Skal ikke stå på estetikken heller nei
Har du tall på antall timer lagt ned i stallen eller er det et "glemt kapittel" nå når det er tid for nytelse?
huff... da jeg har null loggbok på hvor mange timer jeg har brukt, blir dette vill gjetning dessverre. Men det nok mange hundre timer.
Fra å starte å rive den gamle stall innredningen, partere den i mindre biter og deponere dette.
Så rive vegger og tak, deponere noe, rense brukbart matriale for spiker.
Kjerneborre hull i boligmur, stallmur og stallgulv + legge ned 30m med kulvertrør for gulvvarmen.
Legge ut armeringsmatter, borre hull i betonggulvet og lage fester for at armeringen sitter fast.
Legge par hundre meter med 20mm vannrør, og feste den i armeringen (for at den ikke skal flyte opp under påstøping)
Støpe 60kvm med påstøyp.
Kle igjen 8 vindu, med alt det innebærer av isolasjon osv osv.
Bytte ut "fjøs-dobbeldør" med vanlig ytterdør, inkl kle igjen mellomrommet.
Lekte ut 2" i tak og vegg for etterisolering og korrekt lekting for neste trinn. Inkl fuktsperre.
Mange hundre meter med lekter, inkl forrige trinn, og deretter all den lekter som måtte til for å kasse ut/ned rundtom i hele rommet for å skape disse forsenkede feltene.
Lektre, Lektre og mere lektre... gud bedre for mye lektring.
Trekke strøm til 10 uttak, fordelt på 2 kurser. Nettverk og balansert kabel. Pluss trekke og feste 2 spot-kurser
Så få opp sponplater i "veggfeltet", og gipsplater i de øvrige... rundtom 60 plater totalt. Masse ekstra jobb pga at veggene ikke vanlig/flate.
Borre hull til 20 spotter.
ca 60 liter sparkel.. hadde jeg hatt bedre tid, hadde jeg sikkert tatt en runde til og brukt totalt 100l .. vil jeg tippe. (Ergo, resultatet er ikke 100%, men jeg siden jeg har brukt matt maling, vil jeg kunne "fixe" skjønnhetsfeil" og flekkmale uten at det vil synes...)
Pusse pusse pusse
Male 2 strøk, vegg og tak.
Legge gulvunderlag med integrert fuktsperre, og deretter laminat.
Listverk + utforing til dør.
El-montasje gjort av aut.Elektrikker, inkl ny kurs med ny sikring.
+ masssssse småting som har tatt ekstra tid..
Så jeg må kanskje endre fra min innledning "Men det nok mange hundre timer."... det er trolig 4 sifferet antall timer :/
... du sier glemt kapittel... det er nok ikke langt fra sannheten.. det har skjedd flere ganger hvor jeg har stoppet opp og tenkt "hva fan er det jeg holder på med"..