Rider in the sky er en gjeng jeg liker veldig veldig godt. Har mange plater av de. Dette er western-musikk på sitt beste.Denne plata ber ikke om unnskyldning. Ikke litt en gang.
Bach's Juleoratorium må være med i julen, ja. Min versjon som jeg liker best, er med Harnoncourt.Bachs juleoratorium. Egentlig seks separate kantater som fint kan nytes hver for seg.
Suzuki og Gardiner er mine innspillinger.
Wolfgang Plagge: Julevariasjoner
Juleplata til Nora Brockstedt. Hun hadde med seg en fin gjeng unge jazzmusikere på den.
Denne skal visst også være bra. Hilsen Østerriksk bekjent som har Harnoncourt som favoritt.Harnoncourt skal jeg høre!
Synd for deg, da går du glipp av masse flott musikkFor meg er det kun Bugge Weseltoft its snowing on my piano
Kanskije du liker Julestemning på Piano. Denne er en flott plate som dessverre ikke er å oppdrive. Har den heldigvis på flac. Ivar Kleive og Aage Kvalbein er flott musikk, og litt i samme gata som Mr Bugge. Men flere av de flotteste julelåtene er jo norske ,som Anne Grete Preus "Alt det som skinner" og Oslo Gospel Choir" Juleevangeliet". Begge de sistnevnte er jo bare å få frysninger av.For å si det slikt, jeg hater julemusikk egentlig, er kun Mr Bugge som har fått innpass. melankolsk og rolig