2020, 2021, 2022 og 2023har utartet seg til og bli Är med store forandringer for de fleste av oss...... sÄ ogsÄ pÄ Filipinene hvor en dÄrlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig vÊrre inn i 2023, skolene er endelig Äpnet opp, men det er fremdeles en god delhjemme/online undervisning for de stÞrre barna.
Pga krigen i Ukraina sÄ er prisene pÄ mat og drivstoff av den gallopernede arten og inflasjonen i Filipinene har gÄtt fulsstendig av stÞvelskaftet og prisen pÄ mange basic matvarer er opp med over 500 % (IKKE skrivefeil)....... dette treffer en fattig befolkning selvfÞlgelig ekstra hardt og i stedet for at det skal bli mindre fattigdom sÄ eksploderer det den andre veien.
SÄ i Är sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjÞr fungerer og at det hjelper mange og vi har fÄtt mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".
VÄre planer gjennom 2023 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 sÞsknene hans + bestemoren ogsÄ slik at barna kan gÄ pÄ skole og fÄ seg en utdannelse sÄ godt det lar seg gjÞre, sÄ alle donasjoner er velkommne.
Vi skulle svÊrt gjerne hatt i gang vÄrt lille gatekjÞkken igjen hvor vi noen dager pr uke har laget grÞt og andre dager fisk og ris som vi deler ut pÄ gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt Þnske om og viderefÞre, men det krever jo en del Þkonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil viderefÞre dette er at det hjelper mange....... dog lider projektet av at vi ikke har nok penger og det ligger forelÞpig brakk, men fÄr vi inn ekstra donasjoner/gaver vil vi straks Äpne det opp igjen fordi behovet er ekstremt stort..
Pr i dag ser det ut til at vi nÄ har 6 faste som donerer penger hver mÄned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver mÄned...... det er det dere donerer vi mÄ forholde oss til.
2023
April:
500.-
250.-
1000.- via Vipps
300,-
200.-
150.-
= 2400.-......... jeg har lagt til 1600.- fra egen lommebok og har sendt pengene bortover.
Mai:
500.-
250.-
300.-
1000.- via Vipps
200.-
150.-
2600.- fra egen lommebok
SÄ da blir det tilsammen 5000.- som jeg har sendt bortover 30/5 med viderefÞring av samme opplegg som tidligere og som hjelp til nedbetaling pÄ sykehus regningen til Stacie som ennÄ ikke er nedbetalt helt enda.
Juni:
500.-
250.-
300.-
1000.- via Vipps
1000.- i ekstra donasjon fra en av vÄre faste sponsorer
200.-
Prisene pÄ Filipinene har gÄtt opp helt sinnsykt i vinter, samtidig driver den Norske kronen med Harakiri....... sÄ jeg er ikke helt sikker pÄ hvordan vi skal fÄ regnestykke til og gÄ opp fordi kona og jeg tar oss av andre barn ogsÄ, men vi donerer sÄ mye vi kan og sÄ fÄr vi se an hva vi mÄ kutte ned pÄ etterhvert, men prisoppgangen der borte Þdelgger veldig mye for oss for tiden.
Tusen takk pÄ vegne av unga "vÄres" og alle de eldre og de som bor pÄ gata som kommer og spiser hos oss, pengene dere donerer utgjÞr en stor forskjell de.
VÊrd og vite at det eneste som gÄr bort av donasjonene er bankgebyrer ved overfÞring av penger, alt det andre gÄr rett til barna og de fattige, hos vÄrs er det ingen dyre administrasjoner eller lÞnninger, alt som kommer inn, gÄr direkte ut til de som trenger hjelp.
HVIS !!! noen skulle Ăžnske og stĂžtte det vi driver med er fĂžlgende info relevant:
Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
For dere som befinner dere uten for Norge sÄ gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formÄlet.
Ănsker du og bruke Vipps, sĂ„ er det mulig, men da mĂ„ du sende meg en PM her pĂ„ HFS, sĂ„ skal du fĂ„ info som er relevant.
ALLE bidrag er velkommne......... litt er er bedre enn ingenting.