kaap's stuekrok(er)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Snøen smelter med godt tempo, junior sover søtt i vogna ute, det er helg, og sola skinner. En liten trådoppdatering kommer herved.

Junior runder om noen få dager sitt første år, og du og du hvor det første året har gått unna. Utviklingen er nesten merkbar fra dag til dag.

Når det gjelder det audiofile, har Klipsch nr 6 og 7 kommer i hus, næremere bestemt 2 stk RB10. Disse fyller nå opp bak sitteposisjon i hjemmekinoen, og har nå mulighet til å utnytte forsterkerns 7.1. Kabler ble trukket i kabelbanene fra front til bak, mens prosjektoren var på service i Bristol. Har så langt testet noen av blurayene jeg har som inneholder DTS/Dolby lydspor med 7.1, og det lover bra så langt.

Slenger med noen bilder av RS42 og akustikk panelene...

Nå ser jeg fram til Mai, med Roger Waters konsert, tre haifai-hjemme-hos-besøk og forhåpentligvis varmere vær :)

Fortsatt god helg!

mvh Kai

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ser jo meget bra ut dette Kai, Klipsch er et merke jeg har tilgode å høre men kan tenke meg de låter bra i den flotte settingen du har her. Flotte bilder i tillegg. Hvilket kamera er det du bruker?
    Pen samlingen av filmer ser det ut til også ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har du noen erfaring om Moviecollector i forhold til Dvd profiler?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    pahf: Bedre sent enn aldri...
    Har ikke prøvd DVD profiler, så har ikke sammenlikningsgrunnlag. MC blir stadig oppdatert og forbedret, så anger ikke på at jeg kjøpte det. Snedig å exportere samlingen til iPhone, så kan jeg sjekke når jeg finner filmer på tilbud, om jeg er usikker på om jeg har den eller ikke.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Tenkte å dele med HFS gjengen en liten kuriositet, som kanskje noen syns er intr.

Helt siden 2004 har det passet seg slik at det har blitt et "storband" pr år, og har fra disse tatt vare på billettene. Så når IKEA kom med en nye type "dobbelramme" for 1år+ siden, kjøpte jeg inn en stabel, printet ut bilder av de respektive artistene, og rammet inn.. Sådan ble det:

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

Hele veggen, med plass til 4 år til, med samme mønster iallefall...

Ha en fortreffelig torsdagsaften folkes!
    mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
    Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.
    Nåvel.. ::)

Her kommer altså et innlegg "long overdue" ifl HFS selv....
    For et par uker siden tok jeg kontakt XTZ i sverige ang mine to sub'r som jeg bruker i den lille hjemmekinoen. Disse har to forskjellige betegnelser, W12 og W12.16, hvorav W12 er den eldste og W12.16 dagens modell. Forskjellene er ikke mange etter det jeg har funnet ut, kabinett, element og porter er like. Knottene/føttene under er litt ulike, men det har nok lite å si. Frontdekslet er like, men på den nye er det mye lettere å ta av.
    Forskjellen på disse to er derimot primært omfattet forsterkern bakpå kassen. Det er en ekstra EQ setting på den nye og litt lett omøbelering av knotter og brytere. Effekten er den samme. Så når jeg kontaktet XTZ, så tilbydde de en "renoverad" amp av den nye typen. Prisen var hyggelig, jeg ville få 2 identiske sub'r og i tillegg få en amp til overs.. som kan komme godt med senere :)
    Så sagt så gjort, betaling ble gjort og pakke sendt. Tok noen sjabby tlf bilder i dårlig belysning underveis. Selve operasjonen tok skarve 5min.

Objektet ilagt narkose og klar til operasjon.

Nytt hjerte klar til transplantasjon

Gammelt VS nytt

Nytt

Gammelt

Kan ikke påstå at jeg merker noen forskjell lydmessig, annet enn at jeg nå etterhvert kan vurdere bruk av 2 forskjellige EQ bryter når jeg etterhvert skal få kalibrert disse.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.507
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Godt for sjelefred om ikke annet at likt er likt :)
    Bra med høyttalere på hjemmekinoen nå? ;D
    Er det et 7.2 oppsett du har der? Lurer fortsatt på hvor i huset jeg skal bruke den fargen du har i hjemmekinoen, jævli flott farge!

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    RoDa skrev:
    Godt for sjelefred om ikke annet at likt er likt :)
    Bra med høyttalere på hjemmekinoen nå? ;D
    Er det et 7.2 oppsett du har der? Lurer fortsatt på hvor i huset jeg skal bruke den fargen du har i hjemmekinoen, jævli flott farge!
    Sjelefred er viktig det :) og med 7 x Klipsch Ref inne på 9kvm og doble aktive 12" rister det godt i sjela også :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har forøvrig nettopp byttet ut H/K AVR 255 til fordel for en Yamaha RX-V1067.

Ellers ser jeg for meg et lite HFS søibat.. HFS har for MIN egen del tapt seg drastisk i det siste. Det går mest i vekkelsesmøter (horn på størrelse med kornsiloer), hvilken kjøkkenkniv som er bra, LP cover med hund o.l på, suppeoppskrifter, og til slutt en INTERESSANT debatt rundt kundebehandling i haifai sjapper (tråden ble selvsagt stengt).

Merker jeg har mer glede av tråder på avforum, hvor det gis ros og råd, konstruktive tilbakemeldinger, byggetråder av dedikerte rom o.l.

Konto og tråd beholdes, for evt bruk når det passer seg.

mvh Kai

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn