Hei LarsDu godeste kaap, jeg kommer til Mo i Rana den 19 juli på ettermiddagen. Hadde håpet at du ikke har reist på ferie, men at du kanskje hadde mulighet til å ta imot besøk av en som er meget imponert over rommet ditt?
Mvh Lars
Det var bare hyggelig Lars. Veldig trivelig at du la inn en stopp i den lange reiseveien deres. Du/dere er hjertlig velkommen tilbake ved neste anledning.Takk til Kai og fruen for en særdeles hyggelig ettermiddag og kveld, hvor det ble servert god grillmat, godt selskap, og etter hvert et flott møte med et flott rum og god musikk. Vi hadde kjørt langt i dag, og min bedre halvdel var litt sliten, så kvelden ble alt for kort for min del.
Skulle så gjerne ha vært der noen timer til og lyttet på musikk.
Lydsignaturen på dette anlegget og rummet opplevdes så totalt annerledes enn hva jeg er vant til hjemme, men jeg skjønner godt at kaap trives med denne lydsignaturen. Vi snakket litt om det, at denne signaturen krever litt tilvenning. Men når den først tar deg, så tar den deg til de grader. Jeg fikk dessverre ikke tid til å høre så mange sanger, men jeg skjønner hva han mener. Hadde mest sannsynlig ikke vært mange sangene til, så hadde jeg vært solgt;
Jeg er ikke alt for flinkt til å fortelle hvordan ting låter, så jeg skal ikke utbrodere for mye .
Kan vel egentlig bare si at opplevelsen var bare positiv.
Takk igjen Kai for at du tok imot vilt fremmede mennesker med slik gjestefrihet!
Mvh
Lars.
Ja.... når blir da.... ?Jeg har de to anleggene deres på samme planet, men så har jeg jo ikke hørt kaap sitt i sjåen då 8)
Her borger det for et besøk av Espen L!
Takk for det, men det skal sies at hadde ikke selve bygget "vært der", hadde jeg nok neppe lagd et slik bygg/rom. Å bygge noe som helst pr 2019 er grisedyrt, så det skal en del KR til for å få til. MEN samtidig... Jeg har i praksis konvertert 60kvm med "uthus", til 60kvm med bruksområde, og det vil kanskje ha positivt effekt på verdien på eiendommen. det vil vise seg når jeg en gang skal få tatt verdivurdering. Sett i sammenheng med nyheten fra sverige om en ny rør integrert forsterker, som var "priset lavt slik at flere kan nyte deres produkter" (ca sitat fra et intervju med mannen bak).... når jeg sjekket opp denne, koster den 1/2mill i norge... et røverkjøp ift monoblokkene fra samme firma til 1.5mill. Greit å kunne sette perspektiv på ting..Sattan. Så flott rom. Datteren min har alltid ønsket seg stall. Skjønner ikke hvorfor jeg har vært så negativ
Så innlegget om bytte av mac til streamer på galleriet The Wall - klikket på klikkbait
Forstår det slik at dette ble en betydelig forbedring. Leste litt til , og ser at den nye gullrekka også består av en Singxer DDC. Har den noe med lydforbedringen å gjøre, eller besto endringen bare av overgang til sms200neo? Veldig flott rom, og anlegg forresten.
Det der er veldig interessant! Gjetter på at du hører signalforbedringen ekstra tydelig. Dere beskriver jo alle DP-lyden, og spesielt a1s ebw, som overdrevent rent og tydelig - svært avslørende og sensitivt for signalet.Så innlegget om bytte av mac til streamer på galleriet The Wall - klikket på klikkbait
Forstår det slik at dette ble en betydelig forbedring. Leste litt til , og ser at den nye gullrekka også består av en Singxer DDC. Har den noe med lydforbedringen å gjøre, eller besto endringen bare av overgang til sms200neo? Veldig flott rom, og anlegg forresten.
Takk for det, og konkret svar på spm; er at ALT rundt laptop og streamer var likt ved byttet. Samme kabler, samme kildematriell osv.
Et forsøk på å beskrive endringen på er at det er som musikken slipper taket, på en helt annen måte. Jeg hører stadig på album/låter som jeg i 20år har ansett som "ræl".. men som nå er full mulig å høre på.. eller at jeg hører ting som jeg ikke hørte før. Langt mere detaljer, mer dynamikk, romfølelse for å nevne noe.
SingXer SU-1 er forøvrig bare en dedikert USB inngang... Dvs den gjør det som normalt på en moderne dac med integrert usb inngang gjør før DA konverteringen skjer. SU-1 har usb inn, og har 3-4 ulike former for "gammeldags" digital overføring.. Coax(RCA), hdmi og XLR mener jeg å huske i farta. mulig BNC også. Jeg er avhengig av en slik pga min dac er gammeldags, og har ikke USB inngang. Og som du ser tidligere i tråden, har jeg plukket ut den originale strømforsyningen og bruker nå en ekstern LPS.
mvh Kai
Det er jo egentlig veldig rart at du får så stor forandring. Det er overraskende. Hovedsaken er vel likevel at det ble så brahmm.. oki.. min kilde for begge alternativ var lossless ALAC(16/44.1) liggende på USB disk tilkobla sms200. Ikke noe roon involvert.
Dammit.... var ikke lenge man hadde prima lyd... etter 14år i tjeneste «meldte» plutselig Manger’ne ifra om at nå var det tid for litt TLC i tyskland...
Vis vedlegget 647803