Madamen
Medlem
- Ble medlem
- 22.09.2011
- Antall liker
- 5
De kan le så mye de vil, her i huset har vi kun renrasede bastarder som faktisk kostet 800 kr pr stykk ferdig oppsatt (kastrering osv). Brukt, men ypperlig vare. Det er da ikke alle som anskaffer seg nye deler til sitt anlegg?norcad skrev:Nå var selvfølgelig dette ment som en fleip, men poenget var ikke dårlig lyd vs bra lyd, men at det for enkelte ikke hjelper om lyden er god hvis prisen er for lav.roesok skrev:Fin katt, men en merkelig sammenligning. En kan ikke sammenligne påkostet lyd med billig lyd og overføre det til katteverdenen. Vil tro det er med rasekatter som med hunderaser at det er en del usunn avl, noe som fører til problemer for de "finere" kattene. Bedre da med en salig blanding der naturen ordner opp. En blir mist like glad i en slik katt, den er trolig vel så sunn, kan være feiende flott og med sterk personlighet.norcad skrev:Uansett hvor god lyd det er i det nye altiett anlegget fra LG så finner du ikke det blandt medlemmene her.
En rasekatt koster en del penger og derfor MYE bedre enn en gratis huskatt, akkurat som i Hifi - dyrt er best, sånn er det bare ;D
Ellers er et av mine hovedpoenger med kattehold vs. hund at de er så suverent fri i sin livsutfoldelse. De kommer og går ut når de vil. Spiser og sover når det passer. Vil tro en er mye mer påpasselig med en påkostet rasekatt, vet heller ikke om slike kan slippes ut i det fri uten pass. Med andre ord; mer plunder og heft.
Mao Jeg har som nevnt hatt både (dyre) rasekatter og huskatter og den ene er ikke mer enn den andre verdt. Katter har bare en herlig personlighet uansett.
Men i enkelte (katte)kretser ler de av deg om du har huskatt, akkuratt som enkelte her inne ler av de med det billige altiettanlegget fra LG.
Stikkord hjemløs ;D Makan til fantastisk personlighet enkelte katter kan ha uavhengig av rase eller ei. Etter mange år i frivillig arbeid med hjemløse dyr og uhorvelig mange oppstallinger, så slår det meg at rase spiller ikke noen rolle. Du blir sjarmert og betatt uansett. Du tar seff med de litt mindre heldige sidene som også kan koste penger i etterkant av avskaffelsen, men dette er vel kjent for de frelste her?
Nå er ikke jeg en hardbarka Hifi madam, men er så heldig å ha en som er det og kan dra fordelenene av det. Så kan jeg snike til meg litt tekniske data og ivareta min subjektive lydpreferanse som nuh har gått over til merkepreferanse. (Skummelt).
Dette har ikke smittet hen på katter, her går vi for den enestående "rasen": Huskatt. Der du kan få alt en katt kan by på!