Katten og Kari Bremnes.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Min gamle skogskatt Sebastian legger seg påfallende ofte på teppet foran den ene høyttaleren når jeg spiller Kari Bremnes, spesielt når jeg spiller CD'n "Over en by". Når jeg så spiller noe annet enn K.B. forlater den rommet ganske kjapt. Jeg syns det er flott å ha kontakt med katten, og derfor spilles det K.B. stadig vekk. Jeg regner med at det spilles frekvenser som oppfattes som behagelige for katten. Kanskje det bekrefter at smaken min ikke er helt på jordet heller!! Dyr er like rare som oss!!
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Hadde jeg vært katten hadde nok jeg forlatt rommet når du satte på K.B.

(men det er kanskje jeg som er på jordet ;))
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Dyr gjør ofte det når det kommer til en spesiell skive eller artist. Så jeg forstår godt at katta liker K.B, det er sikkert noe med hennes musikk han liker som vi ikke skjønner enda.

Rottweileren jeg og exn hadde han var generelt glad i Tracy Chapman. Når hun dukket opp på høyttalerne så slengte han seg imellom dem og slappet godt av. Men prøvde jeg å se formel 1 så hadde han sang time. Det var ille.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
. Men prøvde jeg å se formel 1 så hadde han sang time. Det var ille.
Utilgivelig. Ble den avlivet eller bortplassert etter dette? ;) ;D
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
hehe nei thomand, jeg fylte matskåla hans og da var formel 1 glemt.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ah, tenkte aldri på den løsningen ;D
I år vinner Fisichella.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Min gamle skogskatt Sebastian legger seg påfallende ofte på teppet foran den ene høyttaleren når jeg spiller Kari Bremnes, spesielt når jeg spiller CD'n "Over en by". Når jeg så spiller noe annet enn K.B. forlater den rommet ganske kjapt. Jeg syns det er flott å ha kontakt med katten, og derfor spilles det K.B. stadig vekk. Jeg regner med at det spilles frekvenser som oppfattes som behagelige for katten. Kanskje det bekrefter at smaken min ikke er helt på jordet heller!! Dyr er like rare som oss!!
I motsetning til oss mennesker som er kåte hele året, har hunnkattene perioder med hyppig sex.
I gata hvor vi bor yngler det med katter. I "sexperioden" vræles, ynkes og skrikes det fra alle kanter. Disse frekvensene oppfattes nok som svært behagelig for kattene....... Der i mot når jeg sanser disse frekvensene får jeg den samme følelsen som når jeg lytter til Kari Bremnes:D
Lf
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Jeg kan ikke fortsette å spille Kari Bremnes i det uendelige bare fordi det er hyggelig å ha katten i lytterommet!! Det må da finnes annen musikk som Sebastian liker. Jeg får vel prøve meg fram. En annen forklaring kan være at lyden fra mine nye høyttalere oppfattes mer behagelig for katten.
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Etter å ha opplevd diabetikerkatten din Sebastian på nært hold i helgen, har jeg en aldri så liten mistanke om at det ikke bare er synet og de indre organene som er i ferd med å svikte...katten gnukket seg jo oppetter beina mine, mens du andektig spilte Jan Werners beste ballader (på full guffe) litt utpå kvelden?  ::)
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Katten er kastrert, og jeg kan forsikre verden om at noen plate av nevnte artist ikke kommer innenfor mine dører!!!

Etter å ha opplevd diabetikerkatten din Sebastian på nært hold i helgen, har jeg en aldri så liten mistanke om at det ikke bare er synet og de indre organene som er i ferd med å svikte...katten gnukket seg jo oppetter beina mine, mens du andektig spilte Jan Werners beste ballader (på full guffe) litt utpå kvelden?  ::)
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Som gammel tysklærer bør jeg vel be innstendig om tilgivelse for mine grove vrøvlerier og lefling med sannheten på denne måten:

"Wer böses spricht von mir und die Meinen, der geht nach Haus und guckt die Seinen."

Jeg hadde for eksempel en gammel hund, Brutus. Han ble 15 år gammel og forlot ikke en gang lytterommet når jeg en gang i vanvare lot Gry Jannicke Jarlums klassiker: "Vi digger Jan!" besudle mitt ellers klassisk baserte lytterom...
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Prøv tracy chapman for å se hvordan katta liker henne. Funket fett på en rottis. Kan være at katta liker lydbildet på platene til KB. så tenk etter hvilke andre plater har tilnærmet likt lydbilde. Kjenner ikke til KB sin musikk godt nok til å komme med anbefalinger enda.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Så et innslag i forrige Norge Rundt, der husets border-collie begynte å "synge" så fort fruen satte på Madrudgada og Ane Bruns "Lift Me".
Både inne i huset og i sauefjøset.

Skjønner bikkja godt jeg, melodien er jo herlig!


mvh
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Med andre ord er han av den konservative typen katter som aldri helt har godtatt noe annet enn analoge lydkilder?
 
Topp Bunn