Kabel skeptikere er som unger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tråden du reagerer på er fire og et halvt år gammel, btw.
    Det betyr jo strengt tatt ingenting, Dazed...

    Disse debattene har jo gjentatt seg med det samme uendelige pissegnålet i MINST 4.5 år.
    Hver gang eg er innom sentralen, primært for å lese lyttetråden, så ser eg de øverste innleggene i de fleste tråder er et eller annet forbanna gnål om kabler. Og da blir eg minnet på korfor eg totalt mistet piffen på dette forumet.

    Den samme forbanna dustedebatten i ny innpakning, gjerne med oppstart en fredag ettermiddag/kveld, som bare baller på seg og ender med skitslening, furting, trådstenging og la di da. At dette er (presumptivt) voksne folk, er bare helt hinsides egentlig. At de gidder å holde på. Gang etter gang. Det er helt ubegripelig. At de ikke innimellom ser toskeskapen sjøl. Nye nick har erstattet gamle, men utover det er dette bare en evig (ond) sirkel her inne. Klovneri!



    Vi hadde jo tilløp til skikkelig barnslige fakter i musikktrådene også for noen år tilbake. Det endte med at trådene ble delt - tror begge parter lever helt greit med det fortsatt, uten at eg verken vet eller egentlig bryr meg så veldig lengre

    Kanskje det bare er å gjøre det samme her? Kabelentusiaster for seg, kabelskeptikere for seg! Så kan alle være glade og enige!

    Skjønner faèn ikke vitsen med å bruke timesvis på å diskutere/krangle om ting, ofte på et utrolig usaklig nivå, om noe man aldri vil bli enige om. Folk må uansett få lov til å gjøre som de vil med sine penger. Om noen vil kjøpe ht-kabler til 500 000,- so what? La de bare gjøre det da! Sjøl hadde eg brukt 1 000,- på kabler, og 499 000,- på plater om eg fikk en halv mill til disp.
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    186
    +1 De fleste medlemmene har sluttet å skrive og dele erfaringer her inne pga dette, sjekk hvor mange det er igjen av medlemsmassen som orker å dele inntrykk og lytteerfaringer lenger. Den andelen er MEGET liten, ingen hensikt å dele erfaringer om noe her inne lenger. Bortkastet tid og energi.......det blir jo bare krangel og faenskap her inne uansett...
    Kabel skeptikerne har nå nådd et bunnivå, i følge meg.


    De durer alltid inn i en kabeltråd, hvis noen prøve få noen synspunkter på lyden. Bare for indirekte å jage bort alle andre fra tråden.

    Når ikke det er noe nye tråder på gang, starter de en ny selv.

    Men det vart vel kjedelig etter hvert, så hva gjør de da?
    Jo, da dures det inn i annonsørenes tråder i samme stil som før.

    http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/68922-high-fidelity-cables.html


    Seriøst kabel skeptikere, voks opp og slutt å oppføre dere som unger!
    Ja, vil vi ha det slik?
    Vel.
    Er her inne nesten vær dag.
    Kommenterer en sjelden gang.
    Årsak ? orker ikke å forsvare det minste skrevende ord.
    Var mye mere aktiv fon noen år siden ( på ett annet nick )
    Det er helt riktig at veldig mange ( som jeg kjenner ) ikke gidder å legge ut, eller kommentere i de fleste innlegg.
    Dette er synd.

    Men føler ikke at noen gjør dette med onde hensikter. Det bare blir slik mange ganger.
    Sikkert ikke lett å unngå heller !!

    Jeg koser meg stort sett med å lese, og følge med i mange tråder.
    Får ganske nyttig ( og unyttig ) lærdom slok også.

    Men for all del !!
    kjør i vei, jeg følger med jeg.........
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tråden du reagerer på er fire og et halvt år gammel, btw.
    Det betyr jo strengt tatt ingenting, Dazed...
    Neida, men i sammenhengen hadde det betydning. Det viser jo at ting går litt i loop.

    Disse debattene har jo gjentatt seg med det samme uendelige pissegnålet i MINST 4.5 år.
    Hver gang eg er innom sentralen, primært for å lese lyttetråden, så ser eg de øverste innleggene i de fleste tråder er et eller annet forbanna gnål om kabler. Og da blir eg minnet på korfor eg totalt mistet piffen på dette forumet.

    Den samme forbanna dustedebatten i ny innpakning, gjerne med oppstart en fredag ettermiddag/kveld, som bare baller på seg og ender med skitslening, furting, trådstenging og la di da. At dette er (presumptivt) voksne folk, er bare helt hinsides egentlig. At de gidder å holde på. Gang etter gang. Det er helt ubegripelig. At de ikke innimellom ser toskeskapen sjøl. Nye nick har erstattet gamle, men utover det er dette bare en evig (ond) sirkel her inne. Klovneri!

    Vi hadde jo tilløp til skikkelig barnslige fakter i musikktrådene også for noen år tilbake. Det endte med at trådene ble delt - tror begge parter lever helt greit med det fortsatt, uten at eg verken vet eller egentlig bryr meg så veldig lengre

    Kanskje det bare er å gjøre det samme her? Kabelentusiaster for seg, kabelskeptikere for seg! Så kan alle være glade og enige!

    Skjønner faèn ikke vitsen med å bruke timesvis på å diskutere/krangle om ting, ofte på et utrolig usaklig nivå, om noe man aldri vil bli enige om. Folk må uansett få lov til å gjøre som de vil med sine penger. Om noen vil kjøpe ht-kabler til 500 000,- so what? La de bare gjøre det da! Sjøl hadde eg brukt 1 000,- på kabler, og 499 000,- på plater om eg fikk en halv mill til disp.
    Fullstendig enig, egentlig.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Men postinger om at de andre er så dumme og selv ville man brukt en halv million på plater, se det er topp?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men Townes: Hvorfor er det så mange tråder om den samme musikkgenren? Hvordan skal jeg kunne vite forskjell på hvem som er dem og hvem som er oss? (Det er så mye enklere å skille i kabeldebatter.)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men Townes: Hvorfor er det så mange tråder om den samme musikkgenren? Hvordan skal jeg kunne vite forskjell på hvem som er dem og hvem som er oss? (Det er så mye enklere å skille i kabeldebatter.)
    Wohoo! Tilbake til ungdomsskolens Heavyrockere mot Synthere-krangling! :D
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hehe ja.. jeg spiller i et band med sju keyboard. Stakkars gitaristen har ikke sjangs selv med 100W Marshall og 4x12 kasse. Hehe. Selv ikke Nordost kabler kan demme opp for sju keyboard.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    @Townes

    Poenget ditt var ikke at du mister piffen av alle idiotene som kabelkrangler uten at det er godt for noe?
    Videre var det visst nyttig nok å gjøre oss oppmerksom på at folk må få bruke pengene sine på hva de vil, som om det var et stridstema. Og hva du ville gjort. Spennende opplysning som sikkert piffer opp flere enn meg.

    Er det noe jeg kan styre meg for er det postinger med et platecover for å fortelle verden hva man lytter til. Jeg gjetter på at disse fortsatt dominerer i "Hva lytter du til"-tråden, men har ikke sjekket på et par år. Slik kan du forholde deg til kabeltråder.

    Verden er full av kjedelige mennesker og tråder, men det må man bare leve med, og heller bruke tid på noe annet. Man skal være veldig full av seg selv når man i samme post gnåler om at de andre er tullinger som driver med meningsløsheter og forteller verden om hva man selv ville brukt penger på. Din oppfatning av hva som er opplysende eller underholdende poster er ikke fasit.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Men hva er en kabel skeptiker da noen svar meg på det , er så mye kabel tråder her inne nå at hifisentalen nesten begynner og miste fokus , dette blir for dumt. Hva i svarte gjør kabler i 50000 kr og klassen oppover til kabler for 1500 kr for 2x3 meter , jeg bruker kobber kabel fra monster med tversnitt på 6mm og den gjør jobben sin , om du bruker på lengere avstander 15 meter har ingen betydning heller så lenge tversnitt på kabelen er bra , og den fører sitt til høyttalerene. Har ikke sett en enste bransje aktør her inne på noe av kabel trådene om det er forskjell lydmessig på kabler , og hva forskjellen er. Temmelig rart dette synest dere ikke at ingen bransje aktør har kommet inn og sagt noe , det er for di dette handler om penger og det rett og slett blir et luksus problem , har jeg vert multi millionær har ingen nordost odin supreme 2 vert i anlegget mitt , heller ingen av norske sine dyre høyttaler kabler.

    Imagine
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Løsningen på krangling i kabeltråder er altså å opprette enda en ny tråd som oppfordrer til mer krangling rundt kabler?
    Ca. Like effektivt som å løse dårlig lyd med nye kabler.

    Her diskuteres IKKE kabler, men måten en ter seg på
    Hva gjør denne tråden i kabelhjørnet da???
    Og som et apropos, i samtlige kabeltråder jeg svinger innom i ny og ne, er det faste gjengangere som benytter en hver anledning til å sutre over kabeltrådene og de såkalte skeptikerene. Slik repetetiv sutring hører vel egentlig hjemme på off topic, eller helst et annet sted (Facebook for eksempel)....
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Townes

    Poenget ditt var ikke at du mister piffen av alle idiotene som kabelkrangler uten at det er godt for noe?
    Videre var det visst nyttig nok å gjøre oss oppmerksom på at folk må få bruke pengene sine på hva de vil, som om det var et stridstema. Og hva du ville gjort. Spennende opplysning som sikkert piffer opp flere enn meg.

    Er det noe jeg kan styre meg for er det postinger med et platecover for å fortelle verden hva man lytter til. Jeg gjetter på at disse fortsatt dominerer i "Hva lytter du til"-tråden, men har ikke sjekket på et par år. Slik kan du forholde deg til kabeltråder.

    Verden er full av kjedelige mennesker og tråder, men det må man bare leve med, og heller bruke tid på noe annet. Man skal være veldig full av seg selv når man i samme post gnåler om at de andre er tullinger som driver med meningsløsheter og forteller verden om hva man selv ville brukt penger på. Din oppfatning av hva som er opplysende eller underholdende poster er ikke fasit.
    Shit pommes frites!

    Du mister jo fullstendig poenget! Igjen!!! Det med 499 000,- på plater var jo bare fjolleri og en flåsete måte å (prøve å) si "jeg er mer opptatt av musikk enn hifi" - i lys av en eller annen kabeldiskusjon om de der Nordostkablene. Men om eg hadde fått en halv million, så hadde eg nedbetalt gjeld. Ferdig med det.

    Det andre er jo at du virkelig ikke skjønner vesensforskjellen på krangletråd etter krangletråd (kabeltråder - som utallige ganger ender i skitkasting, utestenging, trådstenging og Gudvetka) vs en lyttetråd, ment å gi og tips om musikk.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    @Townes

    Poenget ditt var ikke at du mister piffen av alle idiotene som kabelkrangler uten at det er godt for noe?
    Videre var det visst nyttig nok å gjøre oss oppmerksom på at folk må få bruke pengene sine på hva de vil, som om det var et stridstema. Og hva du ville gjort. Spennende opplysning som sikkert piffer opp flere enn meg.

    Er det noe jeg kan styre meg for er det postinger med et platecover for å fortelle verden hva man lytter til. Jeg gjetter på at disse fortsatt dominerer i "Hva lytter du til"-tråden, men har ikke sjekket på et par år. Slik kan du forholde deg til kabeltråder.

    Verden er full av kjedelige mennesker og tråder, men det må man bare leve med, og heller bruke tid på noe annet. Man skal være veldig full av seg selv når man i samme post gnåler om at de andre er tullinger som driver med meningsløsheter og forteller verden om hva man selv ville brukt penger på. Din oppfatning av hva som er opplysende eller underholdende poster er ikke fasit.
    Shit pommes frites!

    Du mister jo fullstendig poenget! Igjen!!! Det med 499 000,- på plater var jo bare fjolleri og en flåsete måte å (prøve å) si "jeg er mer opptatt av musikk enn hifi" - i lys av en eller annen kabeldiskusjon om de der Nordostkablene. Men om eg hadde fått en halv million, så hadde eg nedbetalt gjeld. Ferdig med det.

    Det andre er jo at du virkelig ikke skjønner vesensforskjellen på krangletråd etter krangletråd (kabeltråder - som utallige ganger ender i skitkasting, utestenging, trådstenging og Gudvetka) vs en lyttetråd, ment å gi og tips om musikk.
    Hehe. Det må være tungt og trist å være den forstandige i en verden full av idioter som ikke forstår storheten i ens ord. Min medfølelse herfra.

    Men prøv ut tipset med å ignorere kabeltrådene. Bla videre.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men Townes: Hvorfor er det så mange tråder om den samme musikkgenren? Hvordan skal jeg kunne vite forskjell på hvem som er dem og hvem som er oss? (Det er så mye enklere å skille i kabeldebatter.)
    Wohoo! Tilbake til ungdomsskolens Heavyrockere mot Synthere-krangling! :D
    Jeg likte Bob Marley, Duke Ellington, og Ludwig van Beethoven. Min store helt var Johnny Hodges. Det var litt spetakkel omkring en plakat med coveret til Boney M's Love for Sale som ikke fikk henge i et klasserom. Egersund, ca. 1980.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Townes

    Poenget ditt var ikke at du mister piffen av alle idiotene som kabelkrangler uten at det er godt for noe?
    Videre var det visst nyttig nok å gjøre oss oppmerksom på at folk må få bruke pengene sine på hva de vil, som om det var et stridstema. Og hva du ville gjort. Spennende opplysning som sikkert piffer opp flere enn meg.

    Er det noe jeg kan styre meg for er det postinger med et platecover for å fortelle verden hva man lytter til. Jeg gjetter på at disse fortsatt dominerer i "Hva lytter du til"-tråden, men har ikke sjekket på et par år. Slik kan du forholde deg til kabeltråder.

    Verden er full av kjedelige mennesker og tråder, men det må man bare leve med, og heller bruke tid på noe annet. Man skal være veldig full av seg selv når man i samme post gnåler om at de andre er tullinger som driver med meningsløsheter og forteller verden om hva man selv ville brukt penger på. Din oppfatning av hva som er opplysende eller underholdende poster er ikke fasit.
    Shit pommes frites!

    Du mister jo fullstendig poenget! Igjen!!! Det med 499 000,- på plater var jo bare fjolleri og en flåsete måte å (prøve å) si "jeg er mer opptatt av musikk enn hifi" - i lys av en eller annen kabeldiskusjon om de der Nordostkablene. Men om eg hadde fått en halv million, så hadde eg nedbetalt gjeld. Ferdig med det.

    Det andre er jo at du virkelig ikke skjønner vesensforskjellen på krangletråd etter krangletråd (kabeltråder - som utallige ganger ender i skitkasting, utestenging, trådstenging og Gudvetka) vs en lyttetråd, ment å gi og tips om musikk.
    Hehe. Det må være tungt og trist å være den forstandige i en verden full av idioter som ikke forstår storheten i ens ord. Min medfølelse herfra.

    Men prøv ut tipset med å ignorere kabeltrådene. Bla videre.

    Tusen takk for godt råd, det har eg aldri tenkt på!

    Og til din første setning:

     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hvor har denne myten oppstått fra, som mange gnåler om, at dem som har dyrere kabler ikke er opptatt av Musikken? Det har alltid vært mitt hovedfokus uansett..Placebo, påvirkning av tullereklame med fine ord, innpakning i fint edelgull med diamanter og en høy pris, jeg bryr meg overhodet ikke om det. De kabler jeg endte opp med, fikk jeg høre på diverse oppsett rundt omkring, uten å ane noe om hverken pris eller merket..de kunne kostet 10 kr for alt jeg visste da, hadde likt dem uansett. Men saken er, har enda ikke falt for kabler som har vist seg å koste 10 kr i ettertid
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Men Townes: Hvorfor er det så mange tråder om den samme musikkgenren? Hvordan skal jeg kunne vite forskjell på hvem som er dem og hvem som er oss? (Det er så mye enklere å skille i kabeldebatter.)
    Wohoo! Tilbake til ungdomsskolens Heavyrockere mot Synthere-krangling! :D
    Vi hadde mye krangling bakerst i bussen om hva som var best av Lagerfeld og Axe.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En kabeltråd som er kritisk til kabeltråder, er også en kabeltråd...
    Lag en tråd som greier ut i det! ;)
    åh trur folk er temmelig lei nå , har ikke sett så mye kabel tråder siden jeg ble medlem her inne.

    Imagine
    Å, en liten kabeltråd-krangletråd til orker vi sikkert. Bare en liten en? kom igjen!





    .....Det må da vel ha vært ganske åpenbart at jeg ikke mente det alvorlig?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    En kabeltråd som er kritisk til kabeltråder, er også en kabeltråd...
    Lag en tråd som greier ut i det! ;)
    åh trur folk er temmelig lei nå , har ikke sett så mye kabel tråder siden jeg ble medlem her inne.

    Imagine
    Å, en liten kabeltråd-krangletråd til orker vi sikkert. Bare en liten en? kom igjen!





    .....Det må da vel ha vært ganske åpenbart at jeg ikke mente det alvorlig?
    Vist jeg åpner 1 for jeg legge skylda på deg da dazed ;)

    Imagine
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Blir verden litt klokere dersom jeg deler hvorfor jeg i alle de år har syntes kabeltråder er festilige?

    Jeg ler masse, jeg blir ofte oppgitt, av og til litt forbannet, man kjenner seg faktisk litt mer levende! (Joda, jeg har et liv ved siden av).

    For eksempel har jo townsend mange morsomme kommentarer over her, med festlige tilsvar. Noen få eksempler:
    - Det er kjemetopp! Gratulerer med å miste et poeng 100%
    - Jo, men her på HFS er forskjell på spøk og alvor tynt som et silkepapir
    - Figuren med blinken med alle pilene som bommer.

    Får av og til gode musikk-tips i musikk-trådene, men opplever vel så ofte å bli skuffet. Helt naturlig da vi har ulik smak alle sammen. Sjelden en kabeltråd skuffer på samme måte :) Velkommen i kabeltrådene alle sammen, også elegante kabeltråd-sutrere.

    Litt selvironi:

    free speech 1.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Da er vi på samme linje, for det gjør jeg også
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der er strenger. Det kan jo være fint å ha mange strenger å spille på i disse kabeldebattene.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn