Koster litt å være kar. Litt mer enn det jeg kan tillate meg på akkurat dette området, men jeg skulle virkelig likt å hatt en ES fra den tiden da ES betydde fra høyeste hylle både mht lyd og byggkvalitet. En slik med Dolby S vil vel være litt for ny til å være av den generasjonen antar jeg? Ikke at jeg hadde nektet en så ny ES en hedersplass i stuen. Who am I to complain?
Veldig enig Baluba, en spiller rundt 1990 er krem de la krem. Du må regne ca. 3-4000 for en spiller i 750/770/790. 4-5000 for en i 800 serien og over 5000 for en i 900 serien. Og da snakker vi om spillere med nye hjul og reimer. Kanskje ikke så dyrt likevel. Det er jo bare å sammenligne med andre ting vi bruker penger på.
Neida, det er ikke dyrt i det hele tatt hvis de er overhalt og har nye tannhjul og reimer. Men det er likevel mye penger for meg å bruke på noe som egentlig er unødvendig for meg, det er jo mest et utslag av nostalgi siden det ofte er musikk fra Tidal jeg spiller inn på kassett i dag. Blir nok litt vinyl når jeg får ny snurre igjen, men neppe så mye siden preampen gjør det vanskelig å spille inn noe som helst uten å koble om. Det er da også derfor det er på soverommet jeg bruker kassetter, der har jeg en forsterker som ikke har fire line in og det er det. Pioneer-en som står der nå har til overmåte hele to tapelooper...
Tar opp noe haifaimusikk nå, mest for lydens skyld. Av den typen som passer til innsovning, Michael Franks' Time Together.