Kan noen vennligst by over meg?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
ikke noe problem. Jeg kan hente dem!

... og så kan de stå hos meg til du alikevel skal til Oslo en gang ;D ;D ;D

Svein.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Har jeg fortalt deg om den gangen jeg satt på nattbussen ei hel helg for å hente mine Snell EIII i Bergen? Ikke? - Men det gjorde jeg altså, 28 timer satt jeg på buss, det tok på for å si det sånn. "Ikke mulighet til å hente" du liksom - ikke vær pysete!

....Hmm, kunne nesten tenkt meg å by selv, men har noen Amphion Xenon som venter på meg.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
ikke noe problem. Jeg kan hente dem!

... og så kan de stå hos meg til du alikevel skal til Oslo en gang  ;D ;D ;D

Svein.

dette er vel noe vi begge kunne hatt glede av i så fall! du hadde kunnet kose deg med høyttalerne en stund, og jeg kunne hentet dem uten stress!

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Hadde de vært flate nok kunne jo selgeren bare rulle dem sammen og sendt dem i papprør...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Apropos henting,
Jeg kjørte T/R 50 =100mil for mine høyttalere, har du bil og en helg er mye mulig..
(U)lykke til
Sleiven

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Kristiansand - Elverum for å hente høyttalere. Blir vel ikke langt unna 80 mil T/R. Noen som slår den?
Men var en fin tur, og ikke minst var det hyggelig å besøke hifi-stasjonen.

R

Ronny_D

Gjest
Kristiansand - Elverum for å hente høyttalere. Blir vel ikke langt unna 80 mil T/R. Noen som slår den?
Ja. Har kjørt Tromsø Bodø tur retur for mindre, røflig 2*50 mil.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg bruker et bud som jeg er fornøyd med.fikk kjørt en forsterker fra oslo til stavanger for 500 kr.Det er vel ca 60 mil.Hvis noen er intresert så kan de få nummeret.Jeg stoler ikke helt på behandlingen i posten ::)

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.332
Sted
Nadadouro, Portugal
Geilo-Kolding Danmark for å hente et par Carlsson OA50 med råtne basser !!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Geilo-Kolding Danmark for å hente et par Carlsson OA50 med råtne basser !!
;D ;D Steike, du er gal mann, he he. ;D ;D

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Jeg har kjørt Lillehammer-Stockholm T/R 2 ganger for å kjøpe platespillere, Lillehammer-Malmø T/R for å levere forsterker, Lillehammer-Bergen T/R for å levere høyttalere og mange turer LIllehammer-Trondheim T/R i stereoøyemed.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Pøøøh!
Jeg kjørte Oslo-Bodø i min ungdom tidlig 70tall, bare p.g.a. ei jente jeg, og jeg skulle jo hjem igjen også ;)
Hifi-utstyr er jo noe en tar med seg og bestemmer sjøl hvor lenge en vil ha og beholde ::)

KW

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Jeg er ikke en som bytter utstyr i tide og utide, men det kan bli mye farting likevel.

Pøøøh!
Jeg kjørte Oslo-Bodø i min ungdom tidlig 70tall, bare p.g.a. ei jente jeg, og jeg skulle jo hjem igjen også ;)
Hifi-utstyr er jo noe en tar med seg og bestemmer sjøl hvor lenge en vil ha og beholde ::)

KW

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Mange lidelseshistorier - jeg vil likevel påstå at 28 timer på nattbuss i løpet av to dager gjør meg til vinner. Dessuten var det midt på vinteren. Klokka sju om søndagsmorgenen sto jeg på stasjonen i Trondheim og speida etter taxi - med to svære høyttalere og tilhørende stativ. Vel hjemme i en kald leilighet, kobla jeg opp to iskalde høyttalere til en ditto forsterker. Ikke så bra lyd for å si det sånn. Tusla skuffet i seng. Alt ble mye bedre dagen etter når høyttalere og elektronikk var god og varm. Iskalde høyttalere spiller dårlig, det er i alle fall min erfaring.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Bergen - Uddevalla 200mil T/R og 24 timer for å hente min ARC LS25. Verd hver meter.

Samleren

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.502
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Solgte et par Wilson høyttalere til en kar fra Trondheim, han kom ved halv tolv tiden på kvelden, og etter noen raske kaffe-kopper dro han hjem igjen samme natten. (ca 105 mil T/R). (Hvis du leser dette sier jeg takk for sist:)

Ellers fikk jeg tilsendt et par Martin Logan Høyttalere fra Nord-Norge. Tror jeg brukte Nor-Cargo. Emballasjen luktet fisk så du kunne krepere. De var heldigvis godt innpakket i plast inne i papp-eskene.

S

stikken

Gjest
Der er jo 5 dager igjen, med den prisen der er nå er der ingen fare for at du får de....
;DDet var den første tanken som slo meg da jeg såg dette nødropet.
Prisen!!, den vil bli en del høyere ja......
Vh
S

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4
Skulle gjøre en byttehandel med  en Plinius SA 100, som jeg hadde, til en kar i Gøteborg, noe som innebar at jeg måtte kjøre fra Harstad til Kiruna(52 mil tur/retur),
for å få den sendt med bussgods strekningen Kiruna-Gøteborg. Det ble etterhvert klart at mannen var en svindler og ikke hadde sendt det jeg skulle bytte med. Jeg fikk da ringt Gøteborg og stoppet utlevering av Plinusen, fikk den sendt i retur. Jeg måtte dra til Kiruna og hente den(nye 52 mil). Det kostet meg altså en del bensin(kjører Chevrolet Caprice med V8), frakt/returfrakt i sverige og 2 dager tapt arbeidsfortjeneste, og jeg var tilbake på utgangspunktet med hensyn til salg/byttehandel.
Noen som slår den?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Nei, den er vanskelig å slå :eek:.

Jeg kjørte tur/retur Trondheim-Oslo for å levere et par Forsman-høyttalere. I Oslo begynte kjøperen å trekke seg fra handelen fordi jeg ikke hadde kvittering (et krav han ikke hadde nevnt en eneste gang i løpet av uker med korrespondanse på mail). Det endte med at han krevde (enda mer) avslag i prisen. Jeg gikk med på dette, da jeg ville bli ferdig med "driten". Tror ikke jeg noen gang har vært så sint/fortvilet som ved denne anledningen. Håper kjøperen ble like misfornøyd med høyttalerne som jeg var :p.... ;D.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Har både fått SMGaer med posten og sendt dem videre med posten. Det gikk greit det. :)

Forøvrig er forslaget til Svein B en god løsning. Uansett, du skal ikke være lei deg om du får tilslaget. ;)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Der er jo 5 dager igjen, med den prisen der er nå er der ingen fare for at du får de....
Jeg synes nå de var dyre. Kjøpte for en del år siden et par SMGa for 1000 kroner.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Nei, den er vanskelig å slå :eek:.

Jeg kjørte tur/retur Trondheim-Oslo for å levere et par Forsman-høyttalere. I Oslo begynte kjøperen å trekke seg fra handelen fordi jeg ikke hadde kvittering (et krav han ikke hadde nevnt en eneste gang i løpet av uker med korrespondanse på mail). Det endte med at han krevde (enda mer) avslag i prisen. Jeg gikk med på dette, da jeg ville bli ferdig med "driten". Tror ikke jeg noen gang har vært så sint/fortvilet som ved denne anledningen. Håper kjøperen ble like misfornøyd med høyttalerne som jeg var  :p.... ;D.
Likte du ikke Forsmann? Hva var det som ikke var bra med de?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Likte du ikke Forsmann? Hva var det som ikke var bra med de?
Først og fremst en mellomtone "fra helvete" ;D. Diana Krall sto bak vegger og tepper med munnen full av potetmos ;). Det sies at Forsman kan spille bra med "riktig" elektronikk, men jeg har verken tid eller penger til å jakte på riktig elektronikk til de. Jeg fikk også tusen tips om at de burde vinkles utover, innover, oppover, nedover og jeg måtte stappe tomme pizzaesker mellom elementene :eek:. Det var tusen ganger enklere å selge "skiten" ::).

Mvh. Frank

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Mine høyttalere høret jeg først på messe i London.
Men måtte til Frankfurt Hahn for å kjøpe de.
Fløy fra Sandefjord Torp til Frankfurt Hahn. Ble møtt av importør som kjørte meg til et vertshus, like ved hans demo lokaler (= hjem). Ble hentet til lytteseanse neste morgen. Lunsj på kjøkkenet.
Mer lytting. Hadde med en haug spesielt utvalgte plater.
Ved 14.00 tida hadde jeg bestemt meg.
Kjørte så til Flyplassen og samme vei hjem.
2 døgns reise, men angrer ikke et sekund! Man må jo ofre litt når man ikke går for dusinvarer.
Høyttalerene ble levert på døra, ca. 1 mnd senere, - rett fra fabrikken i Sør Afrika.

Morty

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
Å søren!  :(
Må jeg by selv da?  Skulle jo gjerne hatt et par "Maggies" en gang i livet.

Svein.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.327
Torget vurderinger
4
Maggies anbefales! Angrer som en hund på at jeg solgte mine MGSE. Krever dog en (relativt) strømsterk forsterker for å synge. Jostein på Audiosolution er en svært hyggelig fyr som ikke er redd for å yte god service.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg slapp å dra særlig langt for å hente mine høyttalere. De ble sendt med tog. Men å frakte dem hjem fra stasjonen alene, med en sedan var et kapittel for seg. Store esker med tungt innhold...

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Mine høyttalere høret jeg først på messe i London.
Men måtte til  Frankfurt Hahn for å kjøpe de.
Fløy fra Sandefjord Torp til Frankfurt Hahn. Ble møtt av importør som kjørte meg til et vertshus, like ved hans demo lokaler (= hjem). Ble hentet til lytteseanse neste morgen. Lunsj på kjøkkenet.
Mer lytting. Hadde med en haug spesielt utvalgte plater.
Ved 14.00 tida hadde jeg bestemt meg.
Kjørte så til Flyplassen og samme vei hjem.
2 døgns reise, men angrer ikke et sekund!  Man må jo ofre litt når man ikke går for dusinvarer.
Høyttalerene ble levert på døra, ca. 1 mnd senere, - rett fra fabrikken i Sør Afrika.

Morty

Hadde vært artig med et bilde eller to av de ht....?

-Y

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
911
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Arti å bli påminnet hvor langt man har vært villig til å strekke seg i reiselengde for å få de utvalgt bokser.
Jeg kjørte fra Trondheim til Odense for å hente et sett LS3/5A med AB 1....totalt ca 260 mil.
Bare måtte ha ett sett til....
Noen måneder senere kjørte jeg dem i samme bil ned til hytta i Budapest....240 mil en vei. Har brukt mere penger på drivstoff enn høyttalerne kostet...
Så lenge jeg kjører Citroen XM er det uansett en fryd å drive på slik  :)

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0
Maggies anbefales! Angrer som en hund på at jeg solgte mine MGSE. Krever dog en (relativt) strømsterk forsterker for å synge. Jostein på Audiosolution er en svært hyggelig fyr som ikke er redd for å yte god service.
Skjønner at du angrer på det ! Har akkurat kjøpt et par MGSE fra Jostein. Kjører med en integrert rørforsterker fra Graaf med skarve 25 watt, og det ser ikke ut til å være noe problem. En utrolig bra mellomtone, og en fin definert bass. Mine gamle SF Concertinoer virker pusslete og farvede i forhold.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.327
Torget vurderinger
4
Skjønner at du angrer på det ! Har akkurat kjøpt et par MGSE fra Jostein. Kjører med en integrert rørforsterker fra Graaf med skarve 25 watt, og det ser ikke ut til å være noe problem. En utrolig bra mellomtone, og en fin definert bass. Mine gamle SF Concertinoer virker pusslete og farvede i forhold.
Vi deler mye av de samme erfaringene der. Hadde MGSE'ene mine i nesten tre år, og når jeg måtte selge unna var de de siste som gikk ut. Når det gjelder å spille musikk, så er det ingen høytt. i nærheten av samme pris som er like sjarmerende.

Har forøvrig et sett SMGc på handen for tiden, men kan vel bare glemme å drive dem med forsterkeren jeg har i dag. Huff... Noen som har kontroll på hva som er forskjellene mellom smg-serien og MMG/MGSE'ene?

Topp Bunn