Møbler og underlag Kabelløftere/bukker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Hvis du har høyttalerne stående mot en vegg så kan kablene monteres på veggen. Såfremt du ikke tror veggens dielektrikum vil påvirke lyden.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.340
    Sted
    Langesund
    Kabelbukker må vi ha. Liker å ha sånn noen lunde orden på kabler. Med fireveis aktiv og sju forsterkere blir det jo noen ledninger.

Laget i MDF og foret buen der kabel ligger med antistatisk skum;). De er ekstremt bra, men gjør ikke en dritt for lyden.

kabelsalat.jpg

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvis du har høyttalerne stående mot en vegg så kan kablene monteres på veggen. Såfremt du ikke tror veggens dielektrikum vil påvirke lyden.
    Mine høyttalere står ca 1,4 meter fra frontvegg, og ca like langt fra baksiden av forsterkeren, som står midt i mellom høyttalerne, så høyttalerkablene går skrått ut fra forsterker til høyttalere - så å henge de på veggen er ikke tema. Da ville jeg dessuten trengt mye lengre høyttalerkabler, og det skal visstnok ikke være spes gunstig....
    Og - IGJEN - jeg tror/aner ikke om dette har noe å si for lyden, det er KUN et praktisk-estetisk anliggende!!!

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    For litt over 1500 + frakt + toll så får du 4 treklossar (rekner med at prisen er for 4 stykk, sjølv om det faktisk ikkje er sikkert) i frå TAD som lyfter kablane dine (TAD ZZ021):
    Vis vedlegget 510417
    オーディオ アクセサリー | Consumer | TAD
    http://www.shimamusen.com/shopdetail/000000008658/

Linken til TAD-sida innehold også anna TAD-ræl.
    Takk for tips, men utgangspunktet var at det helst skulle være noe som var rimelig. 1500 for 4 slike kaller jeg grisedyrt......;)

mvh
    Proffen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har vært ute og gått tur med ryggen i dag, svingte innom Biltema med en idé om at det kunne være en grei måte å holde kroppen i langsom aktivitet uten å kjede meg i hjel. Slumpet til å se disse:

https://www.biltema.no/bil---mc/bil...rer-tilbehor/gummimellomlegg-6-stk-2000016402

Forlot stedet med en tube propellakselfett fra båtavdelingen (til styrelageret på sykkelen). og et sett unbrako i tommer i tilfelle jeg skulle slumpe over noe rart amerikansk som må skrus på.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.696
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har vært ute og gått tur med ryggen i dag, svingte innom Biltema med en idé om at det kunne være en grei måte å holde kroppen i langsom aktivitet uten å kjede meg i hjel. Slumpet til å se disse:

https://www.biltema.no/bil---mc/bil...rer-tilbehor/gummimellomlegg-6-stk-2000016402
    Har tenkt på de der flere ganger selv når jeg har vært innom til akkurat denne bruken, har bare aldri sett for meg et behov for å løfte kablene høyere enn der de ligger på gulvet. Eneste grunnen til at jeg ikke postet dem selv var at jeg ikke fant dem igjen på nettsiden i stad. :)

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Ser at det er et utstrakt behov blant kabelfornekterene med kabelløftere å påpeke at det er ingen lydmessig forskjell.
    Bare sånn for sikkerhetsskyld :rolleyes:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.782
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Forstår ikke hvorfor det på død og liv skal være med en halvmåne eller bare spor.
    Er det et hull igjennom er det mye lettere å få de til å bli der.

North

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    cable elevators IMG_3259 2.jpg

https://www.musicdirect.com/accessories/cable-elevators-cable-supports

Du får bedre lyd på kjøpet uansett...se bare denne anmeldelsen:

"The damn things do lower noise, increase dynamics, remove haze, and open up the top octaves. Once you listen to their effects, even a skeptic like me has to admit that it is hard to take them back out of the system. Music sounds more like music with the Cable Elevators in place. I recommend them strongly, especially given their price!"

Remove haze :rolleyes:

Rekomanderer å gå in på vibration control. Både noe som kan vare nyttig men også mye veldig gøy.

Sist redigert:

North

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Sorry, men det er jo Fredag.

:D

Capture.jpg

Hva koster den i diamant montro :eek:

//Edit/ dette må bare leses:

DARKZ - ALUMINIUM

Takes HIFI experience to new heights, and get even relatively inexpensive equipment to provide convincing HIFI performance. DARKZ aluminum is a new designed innovative decoupling, leading mechanical noises and vibrations away from HIFI gear, using an ingenious sandwich construction. The material, Aluminium is characterized by being an effective leader of both movement , heat and more.

DARKZ - CERAMIC

To achieve an even better dissipation, we have made a DARKZ Ceramic. The ceramic surface makes the whole structure much stiffer and this special treatment ensures a very efficient dissipation of unwanted noise and vibration. The material ceramics are also used in bearings because the surface is very smooth and friction-neutral and because of ceramics excellent insulation properties.

DARKZ - DIAMOND

In our quest to create the ultimate decoupler we tested a DARKZ Diamond. Coating the DARKZ sandwich construction with genuine diamond. The diamond version appears dark, almost black but with a unique surface. Diamond, who is known as one of the world's hardest materials, removes any elasticity left in the decoupler and gives a 100% pure and deep drainage of unwanted noise and vibration - the experience of HIFI equipment decoupled with DARKZ Diamond is of another world, not just sound good, it also feels absolutely fantastic.

DARKZ - D-TC

The material is a compound material consisting of several different metals. First the discs are chemically etched. Then they are placed in a chamber under high-vacuum conditions, where they are atomically cleaned in a plasma by argon ions. After this, the surface is bombarded and coated by energetic tantalum atoms in about three hours in a specialized plasma-based process at high temperature and low pressure. This is followed by a functionally graduated transition layer before the final diamond layer is applied in yet another three-hour coating process. Inside the ceramic balls are similar to the Darkz A2.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn