Ræl, ved ikke enten lyder det bra eller også gør det ikke.
Standart Yamaha forsterker, CD avspiller i kombo m Jamo tidligere top 2 veis høytaler, lyder bra. Er det ræl?
Et lidt morsom eksempel, vi var på Horten messe, og hifi klubben havde demo av av B&W 803 OG DALI Opticon 8 til 20.000-,mener forskel i pris var rundt 100 grand.
Musiken var direstrait love over gold.
De spilte først på Dali og derefter på 803.
Efter at ha hørt et par numre på 803 nevnte a til kombisen min at jeg faktisk synes at gengivelsen fra Dali høytalerne var bedre end hva der blev presenterer m 803.
Fik åpenbart nevnt dette lidt for højt og reaktionen fra omgivelserne rund om udeblev ikke, nei det ka i ikke mene, 803 er en langt bedre høytaler!, er den det?, vis det er tilfælde hvorfor lyder musiken da bedre over Dali høytalerne.
Vi fik da en oplæring om dårlig akustik i romm og at de spilte på hver sin led i rommet, bla, bla , bla. Samt en belæring om at vi kansje ikke helt havde peiling på hva bra lyd er.
Men det ændre ingenting på fakta, og fakta var at Dali spilte det Dire strait musik flot og bedre en B&W 803.
Paktisk vil jeg anbefale at folk som overveier Klipsh RF 7 !!! Som jeg anser som det bedste køb til 45 grand, evt også tar en lytter på de Dali høytalere før de beslutter sig. Men gi dem en kraftig forsterker m Høj dempning faktor.
Gælder også Klipsch.