Joseph Crowe Speaker No.1786

tobyt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Antall liker
219
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
1
Hei,
Jeg har i lang tid hatt lyst til å starte på ett diy høyttalerprosjekt - jeg er veldig glad i hornlyd, og har etter utallige stunder på nett funnet Speaker No.1786 fra Joseph Crowe. Elementene som er brukt er
SB Audience Bianco 15OB350
SB Audience Rosso 65CDN-T 1.4" compression driver
SB Audience H280 1.4" Horn - alternativt hans egendesignede ES-600 Biradiale horn som vist på første bilde

Ser ut som han får skryt for sine konstruksjoner, og jeg tenkte jeg skulle høre her om det var noen som har bygget høyttalere fra han og kan dele noen erfaringer.

Bilder fra Joseph Crowe hjemmeside.

1786-1.jpg

1786-2.jpg
1786-3.jpg

Sist redigert:

Naturlyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
390
Torget vurderinger
24
Dette burde bli svært bra. Tror han kan tilby et forslag til passivt filter også selv om mange vil være enige i at en aktiv løsning har større potensial.

tobyt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Antall liker
219
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
1
Dette burde bli svært bra. Tror han kan tilby et forslag til passivt filter også selv om mange vil være enige i at en aktiv løsning har større potensial.
Ja jeg har en god følelse for disse, og det følger med tegninger til passivt filter i pakken man kjøper av han.

Naturlyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
390
Torget vurderinger
24
Hvor mye koster pakka med filene?

@ArneM er i ferd med å sette opp en avansert CNC tjeneste for nettopp slike oppgaver. Men tror ikke han er i full sving før om en stund. Hør med han.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
44
Torget vurderinger
0
Har du sett noen omtaler av lyden av disse høyttalerne? Hva slags signatur har de?

tobyt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Antall liker
219
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
1
Har du sett noen omtaler av lyden av disse høyttalerne? Hva slags signatur har de?
Nei jeg har ikke klart å finne noen omtaler enda.
Disse her ser veldig like ut, men har andre elementer og er bygget til å være aktive høyttalere - gir kanskje en liten pekepinn?

Sist redigert:

tobyt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Antall liker
219
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
1
Litt mer info om høyttaleren fra konstruktøren her: