Kabeldebatter. Uff!

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.129
Antall liker
17.130
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Lenge siden jeg seriøst har giddet å diskutere noe på HFS. Gått litt lei. Ender opp med å tulle og fjase… Det jeg liker minst er misjonering om hvor lure egne valg er. Gi gjerne tips og hjelp og presenter egne løsninger, men slutt å hevde at egne valg er det eneste riktige.(pokker, nå diskuterer jeg… det var ikke meningen🤪)
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.402
Antall liker
63.577
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Men vi må bli enige om måleenheten, for centimeter alene betyr lite.
Tenker vi starter med utfall/lengde. Hvordan har denne saken tjent deg i livet? Vi kan jo gjøre det hifirelatert. Vis oss ditt anlegg og anslå hvor mange % av anlegget som er finansiert direkte som følge av ressursen du var født med. :cool:
Tenkte at m/s ville vært formålstjenlig, men med tanke på The Shy sin fornuftige tilnærming, er vel kanskje kg/s mer fornuftig😆 Nok fjas fra min side, men det ene eller andre er vel like så interessant som å diskutere kabelgråten 😊
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.362
Antall liker
8.461
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Tenkte at m/s ville vært formålstjenlig, men med tanke på The Shy sin fornuftige tilnærming, er vel kanskje kg/s mer fornuftig😆 Nok fjas fra min side, men det ene eller andre er vel like så interessant som å diskutere kabelgråten 😊
Ja dreimoment må være på plass:=)
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.591
Antall liker
34.333
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det jeg liker minst er misjonering om hvor lure egne valg er.
Men jeg kunne ønske at vi klarte diskuterte valg og objektive utfall uten å bli defensive. Vi vet vel alle at vi ikke svarer til andre enn oss selv uansett. Men alene må jeg innrømme at det er begrenset hva jeg rekker å teste ut, så om noen legger frem plausibel dokumentasjon, selv om det strider mot egen erfaring eller overbevisning, vil jeg gjerne teste det ut.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.129
Antall liker
17.130
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Men jeg kunne ønske at vi klarte diskuterte valg og objektive utfall uten å bli defensive. Vi vet vel alle at vi ikke svarer til andre enn oss selv uansett. Men alene må jeg innrømme at det er begrenset hva jeg rekker å teste ut, så om noen legger frem plausibel dokumentasjon, selv om det strider mot egen erfaring eller overbevisning, vil jeg gjerne teste det ut.
Er ikke uenige om det. Litt det samme her. Jeg rekker heller ikke teste alt og alle løsninger. Og jeg hadde ikke vært der jeg er i dag, uten at andre har tråkket opp løypen før meg. Dette er dokumenterte løsninger. Men den som messer og messer om egne valg og ikke gir seg, blir jeg lei. Hvis den har kjøpt flotte kabler så gir jeg tommelen opp. Hvis en messer og messer hvor fantastiske de er, og at alle bør gjør det samme, gir jeg tommelen ned.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.232
Antall liker
4.650
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Valgene mine er jo nettopp det, mine valg. Har ingen behov for å fortelle andre at de må gjøre det samme. Klart er det også at jeg ser at om jeg hadde brukt penger på diy løsninger hadde jeg muligens hatt like god lyd( nesten) for langt mindre penger. Likevel ville ikke eiergleden vært like stor, for ikke å snakke om hva en får igjen av penger hvis en skulle finne på å ville gå en annen veg.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.129
Antall liker
17.130
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Eierglede er et veldig viktig element. Ikke alt som kan måles i lydkvalitet eller penger. Det bare gir glede. Vinyl kan være et eksempel på det😀 Det jeg prøver å formidle er at en bør respektere andres valg, men ha også respekt for at andre ønsker å velge forskjellig.
 

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2020
Innlegg
211
Antall liker
362
Sted
Vest-Agder
Eierglede er et veldig viktig element. Ikke alt som kan måles i lydkvalitet eller penger. Det bare gir glede. Vinyl kan være et eksempel på det😀 Det jeg prøver å formidle er at en bør respektere andres valg, men ha også respekt for at andre ønsker å velge forskjellig.
Helt enig! Ikke den "my way or the highway" attituden som flere har, og sikkert meg innkludert!
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
399
Antall liker
231
Torget vurderinger
14
Kan vi ikke bare være enige om å være uenig. Jeg tenker vi / de som hører forskjell kan debattere forskjellene og vi / de som ikke hører forskjell finner vel noe annet å engasjere seg i 🤷🏼‍♂️
 

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2020
Innlegg
211
Antall liker
362
Sted
Vest-Agder
Kan vi ikke bare være enige om å være uenig. Jeg tenker vi / de som hører forskjell kan debattere forskjellene og vi / de som ikke hører forskjell finner vel noe annet å engasjere seg i 🤷🏼‍♂️
Ja helt enig! Vi er vel egentlig som en stor familie, som har sine meninger om mye og mangt. Men som etter mye krangling og uenigheter , så blir en venner igjen selv om det kan ta litt tid 😊
 
Topp Bunn