gruppekjøpet skjedde i fjor, men PSU løsningen har ventet på seg siden silentswitcherene aldri kom tilbake på lager - vi skal vel til å bestille noen forsyninger som wayne hadde på lager, så om han har noen MC kort klare for levering går det kanskje an å slenge seg på bestillingen.Hvis det er snakk om et gruppekjøp hiver jeg meg gjerne med på et kjøp.
nå er jeg tydeligvis tilbakestående angående kobling strøm, men er det common eller AC FG som skal inn i G kontakten mellom v+ og v-?Et stort NB ved kobling av plugg til strømforsyning......
Merking av pinne nr er forskjellige fra plugg på strømforsyning og medfølgende chassis kontakt.....
Følg bilde :
Vis vedlegget 888024
Faen, det tenkte jeg ikke på!Kan selvfølgelig være kabel magi som står for godlyden
Der har vi detKan selvfølgelig være kabel magi som står for godlyden
Klar for å flytte strømforsyning, ny armkabel er montert med balansert Mogami kabel og Neutrik gull pluggerKan umulig være inneholdet i den plastbøtta der.
Hva med Andebu budstikka? Inge nyheter.
Eller ventes det fortsatt på en verdig pu?
Ivrig nåKlar for å flytte strømforsyning, ny armkabel er montert med balansert Mogami kabel og Neutrik gull plugger
Hana ankommer i morgen
Vis vedlegget 888578 Vis vedlegget 888579 Vis vedlegget 888580
Fått opp farta vettuIvrig nå
Åssen technics spiller er den store grå klumpen som er felt ned i planken Noe du har modifisert selv?Ja nå koser vi oss!
Vis vedlegget 888563
Tenk at en så "simpel" sak i en plastboks fra Clas kan spille så bra!
Vis vedlegget 888568
En Technics SL-1000mk2p fra svensk radio - den er original, bortsett fra at jeg har kledd den i ny valnøttfiner.Åssen technics spiller er den store grå klumpen som er felt ned i planken Noe du har modifisert selv?
Ok. Den var stilig.En Technics SL-1000mk2p fra svensk radio - den er original, bortsett fra at jeg har kledd den i ny valnøttfiner.
Hello, do you have picture of the contacts? Nice work Mvh pålThank you everyone for your support! I'm glad to see so many units packaged and being used.
This is my preamp in a Hammond enclosure. I used "D" connectors in order to quickly switch preamps between MC and MM. The 9 pin Ds are pinned out such that if one were to absent-mindedly plug the audio/DC cable directly into the cart leads power would never be applied to the cart.
I would highly recommend everyone powering the preamp up the first time to measure with a meter to make sure there's no DC potential at the inputs that could be applied to the cart. A few mV (in common mode from input to ground) is permissible but in the event the DC supply were connected improperly there could be problems. Do make sure the DC connections at the Phoenix are nice and tight. The assembly and test instructions cover checking the inputs: https://proaudiodesignforum.com/ima...ly_And_Test_Instructions_FMCP_28_012622_1.pdf
These preamps were designed for cutting facilities where the preamp is mounted at the lathe and remote from the RIAA board and/or AD converter and monitors. There is about 50 feet of balanced audio and DC power cable between the Flat Preamp and RIAA EQ Monitor Switcher board. All of the noise measurements I show for my MC and MM preamps with carts as sources are measured with these long cables. The cart leads are fully-balanced and only about 3 feet long.
Some of my clients use the RIAA EQ Monitor Switcher's line input as a second turntable input. The board can also be jumpered for Inverse-RIAA and is used as the actual cutting amp for both feedback and non-feedback lathes.
The pinout discrepancy on the Meanwell supply is due to the difference in 180° DIN and 240° DIN conventions. The actual male plug, as those of you that have one know, is 240°, but the label is for the 180°. I found this chart which explains the differences. Until these supplies I'm not sure I'd ever seen a 240°.
Ser ut som D-sub kontakterHello, do you have picture of the contacts? Nice work Mvh pål
Ser sånn ut. Kult, litt røff lookSer ut som D-sub kontakter