Politikk, religion og samfunn Journalister til Strykkarakter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Oslo
    Min mor var lærer og som vanlig spurte hun elevene hvor de hadde vært i sommerferien.
    Mange svarte Syden men hadde ikke peiling på hvilket land de hadde vært i.
    For meg er Sørlandet alt syd for Drammen og NordNorge starter omtrent nord for Sinsenkrysset.
    Som alle veit; Kaffelatte er best på Grünerløkka.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.809
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Min mor var lærer og som vanlig spurte hun elevene hvor de hadde vært i sommerferien.
    For meg er Sørlandet alt syd for Drammen og NordNorge starter omtrent nord for Sinsenkrysset.
    Da passer det å meddelele Hønnet, og andre fra den sterkt perifere del av vårt land, at Hades befinner seg et par mil fra landets geografiske midtpunkt. Med andre ord; det sydlanske selvbilde er nok sterkere enn hva realiteten burde tilsi 😎

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.200
    Sted
    Oslo
    Da passer det å meddelele Hønnet, og andre fra den sterkt perifere del av vårt land, at Hades befinner seg et par mil fra landets geografiske midtpunkt. Med andre ord; det sydlanske selvbilde er nok sterkere enn hva realiteten burde tilsi 😎
    Og i dødsriket Hades er framleis ironi en underskattet kunstart?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.809
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og i dødsriket Hades er framleis ironi en underskattet kunstart?
    Det var nok, i sin tid, sterkt ironisk ment. Fra de dager Asylet hadde sin egen hus-psykolog. Sterkt savnet, for etterspørselen og ventelistene var lange 😎

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.576
    Sted
    Holmestrand
    Et lite knippe click-baits fra Dagbladet.
    For dere som er bekymret for hvem deres utro koner jakter på så kan jeg spare dere klikket. Det er ikke meg.
    IMG_9055.jpeg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Som alle vet er jo "Utlandet" det største landet i verden. Og det nest største er "Syden".

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Da kunne kanskje den "Pene mann" fra Trøndelag opplyse oss om nøyaktig hvor Hades ligger og hva det lokale navnet som brukes av de infødte er?

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.717
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når Nordnorge starter etter Sinsenkrysset er det jo ikke noe rart at opptil flere av "ekspertdebattantene" ikke evner å se annet enn sentrale østlandet i sine meninger og vurderinger.... :cool:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Når Nordnorge starter etter Sinsenkrysset er det jo ikke noe rart at opptil flere av "ekspertdebattantene" ikke evner å se annet enn sentrale østlandet i sine meninger og vurderinger.... :cool:

Men kjære Aurora tar vi utgangspunkt i Sinsenkrysset og beveger oss nordover er det jo en uhorvelig mengde mennesker vi vil finne som vi ikke på noen måte
    har lyst til å "vie oss med", som "nordlendinger". ( Begrepet benyttet i full forståelse av at de omskrevne ikke vet hva en "nordlending" er og faktisk tror at det er
    enhver som bor nord om Nord Trøndelag.)

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.717
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vel.. hvis vi forholder oss til håløygene, eller endog til Petter Dass, så er jo "Nordlandene" alt nord om Trøndelagen...:cool:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Vel.. hvis vi forholder oss til håløygene, eller endog til Petter Dass, så er jo "Nordlandene" alt nord om Trøndelagen...:cool:
    Der er vi enige! Men der er faktisk et stykke "fast eiendom" mellom grensen Nordland/Nord Trøndelag og Sinsenkrysset.

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.576
    Sted
    Holmestrand
    -Ja, og en hel bøling døler av forskjellig slag som snakker et annet språk...:ROFLMAO:
    Første kveld ute på byen som student i Porsgrunn, det herrens år nittehundredeågsyttiåtte ble jeg av lokalbefolkning spurt om jeg kom fra Tromsø. Jeg er fra Molde. Og ja, de var alvorlige, og nei, det var ikke sent på kvelden.
    Så østleifers (som min sørlandske kone benevner de østenfjelske) kunnskap og oppfatninger om vårt langstrakte land er så ymse.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.717
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Min erfaring er at en overveldende majoritet av "østleifers" kunnskap om distrikts-Norge er tilnærmet lik null....
    Litt som amerikanere som tror at Sverige er hovedstaden i Skandinavia, og at Danmark ikke er et land...

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.228
    Sted
    '
    Mannen i de nordiske gater er vel ikke helt stø på amerikanske byer, hovedsteder eller stater han heller? o_O

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.559
    Møkkaavisen Blabladet er som alltid en utømmelig kilde til lavmå

Julebord: - 410 000 på julerevy og fest

Tenk at det arrangeres julebord i et departement, og at det koster penger også.

Dersom Dagbladet ville lage en faktisk sak om dette, så ville det være om det er såpass mye slack i organisasjonen at ganske mange ansatte kan bruke en god del av arbeidstiden på å skrive, produsere og sette opp en revy. Tviler på at dette i sin helhet skjer på fritiden akkurat uten at jeg har noen detaljkunnskap. Videre er budsjettene for slikt i det offentlige typisk så stramme at det brukes en bra del av organisasjonens ressurser på å planlegge, forberede og gjennomføre slike arrangementer fremfor å sette det ut til noen andre. Dette kan sikkert både være hyggelig og kulturbyggende, men når de først henger seg opp i pengebruken så burde de i det minste se på den faktiske penge- og ressursbruken på noe slikt, ikke bare på kuvertprisen totalt eller pr ansatt / deltaker.

Kostnaden tilsvarer om departementet kunne klart seg f.eks med et halvt årsverk mindre. Det er, i følge saken, 280 ansatte i departmenetet.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    2.985
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Da jeg var i Sykehuspartner så ble det for en del år siden et stort oppslag på at det hadde vært et seminar i Sandefjord med FRI BAR (!)
    Mener å huske det var en 70-80 deltagere (?)
    Uheldigvis så oppga Dagbladet både totalkostnaden og antall deltagere. Og litt enkel hoderegning sa meg at det var snakk om 2-3 øl eller tilsvarende vin pr person...
    Da måtte selvfølgelig direktøren rykke ut å beklage det hele og gjennomgå rutinene slik at dette ikke skulle skje igjen. Osv...

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.559
    Da jeg var i Sykehuspartner så ble det for en del år siden et stort oppslag på at det hadde vært et seminar i Sandefjord med FRI BAR (!)
    Mener å huske det var en 70-80 deltagere (?)
    Uheldigvis så oppga Dagbladet både totalkostnaden og antall deltagere. Og litt enkel hoderegning sa meg at det var snakk om 2-3 øl eller tilsvarende vin pr person...
    Da måtte selvfølgelig direktøren rykke ut å beklage det hele og gjennomgå rutinene slik at dette ikke skulle skje igjen. Osv...
    Det er sikkert mye man kan tak i når det kommer til pengebruk innen både det offentlige og det private, men årets par sosiale arrangementer er neppe det mest opplagte stedet å lete om man mener alvor.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.600
    Mulig krompen ikke blir helt fornøyd hvis han scroller gjennom Nettavisen i dag (den nederste overskriften er en separat sak om drosjesjåfører).

nettavisen.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn