe et sett Jorma Prime kan man altså trekke gull langs hele strekningen fra Oslo til Kirkenes og fortsatt bare ha brukt opp 2/3 av gullet. ;D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
BT skrev:
vredensgnag skrev:
Forutsetter selvsagt at alt annet er like?

Hmmm - for prisen av 2x2m ht-kabel, Jorma Prime, kan man kjøpe 84,5 kg rent sølv, eller 1,2 kg rent gull.

Som muligens kjent er gull et ekstremt formbart materiale. 1 gram (ett) kan strekkes ut i tre kilometers lengde! Her er det noen bearbeidelsesmuligheter.
Jøss - i stedet for å kjøpe et sett Jorma Prime kan man altså trekke gull langs hele strekningen fra Oslo til Kirkenes og fortsatt bare ha brukt opp 2/3 av gullet. ;D

Hadde nok heller satsa på monoblokker enn mer ledning ???


Mvh. RS
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
BT skrev:
Jeg for min vil påstå at det er en hørbar forskjell på kabler laget av gull og kabler laget av gråstein. ;D
Mener bestemt at disse ørene også vil høre forskjellen 8)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.250
Antall liker
2.467
Torget vurderinger
13
BT skrev:
vredensgnag skrev:
roffe skrev:
vredensgnag skrev:
Og kabler laget av sølv har bedre konduktivitet ...
Og uten spesifisert ledertverrsnittsareal betyr det omtrent nada.
Forutsetter selvsagt at alt annet er like?

Hmmm - for prisen av 2x2m ht-kabel, Jorma Prime, kan man kjøpe 84,5 kg rent sølv, eller 1,2 kg rent gull.

Som muligens kjent er gull et ekstremt formbart materiale. 1 gram (ett) kan strekkes ut i tre kilometers lengde! Her er det noen bearbeidelsesmuligheter.
Jøss - i stedet for å kjøpe et sett Jorma Prime kan man altså trekke gull langs hele strekningen fra Oslo til Kirkenes og fortsatt bare ha brukt opp 2/3 av gullet. ;D
215 mil ganske nøyaktig, tar du svenskeruta.
19 timers kjøring hvis du gir jernet.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Men Jorma tar seg jo godt ut som smykker også da ;D

 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.979
Antall liker
24.234
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg prøver hardt å finne ut hva symbolikken i alle disse koster og feiebrett betyr. Kan jeg få litt tolkningshjelp?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.994
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Svaret ligger vel i trappa på utsiden og døra inne. Trapp av finerplate og manglende håndtak vitner om nytt hus under oppføring.

---

Men,

En kost pr. dør. Kanskje han feier for egen dør?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Jeg prøver hardt å finne ut hva symbolikken i alle disse koster og feiebrett betyr. Kan jeg få litt tolkningshjelp?
uttrykket "feie for egen dør" er kanskje noe ? ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.301
Antall liker
6.689
De betyr vel ikke annet enn at det er kjekt med en mørkhudet slavinne til å holde skolissenen når det skal gjøres rent under kabelsalaten. Skulle gjerne hatt en selv...
 
Topp Bunn