JOhan
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 22.04.2002
- Antall liker
- 0
Du verden, dette er en pen spiller!
De har topp service. Svar på e-post promte! Jeg kjøpte ikke rett fra VPI, men gjennom en bekjent (med kontakter...) Når det gjelder egenimport rett fra VPI kontra det å få Tor på Lyric til å gi deg en god pris, så tror jeg ikke du sparer noe særlig. Tor gav i det minste meg en meget god pris. Så før du tar en avgjørelse her, kontakt Lyric og Tor.Sparte du mye (i prosent, siden du ikke går ut med pris ) på egenimport. har hatt litt med VPI å gjøre, siden jeg har en 17.5 rensemaskin fra de. Min erfaring er ihvertfall at service og oppfølging er på topp.
Er vel for det meste alltetende (om en ser bort fra Jazz), men det går nok for det meste i Rock. Jeg har hatt en Ortofon MC 3000 mk II, men som jeg har hatt store problemer med å få til å synge. Den har detaljering, sprorer godt etc, men har alltid vært litt sedat og grå, og lite engasjerende. Kjempegod til kammermusikk. I VPI-en begynte den endelig å synge. MEN: Så kom det en Koetsu Urushi dalende, og verden ble en helt annen. Nå var det skikkelig boogiefaktor, og Martha's Vineyard spilte genialt. Richard Thompsons "Lovers' Lane" fra Daring Adventures fikk meg nesten til å gråte av glede over det drama som ble formidlet. Gitaren og bassen er der på en så detaljert, engasjerende og romlig måte. (Jeg tenker rom her ikke som 3D med instrumenter stående foran og bak hverandre, men "romligheten" til basslinjen selv, f.eks. Dylans "Series of Dreams" var (som tidligere nevnt) nesten skummelt å lytte til.Kunne du komme med litt referanse i forhold til musikken du spiller? Gjerne pickup-kombinasjoner hvis du har fått testet det også.
Armene byttes med alle innstillingene inntakt, unntatt VTA. Så det kan gå kjapt. Tanken min var også å kjøre med en mono-PU. Har ikke hørt Helikon, men den får jo lovord over den ganske klode. HW i VPI har visst en forkjærlighet for en Grado Reference (?) - rundt USD 500. Skal visst leveres som ekte mono! Tross alt litt rimeligere enn Helikon.Fikk ikke mindre lyst på en nå I og med at du kjører med to armer, betyr det at du kan bytte mellom armene uten og justere oppsettet for hver gang? I såfall genialt, med tanke på at jeg vurderer både mono og stereo-pickup.
En av pickupene jeg kunne tenkt meg er Lyra Helikon Mono. Noen med erfaring av denne? (ligger vel på ca 15.000.-)
Skal ikke se bort fra det, når jeg nå bare får gjort meg ferdig med ukens selvflagellantering (etter å å fremvist uvitenhet mht. Mac, og unødig ordbruk i den religiøse sfære).Får vi en liten aktivitetsrapport også etter denne helgen kanskje?