Balanserte innganger og dual mono print følger ikke med byggesettet, med kontakter du en av konstruktørene så kanskje de vil gi deg utlegget så du kan etse dem selv :-/Jøss. Det hadde jeg ikke trodd. Kribler litt ekstra nå Jeg har ikke ballanserte innganger på denne. Finnes det et ekstraKit som tillater dette?
mvh
Kim
Balanserte innganger og dual mono print følger ikke med byggesettet, med kontakter du en av konstruktørene så kanskje de vil gi deg utlegget så du kan etse dem selv :-/
Disse utbedringer koster vel opp mot kanskje 2000kr eller mer i komponeter, så kommer printkortene i tillegg..
Byggesettet levert orginal i skoleversjon kostet rundt 4000-5000kr
Skal du gjøre disse oppgraderingene, samt kjøpe et ordentlig kabinett kan det fort koste noen lapper...
Vær ops på at forsterkeren er svært linær i sin frekvensrespons, så matching må se med litt omtanke..
lykke til med byggingen.
Hadde i utgangspunktet tenkt å montere inn inn skikkelige kabler i signalveien, men byttet du også ut alle nettkablene? Må vel og ha sølvtråd som lasker og det beste loddetinnet - Kan bli en dyr sak allikevelbyggesettet kostet meg på grunnkurs 2500kr inkl permer med veiledning og alle deler.
har hatt den i mange år, pensjonert per nå men.
spiller godt i klassen 5-6000kr. og har strømegenskapene til de fleste store forsterkere oppmot 10.000.
når du først bygger så ikke spar på innvendig kablene! fikk sjokk når jeg byttet ut mine fra de som fulgte med og tykkere solid core saker.
de bør også ligge i et vist mønster for å ikke gi brum og støy... det er et virrvarr av kabelstrekk inni der.
den låter fyldig og varmt. mangler en del på findetaljer, mikrodynamikk, plassering av instrumenter osv. lurer på om det kan skyldes det totale fraværet av preamp(?) mener det bare er potmeter koblet på inngangen.
stort potensial som rent effektrinn muligens!
står litt om de her
http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=1686
Den som visees på første siden av linken er ikke CL200 for å si det sånn..byggesettet kostet meg på grunnkurs 2500kr inkl permer med veiledning og alle deler.
har hatt den i mange år, pensjonert per nå men.
spiller godt i klassen 5-6000kr. og har strømegenskapene til de fleste store forsterkere oppmot 10.000.
når du først bygger så ikke spar på innvendig kablene! fikk sjokk når jeg byttet ut mine fra de som fulgte med og tykkere solid core saker.
de bør også ligge i et vist mønster for å ikke gi brum og støy... det er et virrvarr av kabelstrekk inni der.
den låter fyldig og varmt. mangler en del på findetaljer, mikrodynamikk, plassering av instrumenter osv. lurer på om det kan skyldes det totale fraværet av preamp(?) mener det bare er potmeter koblet på inngangen.
stort potensial som rent effektrinn muligens!
står litt om de her
http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=1686
Det kan godt være det. Ser ut som noko Carsten Andersen kan ha laga for ein del år sidan. Det er forskjellige versjonar som ser heilt ulike ut inni.Den som visees på første siden av linken er ikke CL200 for å si det sånn..
Det kan godt være det. Ser ut som noko Carsten Andersen kan ha laga for ein del år sidan. Det er forskjellige versjonar som ser heilt ulike ut inni.
Christiansands lydfabrik gjekk konk for nokre år sidan på grunn av ein svindel, meinar eg det var. Men om du Ringer Carsten har han for vane å være veldig behjelpeleg.
For å heller litt kaldt vatn i årene: Ang. lydkvalitet så vil eg sei at selgarane til Chr. Lydfabrikk gjorde ein god jobb med salgsargumenta med å sei at det kunne samanliknast med så og så dyrt utstyr. Synast den var bra i bass og mellomtone, men med ein temmeleg aggressiv diskant. Og eg er ikkje "gulløre". Men no er det 5-6 år sidan så då har eg kanskje blitt litt avslepen oppover så då er det kanskje heilt perfekt? Ville bare ikkje satsa ALT for mykje penger på at det blei den beste forsterkaren verden har sett. Kjem sikkert an på kva høgtalar du koplar den på også. Er den også skarp i toppen kan du få eit problem, ville eg tru.
Artig å høyre at nokon hadde stikk motsatt oppleving. Lenge sidan eg hørte den, men kanskje prøve omigjen?Carsten er en behjelplig kar! han vil sikkert hjelpe..
At CL200 er lys i toppen er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd. Jeg har aldri fått fram spisse SSer på den...
Men mellomtone kan bli litt tilbakelent om du ikke matcher høytaleren riktig, det er mitt ankepunkt..!