Kattunge i huset

faltro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2007
Antall liker
2
Sted
Bergen
Torget vurderinger
16
Har nå fått i hus en liten skjønn kattunge :D, men det er ikke bare bare.
Trodde jeg var ferdig med små unger.
Denne katten er så nysjerig og skal inn i alt som det er et hull i. :'(

Tror dere ikke at den var på vei inn i bassporten på mine Yamaha Soavo høytalere !!

Har nå stappet en plastikkpose inn i hullet som en nødløsning.
Noen andre som har erfaring her ???.

Hva med og putte en skummadrass bit inn i hullet ?

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ta det med ro. De vokser styggfort, men ikke såpass at de ikke kommer ut av høyttalerne igjen. Derimot er det kanskje lurt å helle litt kattesand inn i kabinettet.

;D

Gratulerer med katt, forresten. Skulle definitivt hatt en selv hvis jeg ikke bodde i blokk.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
du får mye underholdning i årene fremover faltro !

nå har jeg hatt katten min i 12 år.og den har skapt endel hodebry.et par ødelagte høyttaler-element og frontstoff.problemer med å plassere og bruke platespiller.alt som går rundt er facinerene.har har dessuten ødelagt et par sofa'er,senger,en trappeoppgang med strietapet osv.men vi er like glad i han tross alt.det har vært endel tråder her om kattehold de siste åra.du får ha lykke til,det er mye selskap i slik krabat !

mvh. s,

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
Fest frontstoffet godt, mistet selv ett høyttalerelement før jeg lærte.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.880
Ha en liten sprayflaske med vann på lur. Hver gang katten nærmer seg forbudt område så gir du den en liten dusj. Dette har i alle fall fungert utmerket med vår katt.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Vannflaske er vel det enkleste og mest effektive tipset!!

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
De er nå skjønne når de henger der etter klørne på toppen av frontstoffet og kommer hverken opp eller ned. Før du hekter den løs gir du den litt hardrock på høyt nivå. Da nærmer den seg alldri en høytaler igjen. ;)

mvh Elektron

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Ikke ta det for god fisk!! Da jeg fikk Klipsch RF-82 var favorittplassen med hue i refleksrøret på de, hun digger til dags dato heavy metal!

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Det er lov å bruke stemmen også. Katter er følsomme for høye lyder, spesielt når de er små. Vi har 2 katter, brødre, som vokste opp sammen hos oss. De var ganske nysjerrige i begynnelsen (første 6 mnd), og de første jul med juletre var en temmelig spesiell affære lol. Men de lærer fort, og bruk stemmen og vannflaske, men aldri bruk fysisk makt. Jeg har tatt de i nakkeskinnet et par ganger bare, men det er viktig at du ikke er røffe med de. Hvis du håndterer de pent belønner de deg med å være meget tillitsfulle i senere tid.

Er det hannkatt eller hunnkatt? Våre roet seg også en del etter vi kastrerte de. Nå er de cirka 2 år gamle og veloppdragne ;)

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Antall liker
0
Spilte tilfeldigvis inn et TV program der det var bl. a. katteslagsmål. Spilte dette rel. høyt gjennom høyttalerne hver gang katten fikk trang til å utforske de.
Etter 7 år kan man si at katten har fått stor respekt for Martin Logan..... :)
Klorer på det meste, men ALDRI på høyttalerne.

faltro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2007
Antall liker
2
Sted
Bergen
Torget vurderinger
16
Takker for alle gode rådene.
Som dere sier prøver jeg og "kjefte" på henne, men stakkeren ser ikke ut til og skønne så mye.

Har hatt katt tideligere med gode resultater.
Må vel bare ha litt tolmodighet no i begynnelsen.
Ps. måtte løpe hjem fra jobben tideligere i dag, da hun klarte og sette seg fast i et 35mm hull i benkeskapet.
(helt vill etter små hull.ha ha)

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Katter har personligheter, som mennesker. Noen katter bryr seg ikke om høyttalere, andre syns det er verdens beste klorebrett og klatretre. Noen er helt utrolig sta, andre avslappede, noen elsker når du masserer magen eller føttene på de, andre hater dette. Håber du har fått en med ok personlighet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.360
Katter blir 12-15 år gamle. Norges eldste ble 25... 8)

jabbalabba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
168
Vi har og en katt, den har heldigvis ikke vært så interessert i HT.
Men sofa f.eks fikk gjennomgå før jeg kjøpte ett klore stativ.
Etter dette bruker den bare klore stativet til å kvesse klørne, beste katte investeringen for oss.
Det fungerer ikke like bra for alle katter, men verd ett forsøk (kostet litt over 100kr for ett slikt stativ)

L

larkus

Gjest
Her er en krabat med stor interesse for stereoutstyr. Har nettopp lagt en CD i spilleren.

Han har også egne høyttalere.

Vedlegg

Y

ymir

Gjest
Hei

Pepper er noe katter ikke liker.Strø finmalt pepper der du ikke ønsker at katten skal vere.Har erfaring nå med 3 katter, og like effektivt med alle.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Passet engang en kanin. Den ble plutselig borte men etter ett par timer kom det noen krafselyder fra en frakoblet sub.

Element demontert og mesteparten av dempematriell var gnagd opp.

McLaren

J

JIGSAW

Gjest
Hvis det er en skogskatt du har så la den være inne i høyttaler hvis den har krøpet
inn bassreflekshullet, fungerer fint som dempemateriale og du senker system Q i høyttaler. ;D

Katter er kontrollfreaker, de skal sjekke ut alt som er nytt eller ikke har sett før, slik som for 18 år siden
da brodern spilte på sine Jamo power høyttalere, da kom monsen i huset og skulle sjekke ut bråket på gutterommet,
gikk rett bort på basselementet på høyttaler som stod på gulvet og rev hull i skumopphenget.

En av bakdelene med skumoppheng, i tillegg til at det rotner over tid.
Katta overlevde ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.143
Torget vurderinger
1
McLaren skrev:
Passet engang en kanin. Den ble plutselig borte men etter ett par timer kom det noen krafselyder fra en frakoblet sub.

Element demontert og mesteparten av dempematriell var gnagd opp.

McLaren
Artsfrender har løpt foran hagla noen ganger...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.180
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ja, monsen min har vært ute på lydfelleskummet på framsiden av den ene av DIY-høyttalerne mine...

Generlet sett så liker katta musikk...

(Gammelt bilde)

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
7
Hejsan!

Med lite vanlig uppfostran brukar inte katter bjuda på problem.
Har själv 2st. Börja med att använda samma metoder för uppfostran som kattmamman.
Gör den något du inte vill att den skall göra fräser du åt den (så som en ilsken katt gör).
Är inte det nog lyfter du bort den i nacken och fräser samtidigt.
Sista kattmamme åtgärd är att bita den i örat. Men det brukar inte vara nödvändigt.
Nämnda metoder fungerar fint till träning mot att gå på köksbord osv.

Men det förutsätter ju att du är där så klart.
Vill du inte att den skall vara i ett område i närheten av anläggningen fungerar bred dubbelsidig tejp bra.
Kladdig tejp i tassarna är inte kul!
Finns även olika typer cattoff spray som kan fungera.

Med lite träning får du en katt som bara går där den får. Kommer när du ropar på den osv.

Lycka till!

Vedlegg

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
larkus skrev:
Her er en krabat med stor interesse for stereoutstyr. Har nettopp lagt en CD i spilleren.

Han har også egne høyttalere.
Norsk skogskatt du har der?

L

larkus

Gjest
Nei, det er ikke norsk skogskatt. . Sannsynligvis blandingsrase.

mvh
larkus

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Vanlig sprayflaske med vann...
Om katta gjør noe den ikke skal, en lett dusj med vann...

Funker så bra atte. Men du må altså ta den på FERSKEN!!!

mvh

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
7
Vattenflaska fungerar ju bra på en del katter.
Men för det första är det inte ett naturligt sätt att "skälla" på din katt.
För det andra är det inte så lätt att ha med sig en vattenflaska hela tiden.
För det tredje kan det gå riktigt illa med tex en röramp om du får vatten på rören.
Glaset i kolven kan spricka med en fin poff i ampen!
Men å andra sidan är jag säker på att den katten inte kommer gå i närheten av den ampen igen! :)

Mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Vi har heldigvis veloppdragne abyssinere. Dog - oppdaget en dag at frontstoffet på den ene høyttaleren var litt småbekloret. Gulvstående høyttalere og klatrende katt kan være en dårlige kombinasjon. Løste dette problemet med å sette et par kaktuser på hver side at høyttaleren. Kan til og med inbille meg at lyden ble bedre også - om jeg da altså skulle bry meg med sånt, noe jeg ikke gjør.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Karlsson skrev:
Vattenflaska fungerar ju bra på en del katter.
Ja, og her vil jeg påstå at Imsdal fungerer bedre enn springvann! Bare tull selvfølgelig, som så mye annet. Problemet med spruteflaske (vannspistol er enda bedre, og artigere også) at en må ta katten på fersken. Noe som kan være en utfordring da katter vanligvis er mest aktive om natten.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Det mest spennende med katt og dyr hifi er hva den velger å bruke til å kvesse klørne.

Topp Bunn