Kabler til subwoofer

Frezzaldo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
62
Jeg lurer bare på om noen har erfaringer rundt kabler til sub? Tenker da både på signalkabel og strømkabel. Er det mye å hente på ordentlige kabler her? På forhånd, takk for alle svar.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.802
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Jeg lurer bare på om noen har erfaringer rundt kabler til sub? Tenker da både på signalkabel og strømkabel. Er det mye å hente på ordentlige kabler her? På forhånd, takk for alle svar.
Om man sliter med støy/brum i subwoofer kan man prøve med en godt skjermet signalkabel. Signalkabel til sub er jo ofte den lengste signalkabelen man har i anlegget, så sannsynligheten for at denne kan plukke opp støy er i mine øyne mye større enn de korte lengdene man har mellom enhetene i tvbenken/racket.

Man kan jo også prøve å benytte en skjermet strømkabel på sub hvis problemet kan være at signalkabelen påvirkes av den (ofte uskjermede) strømkabelen som fulgte med.

Tips: På Hifiklubben og Soundgarden har man vel ofte mulighet til å låne med seg kabler de bruker i demo mot et depositum slik at du kan teste før du kjøper også.

Sist redigert:

Frezzaldo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
62
I utgangspunktet hadde jeg sett på Audioquest Husky, Audioquest Wolf, Nordost Bassline. Noen erfaringer?

Sist redigert:
Topp Bunn