Gjest: Oppfinner Lou Ottens lanserte dem i 1968 til hjemmebruk. Men PLANENE derom begynte tidligere...og det meste testes jo i høyere politiske sfærer først..De VAR tiltenkt diktafoner, men viste seg å være langt mer fleksible. Man kan vel si at kassetten var et direkte produkt av den kalde krigen til å begynne med, og de ble definitivt et symbol på sin tid. Et uhyre undervurdert et

På friheten,livet, leken og den elusive åpenheten som kom med Jernteppets fall. Spesielt i Europa var dette tydelig..Og jeg har det ultimate beviset: RFT SK3000. Øst-Tysklands første egenproduserte kassettspiller for hjemmebruk i kompaktformat- fra 1986. Fra da av hadde også DDRs ungdom mulighet til å få kassetten i hus til en betalbar pris. RFT bygde også boomboxes...den kunne jeg tenkt meg her..
PeriodeLytter: MD var Sony, ja. Men Emtec, TDK pg noen få andre laga media til dem under egne merker- på lisens. Denon og Sharp var blant merkene som bygde maskinene. Sammen med Sony, da..Jeg vurderte selv en Denon, da disse i mine ører låter langt bedre enn en Sony MD. Mer LIV i dem.
En god venn hadde Sony MD inntil for fem år sia.. men så mistet han sin mor ifjor. Da røk også resten av de fysiske formatene (MC, CD, FM, LP) og han måtte sortere gull fra gråstein. Så idag lever han med Geneva, PC og et Samsung trekløver av TV/telefoner/soundbar

Dog, han og kona hans har nettopp forbedret det en ørliten smule m/ solide HDMIer og Toslinks fra Audioquest, og Genevaen er da i det minste et FORSØK på OK lyd..hehe..Han har også tatt ordentlig vare på det gullet han hadde på CD, og kona hans vurderer en fullt aktiv DALI/REL-pakke om etpar år...Skal tilogmed til Tromsø om ei uke for å hente en anstendig HDMI til..så hu prøver...Jeg har selv hjulpet dem videre med dette- etter det året de hadde i 2020 har de fortjent all den hjelp de kunne få. Hu er et ordentlig musikkhue, elsker kombinasjonen Denon/Dali. Han på sin side er fornøyd sålenge TVen får være hovedfokus- og ikke bare i stua, men i hele hans liv...sammen med henne, da..Problemet hans er at han er livredd for forandringer i en rutine.Tør aldri prøve noe nytt, men ER svært glad i musikk- sålenge han husker på det selv...Lever for- og foran- PCen sin. Så jeg har litt av en jobb med å finne den middelveien, gitt...Utfordringer er fortsatt kult, og de fortjener litt hjelp, altså...Tror dette bunner i en usikkerhet han har hatt siden han var liten- både på folk rundt seg og resten av verden...Men jeg har kjent ham hele livet, så meg stoler han på.
Kopibeskyttelse er LANGT VERRE idag. Det er en av grunnene til at du ikke kan ta vare på ei plate eller et TV-program som- eller om- du selv vil. Altså, selve grunnlaget for dagens forretningsmodell innen digialistenes nye vin. Ære være MC, MD, VHS og DVD-R....Hadde jeg bare funnet en god, japansk DVD-brenner i NOS-stand..