atonal
Hi-Fi freak
Tiden er kommet for maling av fasadene. Det skal vaskes, skrapes og males to strøk i hvitt. Ser ut til at de to ovennevnte er blant de oftest anbefalte malingstypene. Noen her som har noen erfaringer og tips å dele?
Hvor bor du?atonal skrev:Tiden er kommet for maling av fasadene. Det skal vaskes, skrapes og males to strøk i hvitt. Ser ut til at de to ovennevnte er blant de oftest anbefalte malingstypene. Noen her som har noen erfaringer og tips å dele?
Bor i Fredrikstad ved en vei med lite trafikk, et godt stykke unna hav men ca 20-30 minutters gange til Glomma. M.a.o. ikke spesielt værhardt mht. fuktighet, men desto mer påkjenning mht. sol og varme. Av anbefalinger som jeg har fått fra butikker hittil nevnes det Optimal eller tilsvarende produkt pga. den økte beskyttelsen mot svertesopp, og at malingstypen virker godt som "visir" mot solen. Det er klart at kvaliteten på grunnarbeidet betyr mye for effekten av malingen man påfører, uansett type.Haavard skrev:Hvor bor du?atonal skrev:Tiden er kommet for maling av fasadene. Det skal vaskes, skrapes og males to strøk i hvitt. Ser ut til at de to ovennevnte er blant de oftest anbefalte malingstypene. Noen her som har noen erfaringer og tips å dele?
Kanskje like viktig.
Sjöl bor jeg paa Toten, har aldri vurdert aa skifte fra vannbasert dekkbeis.
Har prövd baade oljedekkbeis og vannbasert beis. Og like god dekkevne spör du meg.
Haavard