Janpe
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 13.08.2015
- Antall liker
- 779
Etter xxxår her på HFS legger jeg ut noen ord og bilder om mitt lytterom og system. Har etter veldig mange år med "konvensjonelle" (ofte nokså kostbare) høyttalere sett lyset og nå er det horn og 300B rør som spiller her. Skal på ingen måte hevde hva som er best osv, men for meg er dette en helt ny måte å lytte til musikk på. Dynamikk, oppløsning osv som jeg aldri har hatt tidligere. Er super fornøyd med tingenes tilstand her nå.
Jeg har alltid likt utstyr som er litt spesielt og ikke noe som alle har. Eier glede (der var det!) er viktig for meg og selvsagt god lyd. Er ingen stor tweaker og er av den oppfatning at også kabler spiller en rolle...
Først rommet:
Brukes kun til musikk og er på cirka 22 kvm. Rommet er akustisk behandlet med Kaiser Acoustics Spline Diffusorer ( de hvite), Kaiser Acoustics paneler på langveggene (en på hver langvegg i midten av rommet) Eccophon plater i tak og det er vel det.
Høyttalere:
Tobian Acoustics 12 FH fullrange hornhøyttalere fra Sveits. Følsomhet 99 db, de går fra 20 Hz og oppover.
Fra Endpoint Audio
Forsterker:
Viva Audio Classico integrert med Psvane ACME 300B rør. Italiensk, etter mine begreper en nokså kul design og den spiller også meget bra (synes jeg)
Fra Perfect Sense, Stockholm
DAC: Computer Audio Design fra UK. Dette er en streaming dac med kun USB
Streamer: Innous Zenith med 2 TB SSD harddisk
Reclocker: Innous Phoenix
Kabler: Kondo Audio Note Japan.
Musikk streames via Innous og Tidal/Roon.
Bildene er tatt med en Iphone og kunne sikkert ha vært bedre.
Jeg har alltid likt utstyr som er litt spesielt og ikke noe som alle har. Eier glede (der var det!) er viktig for meg og selvsagt god lyd. Er ingen stor tweaker og er av den oppfatning at også kabler spiller en rolle...
Først rommet:
Brukes kun til musikk og er på cirka 22 kvm. Rommet er akustisk behandlet med Kaiser Acoustics Spline Diffusorer ( de hvite), Kaiser Acoustics paneler på langveggene (en på hver langvegg i midten av rommet) Eccophon plater i tak og det er vel det.
Høyttalere:
Tobian Acoustics 12 FH fullrange hornhøyttalere fra Sveits. Følsomhet 99 db, de går fra 20 Hz og oppover.
Fra Endpoint Audio
Forsterker:
Viva Audio Classico integrert med Psvane ACME 300B rør. Italiensk, etter mine begreper en nokså kul design og den spiller også meget bra (synes jeg)
DAC: Computer Audio Design fra UK. Dette er en streaming dac med kun USB
Streamer: Innous Zenith med 2 TB SSD harddisk
Reclocker: Innous Phoenix
Kabler: Kondo Audio Note Japan.
Musikk streames via Innous og Tidal/Roon.
Bildene er tatt med en Iphone og kunne sikkert ha vært bedre.
Vedlegg
-
223.6 KB Visninger: 14.691
-
171.5 KB Visninger: 961
-
165.1 KB Visninger: 995
-
205.6 KB Visninger: 951