Julemarsipan allerede

T

Thomas1

Gjest
Var innom et lokalt kjøpesenter igår.
Der fikk jeg øye på Julemarsipan....7 Oktober!

Er det fler enn meg som synes det er "litt" tidlig?

Innen jula har kommet, er man lei hele jula.

Hvorfor skrive en slik tråd i Oktober? hehe

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Jeg er prisippielt motstander av tullete lover, men er faktisk villig til å gjøre et unntak her. Julegater og julemarsipan burde det ikke være lov å stare med før 1. desember !

T

Thomas1

Gjest
1. Desember er min offisielle startdato også.
Da har jeg Marsipan og julebrus orgie. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
1. Desember er min offisielle startdato også.
Da har jeg Marsipan og julebrus orgie.   :)
Og da går det selvsagt i julebrus på glassflaske ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja dette irriterer meg og. Er ofte lei av julen når den endelig kommer. Selvsagt trenger man ikke å kjøpe julemarsipan i oktober, men når man blir tutet ørene fulle med julemusikk, og ser nisser overalt ( eh, vel det trenger jo strengt tatt ikke ha noe med jul å gjøre sånn sett... ;) ) så er det rett og slett plagsomt og ødelegger julen med det at man blir lei av den før den er i gang.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Ja dæven. Jeg som ikke har spist opp marsipanen fra i fjor enda. Men når jeg tenker meg om så var den på tilbud i mars.

Og de brente mandlene fra julen 2002 ! Et svært glass igjen av de også.

Nei nå må handelstanden skjerpe seg. Tvinge oss til å kjøpe julegodter før vi har spist opp de vi har.

:mad:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Julemarsipanen kommer alt for tidlig, stort sett gjør vel alt som har med jul det. Bortsett fra en ting, juleøl!! Eneste tida på året en faktisk får tak i noe som ligner på øl her på berget. Kjøper gjerne noen kasser, lar de få stå et halvt år før jeg spretter de, funker hvert år. Har fortsatt noen flasker fra 2002 :eek: :eek: ;D

T

Thomas1

Gjest
Det finnes en liten organisert gruppe mennesker som kaller seg -ta julen tilbake.
Lurer på å melde meg inn.

De mener at julen ikke bør startes før 1 desember.
Det hele er handelstandens skyld går jeg ut ifra.

Snart blir vi bombardert med "best of" album også.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.560
Ja dette irriterer meg og. Er ofte lei av julen når den endelig kommer. Selvsagt trenger man ikke å kjøpe julemarsipan i oktober, men når man blir tutet ørene fulle med julemusikk, og ser nisser overalt ( eh, vel det trenger jo strengt tatt ikke ha noe med jul å gjøre sånn sett...  ;)  ) så er det rett og slett plagsomt og ødelegger julen med det at man blir lei av den før den er i gang.
Syns det kunne være jul hele året. Julemarsipan, julenisser, julepynt, dill og dall hele året i butikkene. Da hadde vi forhåpentligvis etterhvert gått så lei at vi hadde avviklet jula.
Forøvrig kunne vi hatt en alternativ mørketidsfeiring, uten nisser. Jesu fødsel...litt seint uansett å feire i desember, når jesus ble født i august.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
julemarsipan er digg. Må inspisere lokale bensinstasjonen idag å se om de har det også. hehe.

I fjor i cebu started julemusikken 1. september. så oktober føles egentlig sent for meg.

B

bamsemann

Gjest
Avsporing.....!!  ;)

Eller lokkemat..?  
Sorry.... :-[

Men kanskje jeg kan bruke marsipan som lokkemat..

Kjære komponenten jeg hadde tenkt å levere rapport rett rundt hjørnet..

Jeg har lett under hver en sten, bak hver en busk, i toppen av hvert et tre, men har ikke vært på den ytterste nøgne ø..

Dit skal jeg dra i morra, og da skal jeg ta med marsipan..

Hvis ikke det funker, må jeg bare legge inn årene..

Håper at du er fornøyd med min innsats da komponenten, og beklager dypt og inderlig diverse avsporinger..

bamsemann.. :)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hvis tidlig julemarsipan irriterer dere. Tenk på oss som jobber i butikk, vi må gjøre julebestillingen i mai og varene kommer i midten av oktober.
Vi har ikke noe annet valg enn å sette ut varene, vi har rett og slett ikke plass til å ha varene på lager. Det er kun et setd det er plass og det er ute i butikken.
Jeg er helt enig at det er alt for tidlig, men skal dere klage på noen så får dere ta det opp med nidar og freia som produserer julegodtet.

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
Er jo bare å gå forbi marsipanhylla? Det gjorde jeg på lørdag...

L

Lydtekniker

Gjest
Jeg er helt enig at det er alt for tidlig, men skal dere klage på noen så får dere ta det opp med nidar og freia som produserer julegodtet.
Fører dere Heckler & Koch i butikken du jobber i og? ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Fører dere Heckler & Koch i butikken du jobber i og? ::)

Enhver 7-ELEVEN med respekt for seg selv gjør da det !

"Jeg skal ha 2 pakker julemarsipan og 1 MP5 takk." ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Men kanskje jeg kan bruke marsipan som lokkemat..

Kjære komponenten jeg hadde tenkt å levere rapport rett rundt hjørnet..

Jeg har lett under hver en sten, bak hver en busk, i toppen av hvert et tre, men har ikke vært på den ytterste nøgne ø..

Hvis ikke det funker, må jeg bare legge inn årene..

Håper at du er fornøyd med min innsats da komponenten, og beklager dypt og inderlig diverse avsporinger..

Du har vært kjempeflink bamsemann, jeg er veldig imponert over innsatsen faktisk, hadde bare alle tatt oppdragene sine like seriøst... (Klinger f.eks, hvordan ble det med rolle-fordelingen...? Tenker du ennå..eller er du mest opptatt med å prøve klær..?)

Det blir spennende om han er strandet på den ytterste nøgne ø. Marsipan kan fungere, men hold deg for all del unna konfekt, det virker mer mot sin hensikt.

Hjemmlaget marspian er klart det beste ja, lett å lage men det tar litt tid å få skallet av mandlene..
Malte mandler, melis og eggehvite... nam, nam. :)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312

men har ikke vært på den ytterste nøgne ø..

Dette var jo direkte falsk reklame. Sto på kaia i morges , (og hadde ikke engang spist frokost for å få plass til marsipan) men ingen med marsipan dukket opp :'( :'( :'( :-/

Mvh fra den nøgne ø Jan I

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette var jo direkte falsk reklame. Sto på kaia i morges , (og hadde ikke engang spist frokost for å få plass til marsipan)   men ingen med marsipan dukket opp  :'( :'( :'( :-/

Mvh  fra den nøgne ø   Jan I
Han ble vel utsatt for ennå en avsporing da skal du se... skjer visst sånn i ny og ne med stakkars bamsemann, litt lett å lede kanskje..? ;)

B

bamsemann

Gjest
Dette var jo direkte falsk reklame. Sto på kaia i morges , (og hadde ikke engang spist frokost for å få plass til marsipan)   men ingen med marsipan dukket opp  :'( :'( :'( :-/

Mvh  fra den nøgne ø   Jan I
Brukte nok for lang tid på å komme ut til den nøgne ø..

Jeg tenker slik, at skal det gjøres, må det gjøres ordentelig..

Fyllte derfor opp familiens trillebår med marsipan innhandla på europris, rimi og rema..

Utgiftene til marsipanen ble på 3628kr, men jeg syns at det var verdt det hvis jeg klarte å få gamle Affa tilbake til sentralen..

Men når jeg endelig kom frem til den ytterste nøgne ø, med stormkast og hylende måker fant jeg desverre ingen Affa..

Jeg konverserte lenge og langt med en sel iført strikkejakke fra Per Spook, men til ingen nytte, men selen som kallte seg Per Jens Arthur Hansen var glad i marsipan i hvertfall..

Det ble en lang og tung vei hjem :'(

Så da har vi bare igjen å be til høyere makter komponenten..

Beklager at jeg kom for sent Jan_I... Men skal du ut på den ytterste nøgne ø, så hør om selen Per Jens Arthur Hansen har marsipan til overs..

T

Thomas1

Gjest
Spiser du mye Cognac kuler Bamsemann?

Nå ble du svært så filosofisk. ;)

Dessuten selges det ikke Marsipan på den nøgne ø...
Det er allmenkunnskap. ;)

B

bamsemann

Gjest
Spiser du mye Cognac kuler Bamsemann?

Nå ble du svært så filosofisk.   ;)

Dessuten selges det ikke Marsipan på den nøgne ø...
Det er allmenkunnskap.   ;)
Det er mulig at selen Per Jens Arthur Hansen har åpnet for videresalg..

Cognac kuler ::)

NAM NAM..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jula gikk jeg lei av på begynnelsen av '80-tallet.

Dette er kongen av standardmarsipan, og spises med stor glede og ujevne mellomrom hele året

MP-5 er et dustevåpen for de med så veike armer at de ikke klarer å bære noe skikkelig.

Dette er derimot skikkelige saker: G-36

Den finnes også i en søt kortversjon for aldrende og korpulente stabsoffiserer: G-36K

Nå har vi det fint, og diskuterer kooosjelige ting, dere!

;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Brukte nok for lang tid på å komme ut til den nøgne ø..

Jeg tenker slik, at skal det gjøres, må det gjøres ordentelig..

Fyllte derfor opp familiens trillebår med marsipan innhandla på europris, rimi og rema..

Utgiftene til marsipanen ble på 3628kr, men jeg syns at det var verdt det hvis jeg klarte å få gamle Affa tilbake til sentralen..

Men når jeg endelig kom frem til den ytterste nøgne ø, med stormkast og hylende måker fant jeg desverre ingen Affa..

Jeg konverserte lenge og langt med en sel iført strikkejakke fra Per Spook, men til ingen nytte, men selen som kallte seg Per Jens Arthur Hansen var glad i marsipan i hvertfall..

Det ble en lang og tung vei hjem :'(

Så da har vi bare igjen å be til høyere makter komponenten..

Beklager at jeg kom for sent Jan_I...  Men skal du ut på den ytterste nøgne ø, så hør om selen Per Jens Arthur Hansen har marsipan til overs..

Uff, uff da er vel alt håp ute da... :'(
Høyere makter lurer vel litt på meningen med livet etter hvert de og... men kanskje også de kan la seg kjøpe med en dose marispan..?

Kjekt for denne selen å få både selskap og marsipan, sikkert ikke noe som skjer for ofte i mr. Hansens liv.

Du skal ha ros for iherdig innsats. Når det kommer til Klinger prøver han å ro seg langt utenfor den nøgne ø med å avlede med våpen og marsipan, der har du gutten sin som IKKE tar oppdraget sitt seriøst.. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har jeg påtatt meg noen oppgaver?

Når det gjelder den savnede. Jeg tror han hadde en agenda som innebar å provosere. Knapt en sjel fikk puls av de siste utspillene hans. Jeg tror ikke han kommer tilbake med det første, ihvertfall ikke så lenge det postes tåredryppende etterlysninger i eninga.

Han er stor gutt, og må få komme og gå som han selv vil.

Her har du forresten en nett liten sak som får plass i en litt stor håndveske. 5,7x28 er også såpass at det tar hull i det meste av lett kroppspanser. Du trenger jo ærlig talt litt mer enn 9 para, hvis du vil bli tatt på alvor.

T

Thomas1

Gjest

Muligens Bamsemann har hatt anledning til å nyte denne sammen med Marsipanen i dag?

Er kjent for sine egenskaper til å få folk til å Fabulere og filosofere ;D

B

bamsemann

Gjest

Når det gjelder den savnede. Jeg tror han hadde en agenda som innebar å provosere. Knapt en sjel fikk puls av de siste utspillene hans. Jeg tror ikke han kommer tilbake med det første, ihvertfall ikke så lenge det postes tåredryppende etterlysninger i eninga.

Han stor gutt, og må få komme og gå som han selv vil.

Her har du forresten en nett liten sak som får plass i en litt stor håndveske. 5,7x28 er også såpass at det tar hull i det meste av lett kroppspanser. Du trenger jo ærlig talt litt mer enn 9 para, hvis du vil bli tatt på alvor.
Jeg håper du ser på bamsemann son en grei kar Zombie..

Tror ikke det er bra å slakte noe av ditt utstyr nei... :eek:

B

bamsemann

Gjest

Muligens Bamsemann har hatt anledning til å nyte denne sammen med Marsipanen i dag?

Er kjent for sine egenskaper til å få folk til å Fabulere og filosofere   ;D
Marsipan, cognac kuler og Absint...

Dette må jo bli bra... må kanskje skaffe meg en gunner også da.. Magnum 44 kanskje? eller...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hehe..

Vi er da enige om det meste?

Mye fiberforsterket plast er det her også. (Tipper det er mer glassfiber enn carbon, riktignok).

Nå skal det sies at slikt aldri har vært i min besittelse. Hemevernet ville prakke på meg bestefaren til disse for noen år siden, men jeg snodde meg unna.

Skytevåpen i heimen er en uting. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Er ikke enig med deg der. Det er mer et spørsmål om forsvarlig oppbevaring slik at "de søte små, og ikke fullt så små" ikke får tak i redskapen. Verre er det ikke. I tillegg er det selvsagt en fordel at egen psyke er stabil nok til at man heller går seg en tur enn å ta fram hagla når man blir forbannet på fruen !

Vold i heimen er derimot en skrekkelig uting.

I utgangspunktet bør menn komme til den konklusjonen at man (menn ) ikke slår laverestående individer som kvinner !! (Det var ikke riktig denne formuleringen jeg egentlig hadde ment, men når jeg først så det "på trykk" bestemte jeg meg for å la det stå ! ) ;D

B

bamsemann

Gjest
Hehe..

Vi er da enige om det meste?

Mye fiberforsterket plast er det her også. (Tipper det er mer glassfiber enn carbon, riktignok).

Nå skal det sies at slikt aldri har vært i min besittelse. Hemevernet ville prakke på meg bestefaren til disse for noen år siden, men jeg snodde meg unna.

Da kan jeg droppe magnumen..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jojo, Spiralis.

Alle problemer med våpen i heimen blir jo mindre jo bedre greiene er innlåst. Ingen tvil om det. Stabiliteten er vel innen rimelighetens grenser hos meg, og de mer labile kvinnemenneskene skal jeg sikkert klare å styre unna. (Man vil jo ikke bli skutt selv heller.)

Jeg har tenkt litt på å få AG med hjem en gang. Hvis det nå skulle gå så gæærnt at jeg får innbrudd, så vil politiet ihvertfall bruke litt tid på å finne igjen et automatvåpen før de henlegger saken. Men det er muligens i overkant egoistisk...

Hvor mye koster forresten et skikkelig våpenskap?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da kan jeg droppe magnumen..

Vi fryser rustiningsnivået ved knyttnever, og kjøper sykkeldingser for resten av pengene.

Avtale? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Jojo, Spiralis.

Alle problemer med våpen i heimen blir jo mindre jo bedre greiene er innlåst. Ingen tvil om det. Stabiliteten er vel innen rimelighetens grenser hos meg, og de mer labile kvinnemenneskene skal jeg sikkert klare å styre unna. (Man vil jo ikke bli skutt selv heller.)

Jeg har tenkt litt på å få AG med hjem en gang. Hvis det nå skulle gå så gæærnt at jeg får innbrudd, så vil politiet ihvertfall bruke litt tid på å finne igjen et automatvåpen før de henlegger saken. Men det er muligens i overkant egoistisk...

Hvor mye koster forresten et skikkelig våpenskap?
Er ikke kvinner pr definisjon labile da ? ( Akk nå ødela jeg sikkert ettermiddagskaffen hjemme hos Komponeten. ;D )

Et slikkelig våpenskap får du fra 2500-3000 kroner avhengig av hvor mange våpen du skal ha plass til. Jeg ga vel 6500,- for mitt. ( Stort )

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Vi fryser rustiningsnivået ved knyttnever, og kjøper sykkeldingser for resten av pengene.

Avtale? ;D

Er det ikke bedre å bruke dalerne på litt godt drikke og en taxi slik at dere kan drikke godt og høre på godlyd fra hverandres anlegg ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er ikke kvinner pr definisjon labile da ?
Joda, men det er forskjell mellom å kaste en vase og å spraye nabolaget med automatvåpen..

Også jeg som anbefalte håndveske-gønner til Komponenten, da...

Plaget med PMS, kjære? :-/

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Han stor gutt, og må få komme og gå som han selv vil.

I likhet med bamsemann ble vel også du tildelt et oppdrag, men mens bamsemann gikk på med krum hals og tok sitt oppdrag ytterst alvorlig virrer du rundt og vrøvler om helt andre ting.. Vel, vel, vi får visst nøye oss med Pompel og Pilt, noe mer makter vi visst ikke å få til her inne… ;)

Ellers innser jeg jo at du kanskje har rett. Affa ønsker vel helst motstand, ikke fanklubb, så vi få skifte taktikk her. Vi får glede oss over dette fraværet av provokasjon og underlige innspill så lenge vi kan, leve i fred og fordragelighet og nyte freden, samholdet og enigheten ...

Er dere begynt å snakke stygt om damer nå? Nå er labile for meg et ukjent ord, og jeg føler på meg at det er best å IKKE slå det opp...
Ellers drikker jeg ikke kaffe, sikkert like lurt... ;D

Teen smaker derimot fortreffelig.. :)

Topp Bunn