Kattepus trøbbel!

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
Hehe, den var fin den. Er vel bare å sette volumet på max og trykke på play ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
krash skrev:
Hehe, den var fin den. Er vel bare å sette volumet på max og trykke på play ;D

Huff nei ! :mad: Stakkars pusen da, den var jo søt. kan ikke være så slem mot den ;) :D

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Er det derfra vi har fått uttrykket "ullen" lyd?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
tomerik skrev:
Er det derfra vi har fått uttrykket "ullen" lyd?
;D ;D ;D ;D

-Neimen gutten min, du må ikke holde katten i halen!
-Jammen den er så sint i andre enden....

Arne K

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
12
Jo takk. Var fosterfar for to unge kattetølpere en sommer da matmora deres var bortreist. De små villdyra (søsken) jaga hverandre for full speed rundt i kåken før de tryna inn gjennom en av mine 11cm trompet-bassporter i polert edeltre :eek:???

Heldigvis for meg/dem hadde de ikke klørne ute v. tryning ???

De kom gjerne ut om jeg blåste på litt, hvertfall hvis jeg dro fram ostepop

Mvh. RS

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.880
Med russisk blåkatt av merittert opphav har det aldri vårt noe problem; bortsett fra at hun har det med å legge seg godt til rette i sweetspot så snart jeg setter på Miles

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Nei, katt og stereo er ingen god kombinasjon. Her om dagen skulle jeg spille en plate. Pusen var selskapssyk og gjorde et byks fra golvet og opp på platetallerkenen. Dyret ble stående å spinne 33 1/3 ganger i minuttet før det unnslapp ved å hoppe over 12 glovarme rør og ned på golvet igjen. Heldigvis berget både pickup og arm.

Tror det må gjennomføres et opplegg med betinget læring så hun skjønner at stereoanlegg er FARLIG !

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.880
pemek skrev:
Nei, katt og stereo er ingen god kombinasjon. Her om dagen skulle jeg spille en plate. Pusen var selskapssyk og gjorde et byks fra golvet og opp på platetallerkenen. Dyret ble stående å spinne 33 1/3 ganger i minuttet før det unnslapp ved å hoppe over 12 glovarme rør og ned på golvet igjen. Heldigvis berget både pickup og arm.

Tror det må gjennomføres et opplegg med betinget læring så hun skjønner at stereoanlegg er FARLIG !
En liten sprayflaske med vann er alt som trengs for disiplinering.

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
noruego skrev:
pemek skrev:

En liten sprayflaske med vann er alt som trengs for disiplinering.
Funker det på barn også? Har større problemer med barna enn katten. Hvor mange dusj skal jeg spraye på hver av dem?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
12
Festa systematisk i ungdommen, mye hos brodern. Der var det ei katte innom ei tid, og den hadde mye rart for seg. Bl.a. hoppa den opp på stereosjenken og platespillern som heldigvis hadde lokk på. Kattepøbeln blei svært facinert av det som gikk rundt under lokket; sto facinert oppå lokket og undra mens den prøvde nølende å få tak i noe med labben.
Da katta endelig fikk nok og hoppa ned gikk den rett på tryne! Reiste seg fortumla og sjangla botover gulvet. Dama til brodern mente da at dyret blei mishandla og tok`n med seg hjem. Synd det, den katta var en av gutta 8)

Mvh. RS

Mithrandir

Medlem
Ble medlem
12.09.2007
Antall liker
0
En kamerat av meg hadde en katt som krøp inn i hans store CV høytalere.
Dette måtte katten lære at den ikke skulle gjøre tenkte min venn, og skrudde volumet godt opp...
Katten ble skremt halvt i hjel og dreit inne i høytaleren :p

Men den krøp ikke inn igjen da :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi har en katt som liker å klatre i trær, men det er mye lettere å klatre opp enn å klatre ned.

For et par uker siden måtte det til med redningsaksjon en lørdagskveld midt mellom første og andre grillspyd. En stige… katt lenger opp i treet, enda en stige, kloring og krafsing, fikk til slutt tak i katten, men husets herre var ikke like god venn med husets katt resten av den kvelden.

I dag rev hun nesten ned duken med service og de dyreste glassene våre, det ene glasset stod halvveis utenfor bordkanten...

Men hun har på merkelig vis klart å innynde seg hos han som egentlig ikke ønsket seg katt, den som har skjemt henne bort med å gi henne mat ved bordet er selvsagt han, vi andre prøver å oppdra katten...

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
I tillegg til vannflaska, har jeg et annet tips for å lære latten hvor den kan gå og ikke. Hos oss var det to steder, kjøkkenbenken og stereoanlegget.
Katten gikk aldri på benken når vi var til stede, men hadde seg noen raid om natten.
Jeg kjøpte en lasersensor med alarm på clas ohlson for et par hundrelapper, og det gjorde susen.
Man kan stille inn ønsket lengde og volum på alarmen. :)

Topp Bunn