JR Trans Rotor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.

    Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
    Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
    Byttet du bare spiller, eller arm og PU også?
    Byttet arm og pu også. Hadde en Orgin Live Silver arm og Micro Benz Ruby II sin på Gyro'en. På ZET-3 så var den Transrotor 800-arm, og en ZYX R100 pu. Totalt var vel prislappen for arm og pu på lavere på ZET-3, men drivverk var nok noen hakk bedre.
    Hvordan synes du S800 var ift OL Silver mk3?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hifistasjonen skrev:
    Nå er jo dette en såkalt vennetråd hvor man deler sine egne positive opplevelser om merket, får noen nyheter osv.
    Hifistasjonen skrev:
    Ønsker du å starte en diskusjon så er det jo bedre at du starter en helt ny tråd om det eller legge ut dine synspunkter i den tråden til ChrisAndre som er mer egnet enn en ren vennetråd.

    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...21-jr-trans-rotor-10.html#IFl0wbFiv54ubqoA.99


    Jeg har laget en tråd hvor jeg ønsker mest muliug info og gode argumenter ifm kjøp av ny platespiller. Alternativene jeg har satt opp er Rega RP10, Linn LP12, Transrotor ZET-1 og Nottingham 294. Siden jeg vet det er flere som har Transrotor, men som ikke deltok i tråden jeg opprettet forsøkte jeg litt her...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Posten du siterer er jo nærmest rent skryt, så jeg skjønner ikke helt reaksjonen din. Leste du hva jeg skrev? Tydeligvis ikke, siden du tror jeg har skrevet at "dette koster jo ingenting".
     
    Sist redigert:

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg må innrømme at fra å synes at ZET-1 og ZET-3 ble litt for mye bling, er øynene begynt å sette pris på de flotte detaljene på disse to spillerne. Jeg må rett og slett si at ZET er griselekre spillere, noe også din spiller viser til gangs! Et smykke kan man vel si. Er du fortsatt fornøyd med lyden, da? :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.537
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kjempefornøyd. Den blir nok her lenge
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det er helt forståelig:) Da du bestemte deg for ZET-1 fikk du da en sammenligning med ZET-3?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    NY JR Trans Rotor Massimo

    massimo_01.jpg


    Skal man ha ut det lille ekstra av en platespiller er min erfaring at det er "masse" som skal til.

    Nye Massimo kommer i massiv aluminium
    - Plint: 6cm
    - Tallerken: 8cm (16 kg)
    - Plass til inntil 4 armer
    - To motorer og separat motorstyring

    Tipper at hele greia har en dødvekt nær innpå 60kg.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.804
    Torget vurderinger
    23
    Med så mye bling burde den hete Transerotor :rolleyes: Men feit som faen er den, uansett! Masse er greia, min Micro RX-5000 hadde 16 kg. tallerken. Stabil.

    Skulle gjerne sett et bilde med bare en arm, normalt plassert, tror den er enda finere da.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Med så mye bling burde den hete Transerotor :rolleyes: Men feit som faen er den, uansett! Masse er greia, min Micro RX-5000 hadde 16 kg. tallerken. Stabil.


    Skulle gjerne sett et bilde med bare en arm, normalt plassert, tror den er enda finere da.
    Kurven for estetikk faller kraftig med økende antall tonearmer på en platespiller, sånn genereltish'. -To armer kan være greit, fire kan bli i overkant.
    Massimo skal i hvert fall kunne håndtere "fiskestenger" på opptil 14 tommer. Tøft med egne justerbare plattformer for motorene da :cool:

    massimo_02.jpg


    massimo_03.jpg


    massimo_04.jpg
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Lekker sak!

    Men den har ikke FMD ?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er korrekt EiK. - Og det har nok noe med totaldesignet å gjøre, men det er neppe utenkelig at vi får se en FMD-versjon senere.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    NY JR Trans Rotor Tamino

    Tr_Rotor_pu.jpg


    Jochen Räke i Trans Rotor har også fått laget en ny høvelig pickup under navnet JR Trans Rotor TAMINO. Det er lett å dra kjensel på designet - at det er samme produsent som står bak Air Tight og MySonic Lab.

    Tamino skal være tunet litt annerledes enn Air Tight og MySonic Lab. -Akkurat hva og hvordan vet jeg foreløpig ingenting om, men frekvensresponsen måler flatere enn toppmodellen til Air Tight (Opus-1). Det betyr gjerne noe bedre oppløsning, bedre detaljering og mer sammenhengende i frekvensgangen. At Tamino er "Made in Japan" betyr ofte at vi kan vente oss en bloomy pickup med fokus på mellomtoner.

    Det er veldig greit at huset er makent som MySonic Lab bruker. Det gjør monteringen enkel - spesielt å slippe eventuelt trøblete muttere ved innfesting av skruer.

    • Cantilever av Boron er helt innafor, selv om det kunne ha vært spennende om den hadde vært i en aluminiumsvariant
    • 0,5mv på utgangen er ypperlig for de aller fleste riaa-trinn.

    Vi håper at den dukker opp i Norge om ikke lenge.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kan det vel ikke være? Ubehandlet alu oksyderes vel og blir grått?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er pickupen du sikter til Zomby, så tipper også jeg at huset ikke er i aluminium. Platespillerne består i hovedsak av høyglanspolert aluminium, komposittmaterialer og/eller acryl. Platekransene lager de av det som kalles "edelstål" (uten at jeg vet spesielt mye om det annet enn at jeg kjenner at det veier tungt).

    Aluminium oksyderer naturlig nok, men det skal nok mye fuktighet til før det blir helt grått. Aluminium har vist seg å være et svært gunstig materiale å bruke i platespiller. -Vi som gidder, polerer gjerne både platespiller og kropp årlig eller annenhvert år'ish med glede :p
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sånn annenhver plate-ish? For de som er ekstra glad i polerkluten? :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    JR TransRotor Tourbillon (Free Magnetic Drive)

    Det er bare en platespiller - Det er bare en platespiller - Det er bare en platespiller,
    men det er ikke bare det heller. -Toubillon utgjør nemlig en forskjell. Selv min elskede Orion må nok se seg forbigått på det meste.
    Derfor var det hyggelig å kunne være tilstede under monteringen av den første Tourbillon'en i skandinavia.

    Eieren hadde gjort de rette valgene med sandwitchplint og tallerken i aluminium - etter min mening.
    Tourbillon er vesentligheter som føtter, plint, nederste drivtallerken og den øverste tallerken litt kraftigere, tykkere, tyngre og større enn på de andre Transrotormodellene. Dette er massivt! Jeg er glad for at eier er medlem i OVK. Da vet jeg hvor magien er å finne - GRATULERER!




    Tourbillon_collage_01.jpg

     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.804
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut som om vi har fått en Blingmaster Flash jr. i klubben... :D Grattis - real Players are made of metal - not Wood :cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må nok se meg grundig slått og degradert på det området også. OVK har ikke bare fått en ny Bling jr., men Woddiss har overtatt på permanent basis som Senior Chef Blingmaster Flæsj :mad: :D
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.804
    Torget vurderinger
    23
    Jeg må nok se meg grundig slått og degradert på det området også. OVK har ikke bare fått en ny Bling jr., men Woddiss har overtatt på permanent basis som Senior Chef Blingmaster Flæsj :mad: :D

    Men du har best vafler da! Ingen over, ingen ved siden!:D
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.537
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det kom en ny Transrotor hit i løpet av ferien. Transrotor Konstant Studio er ikke stor, men gjør det langt enklere å teste 45rpm mot 33.
    IMG_3137.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.537
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er alt for få Transrotor venner her, men kan anbefale dere få å møte denne gjengen i London til sommeren. Spiller i Hyde Park 8. juli.
    0BBAF413-E139-4867-87A8-74235CC2C616.jpg
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Er på besøk hos en kompis, og siden han skriver aldri på sentralen legger jeg ut par bildet for han.

    Zet 3 er en nydelig spiller, en dag så blir det en slik på meg også.

    20180429_124751.jpg
    20180429_131112.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.537
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Transrotor har lenge brukt SME som utgangspunkt for sin tonearmer. Blir nok endringer på det nå. I helgen viste de prototypen av en helt ny arm på messe i Hamburg. Klar for levering i mai. Foto lånt av Transrotor

    B26EF9DF-0A0F-48C4-A07F-65BA4CF2C96F.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    39.143
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette så flott ut Jon og de lager jo veldig lekre spillere også :)
    Ha en fortsatt fin søndag

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.891
    Antall liker
    17.528
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det var nå ikke heeeelt umulig å se likheten til SME i det nye designet.... :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå kan det ikke bli annet enn en gedigen Harley-tur med destinasjon Tyskland til sommeren Bjørn :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn