Kabinett til CL-200 Hi-Fi forsterker byggesett?

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Jeg har kjøpt meg ett CL-200 byggesett for en billig penge, men mangler kabinett å ha forsterkeren i. Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i, eller har et kabinett liggende?

Mvh

Caldera

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Re: Kabinett til CL-200 Hi-Fi forsterker byggesett

[ftp]http://www.atiresearch-anodized.com/products.html[/ftp]

C.T

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2007
Antall liker
58
Sted
Tvedestrand

Så veldig bra ut de kabinettene der. Noen som kjenner til prisene deres?

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0

Spørs hvilket kabinett du skal ha, jeg betalte drøyt 350kr per kabinett (før frakt og evt. moms/toll) for mine 737U. De med kjøleribber koster en del mer, men fremdeles ikke dyrt. Send dem en e-post med en prisforespørsel på adressen de har skrevet opp under Contact Us. Det ser ganske uproft ut med en hotmail-adresse, men det var den jeg holdt kontakten med under mitt kjøp. God oppfølging og fine produkter til en uslåelig pris ;)

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2

Takk for innleggene. Har funnet flere interessante kabinetter, men fy faro for en pris det er på de. Sendte prisforesprørsel og fikk svar fra ATI Research i dag hva gjelder pris på noen av produktene deres.

Hi Kim,

Thank you for to interested in the ATI Research products,

The pricing quote in Euro (EUR). The shipping cost (individual case) quite expensive when ship by air parcel (Express mail). Sorry, the ATI-736U and ATI-737U were out of stock. Yes, you can make payment by PayPal.

SHIPPING METHODS :

1) Express mail (delivered time : 5-7 days)

2) Surface mail (delivered time : a month or longer)

PRICING :

ATI-639M 1 unit = 261 EUR

SHIPPING COST (Choose for one) :

1) Ship by Express mail = 186 EUR

2) Ship by Surface mail = 85 EUR

...................................................................................

ATI-679M 1 unit = 142 EUR

1) Ship by Express mail = 103 EUR

2) Ship by Surface mail = 52 EUR

.....................................................................................

ATI-731M 1 unit = 180 EUR

1) Ship by Express mail = 144 EUR

2) Ship by Surface mail = 68 EUR

.....................................................................................

Have a nice day too!

Best regards,

Arthon

ATI Research Company Limited

www.atiresearch-anodized.com

T

tst

Gjest

WhistlerAudio har mange fine kabinetter.

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0

ATI-679M ser ut som et kurant valg til CL200, burde få plass til det du trenger der. 639M er litt overkill ;)

Jeg valgte Surface Mail for mine forsendelser, det tok under en måned å få dem hit (men jeg husker ikke akkurat hvor lenge).

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0

forsterkeren din tar mye innvendig areal

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2

Har lakt merke til at CL-200 tar stor plass. Tror det er fordi det i utgangspunktet er ment som et skoleprosjekt. Har de noen erfaringer med dette byggesettet? Vet de noe om lydkvaliteten?

Mvh

Caldera

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1

CL 200 er en meget kompetent forsterker.. satt opp som dual mono, og med balanserte inganger bør den kunne sammenlignes med ferdigbygde i en prisklasse på 10000-15000 vil jeg si.

Skal jeg sammenligne lydkarakteren, vil jeg si "gamle elektrokompaniet"

mvh Øystein.

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2

Jøss. Det hadde jeg ikke trodd. Kribler litt ekstra nå:) Jeg har ikke ballanserte innganger på denne. Finnes det et ekstraKit som tillater dette?

mvh

Kim

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1

Jøss. Det hadde jeg ikke trodd. Kribler litt ekstra nå:) Jeg har ikke ballanserte innganger på denne. Finnes det et ekstraKit som tillater dette?

mvh

Kim
Balanserte innganger og dual mono print følger ikke med byggesettet, med kontakter du en av konstruktørene så kanskje de vil gi deg utlegget så du kan etse dem selv :-/

Disse utbedringer koster vel opp mot kanskje 2000kr eller mer i komponeter, så kommer printkortene i tillegg..

Byggesettet levert orginal i skoleversjon kostet rundt 4000-5000kr

Skal du gjøre disse oppgraderingene, samt kjøpe et ordentlig kabinett kan det fort koste noen lapper...

Vær ops på at forsterkeren er svært linær i sin frekvensrespons, så matching må se med litt omtanke.. ;)

lykke til med byggingen.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0

byggesettet kostet meg på grunnkurs 2500kr inkl permer med veiledning og alle deler.
har hatt den i mange år, pensjonert per nå men.
spiller godt i klassen 5-6000kr. og har strømegenskapene til de fleste store forsterkere oppmot 10.000.
når du først bygger så ikke spar på innvendig kablene! fikk sjokk når jeg byttet ut mine fra de som fulgte med og tykkere solid core saker.
de bør også ligge i et vist mønster for å ikke gi brum og støy... det er et virrvarr av kabelstrekk inni der.

den låter fyldig og varmt. mangler en del på findetaljer, mikrodynamikk, plassering av instrumenter osv. lurer på om det kan skyldes det totale fraværet av preamp(?) mener det bare er potmeter koblet på inngangen.
stort potensial som rent effektrinn muligens!

står litt om de her
http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=1686

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2

Balanserte innganger og dual mono print følger ikke med byggesettet, med kontakter du en av konstruktørene så kanskje de vil gi deg utlegget så du kan etse dem selv :-/

Disse utbedringer koster vel opp mot  kanskje 2000kr eller mer  i komponeter, så kommer printkortene i tillegg..

Byggesettet levert orginal i skoleversjon kostet rundt 4000-5000kr

Skal du gjøre disse oppgraderingene, samt kjøpe et ordentlig kabinett kan det fort koste noen lapper...

Vær ops på at forsterkeren er svært linær i sin frekvensrespons, så matching må se med litt omtanke.. ;)

lykke til med byggingen.

Du har nok helt rett i at forsterkeren er linær ja:)
Ved justering av tomgangstrømmen viste det seg at gikk forskjellig støm gjennom utgangstransistorene. Når jeg justerte den ene til 50mA målte jeg 35mA på den andre og 5mA på den tredje. Antar dettte skyldes missmatch? Er det slik at man må kjøpe en god del transistorer for å kunne matche de tre og tre?

Hislen Kim

caldera

Medlem
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
2

byggesettet kostet meg på grunnkurs 2500kr inkl permer med veiledning og alle deler.
spiller godt i klassen 5-6000kr. og har strømegenskapene til de fleste store forsterkere oppmot 10.000.
når du først bygger så ikke spar på innvendig kablene! fikk sjokk når jeg byttet ut mine fra de som fulgte med og tykkere solid core saker.
de bør også ligge i et vist mønster for å ikke gi brum og støy... det er et virrvarr av kabelstrekk inni der.

den låter fyldig og varmt. mangler en del på findetaljer, mikrodynamikk, plassering av instrumenter osv. lurer på om det kan skyldes det totale fraværet av preamp(?) mener det bare er potmeter koblet på inngangen.

står litt om de her
Hadde i utgangspunktet tenkt å montere inn inn skikkelige kabler i signalveien, men byttet du også ut alle nettkablene? Må vel og ha sølvtråd som lasker og det beste loddetinnet - Kan bli en dyr sak allikevel:)

Mvh Kim

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0

så lenge de ikke ligger tett på ledningene fra power til effektprint og lignende, så har jeg liten tro på nettdelen

men kjør iallefall så tykk kabel som mulig i alle høl på signal siden.

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1

står litt om de her
Den som visees på første siden av linken er ikke CL200 for å si det sånn..

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153

Den som visees på første siden av linken er ikke CL200 for å si det sånn..
Det kan godt være det. Ser ut som noko Carsten Andersen kan ha laga for ein del år sidan. Det er forskjellige versjonar som ser heilt ulike ut inni.

Christiansands lydfabrik gjekk konk for nokre år sidan på grunn av ein svindel, meinar eg det var. Men om du Ringer Carsten har han for vane å være veldig behjelpeleg.

For å heller litt kaldt vatn i årene: Ang. lydkvalitet så vil eg sei at selgarane til Chr. Lydfabrikk gjorde ein god jobb med salgsargumenta med å sei at det kunne samanliknast med så og så dyrt utstyr. Synast den var bra i bass og mellomtone, men med ein temmeleg aggressiv diskant. Og eg er ikkje "gulløre". Men no er det 5-6 år sidan så då har eg kanskje blitt litt avslepen oppover så då er det kanskje heilt perfekt?:) Ville bare ikkje satsa ALT for mykje penger på at det blei den beste forsterkaren verden har sett. Kjem sikkert an på kva høgtalar du koplar den på også. Er den også skarp i toppen kan du få eit problem, ville eg tru.

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1

Det kan godt være det. Ser ut som noko Carsten Andersen kan ha laga for ein del år sidan. Det er forskjellige versjonar som ser heilt ulike ut inni.

Christiansands lydfabrik gjekk konk for nokre år sidan på grunn av ein svindel, meinar eg det var. Men om du Ringer Carsten har han for vane å være veldig behjelpeleg.

For å heller litt kaldt vatn i årene: Ang. lydkvalitet så vil eg sei at selgarane til Chr. Lydfabrikk gjorde ein god jobb med salgsargumenta med å sei at det kunne samanliknast med så og så dyrt utstyr. Synast den var bra i bass og mellomtone, men med ein temmeleg aggressiv diskant. Og eg er ikkje "gulløre". Men no er det 5-6 år sidan så då har eg kanskje blitt litt avslepen oppover så då er det kanskje heilt perfekt?:) Ville bare ikkje satsa ALT for mykje penger på at det blei den beste forsterkaren verden har sett. Kjem sikkert an på kva høgtalar du koplar den på også. Er den også skarp i toppen kan du få eit problem, ville eg tru.

Carsten er en behjelplig kar! han vil sikkert hjelpe.. ;)

At CL200 er lys i toppen er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd. Jeg har aldri fått fram spisse SSer på den...

Men mellomtone kan bli litt tilbakelent om du ikke matcher høytaleren riktig, det er mitt ankepunkt..!

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153

Carsten er en behjelplig kar! han vil sikkert hjelpe.. ;)

At CL200 er lys i toppen er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd. Jeg har aldri fått fram spisse SSer på den...

Men mellomtone kan bli litt tilbakelent om du ikke matcher høytaleren riktig, det er mitt ankepunkt..!
Artig å høyre at nokon hadde stikk motsatt oppleving. Lenge sidan eg hørte den, men kanskje prøve omigjen?

Hørte den med ein Technics, som dog fekk gode kritikkar på den tida, og Seas Argon høgtalarar. Det kan veldig gjerne være ein eller begge av dei som gjorde det skarpt. Er vel aluminiums-dome på Seas-ane dersom eg ikkje hugsar feil... Veit han har filt føre dei no for å ta den verste sss-inga:)

Det var forresten ein CL100 eg hørte på, altså forgjengaren til CL200. Lik effekt, men CL100 har kun ett sett med utg.tr., mens CL200 hadde fleire mindre. Single transistor skal vel gi mindre aggressiv mellomtone, teoretisk sett, etter det eg har blitt fortald.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0

det er også stikk motsatt av min erfaring etter 2-3år med en slik.
mer tilbakelent og aldri skarp :)

Topp Bunn