Vidar Bol skrev:
Tror dere virkelig at det ikke finnes "snake oil" produkter i hifi, så er dere veldig naive.
musicus
Hehe, nesten rørende naiv den uttalelsen der, les bare ett par poster opp så får du vel svar, det finns vel knapt noen, og spesiellt om man har vært på hfs noen år, eller drevet med hifi noen ti år, som har misset at det er mye voodoo og snake oil rundt om, men det betyr ikke at alle såkalte skeptikere som som hevder de ser slike "spøkelser" på høylys dag har rett, sunn skepsis!!, ikke overdreven og program forpliktet blindhet, har jeg mer tro på...
mvh
Vidar_Bol
Pussig, hver eneste gang noen har en fortelling om slangeolje er du på tastaturet og forsvarer slangen. Sund skepsis, hvor ligger grensa?
Trenger vi f.eks. mannen med den lille klossen på hortenmessa som skulle heve lydbildet?
musicus
Pussig, at du igjen er etter hva jeg sier, hadde jeg brydd meg mer kunne funnet på å ta det personlig, du er som myggen, noe lettere irriterende man driter i og får leve med, siden du tydeligvis mener at det jeg skriver er soper så finner jeg det litt påtagelig at du gidder lese det og bry deg.
At ikke du har ett eget og avklart forhold til din hifi er relativt åpenbart, jeg driter ærlig talt i hva du og folk ellers måtte mene om både snake oil og annet, la de ha det om det gir dem noen glede.
Det jeg forespråker er at det subjektive valget er like mye verdt for den enkelte som det objektive er for de som søker det.
Jeg har funnet min grense for sunn skepsis, har du funnet din? eller har ingen fortalt deg hvor din grense skal gå, få litt selvstendighet og gangsyn mann og pell ut den voksen du synes ha i/mellom øra, du synes jo å være lam fra nakken og opp når det kommer til lyd noen ganger...
mvh
lettere irritert musicus
Vidar_Bol
Det er ikke riktig at musicus driter i hva folk mener om snakeoil.
Hehe, du er meg en rar en, nå vet du også bedre enn meg selv hva jeg mener? den uttalelsen velger jeg å ta humoristisk.
Jeg skulle selv aldri finne på å skaffe disse grönne tusjene, rottene som man setter over alt, mansjetter for kabler, små bjeller, vekkeklokker og annet lignende, (og har heller ikke testet slikt) men, og her kommer endel av poenget mitt, (som du jo (u)tydeligvis allerede vet bedre enn meg selv :
) jeg driter i/bryr meg ikke, men har ikke noe behov av å latterliggjöre de som tester dette og mener det har noe for seg, at det er i grenseland, utvilsomt!, men jeg tror ikke jeg blir ikke noen större hifi personlighet selv ved å drite ut deres valg, hvilket jeg mistenker endel andre tror, tilskriv det heller kontoen for litt overivrig naiv entusiasme.
Jeg har testet mye rart selv, men er ramlet ned på at med ett godt rack (som jo er ett godt underlag) og en god strömkabel kommer man veldig langt, så langt jeg gidder ta det nu.
Kabelbukker i acryl har jeg forresten, fine og gjennomsiktige, men det er av mer praktiske årsaker, dammråttene (hybel kaninene på Norsk) er lettere å få tak i når man stövsuger.
Så kutt ut det lett irriterende momentet med å late som/tro at du vet hva jeg mener bedre enn meg selv, det er mildt sagt, en latterlig oppförsel av en (forhåpentligvis iaf) voksen mann, mulig egoet ditt föles större av å forsöke drite meg ut, men det anser jeg mer for ditt problem enn mitt.
Forövrig er det litt besyndelig at du en sjelden gang innimellom dukker frem/opp og ikke bidrar med mye annet enn å kritisere hva andre foretar seg, nesten noe trollskt over det, noe forumtrollskt.
Ha en fortreffelig dag!
mvh