Keiserens nye klær (Julenissegodtroenhet og naivitet)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.865
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
KJ skrev:
Det er da ikke helt ukjent å overhøre en hifi-pusher som «veileder» en kunde om sammensettingen av nytt husalter med noe sludder og tullball om kabler ditt, kabler datt og tommelfingre på 10% eller 20%. Mange ferske kunder lar seg lede og mange erfarne kunder synes det er «fornuftig». «Ingen» bryr seg om at det er 100% BS. Jf. også diverse tråder her på sentralen med råd og villedning til ferske hifientusiaster.

mvh
KJ
100% BS?
Er du seriøs? Mener du at det ikke er forskjell på kabler? På selveste Hi-Fi sentralen?
Man skal lese mye før lesebrillene faller av nesen!! :eek:
Kort nese?

mvh
KJ

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
585
Jeg vet om en som hevder å høre forskjell på om dekselet i overkant av forsterkeren sitter på forsterkeren eller er tatt av - selv er jeg tvilsom til påstanden. Han har forøvrig alltid dekselet av så man kan se rett ned på strømforsyning, kjøleribber og transistorer etc. - han kom med en forklaringsmodul for hvorfor det var slik også, uten at jeg i farten minnes denne. Har siden opplevd flere som kjører uten topplokk, men om det er av samme grunner som han jeg kjenner vet jeg dog ikke.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Må være plagsomt å være omgitt av så mange idioter.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Skink_123 skrev:
BT skrev:
Vi er alle plaget av det her inne.
Ikke mange "idioter" her inne imo. Folk må gjerne ha meninger og oppfattninger som avviker fra mine. Det motsatte hadde vært kjedelig.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.457
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
65finger skrev:
Skink_123 skrev:
BT skrev:
Ikke mange "idioter" her inne imo. Folk må gjerne ha meninger og oppfattninger som avviker fra mine. Det motsatte hadde vært kjedelig.
Helt enig med deg finger, mente mer at det er noen som ikke klarer å akseptere andres meninger.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
norcad skrev:
Jeg har en svoger med gullører som hører forskjell på det meste. Og jeg har en annen svoger som, foruten å være musiker, er "litt teknisk kreativ" som han kaller det.
Mannen med gullørene har uvitende blitt utsatt for mye hyss og lureri av musikeren (og delvis meg), og neida det er ikke noen vitenskapelig tilnærming til å bevise verken det ene eller det andre.
Uansett har han bl.a. fullrost den varme rørlyden fra en rørforsterker med skjult innebygget T-amp. Og uten tvil kåret enn vinner mellom to høyttalerkabler hvor terminalene bak på høyttalerne var koblet fra delefilteret, og en "sytråd" av en høyttalerkabel gikk skjult under teppet og opp i høyttaleren på undersiden. En DAC fikk også mye ros, selv om den faktisk ikke var koblet til. Og romkorreksjonen i min receiver fikk slakt når den var skrudd av.
Slemt gjort, men veldig morsomt! ;D
Vi har derimot ikke vært så slemme at vi har konfrontert han med lureriet og hans gode evner til placebo. Han er lykkelig med sin hobby og overbevist om sin gode hørsel, og det skal han få lov til å fortsette med. :)

artig og rørende historie.
og hvis den i tillegg er sant, så anbefaler jeg dere alle en tur eller to til psykiateren.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Skink_123 skrev:
65finger skrev:
Skink_123 skrev:
BT skrev:
Helt enig med deg finger, mente mer at det er noen som ikke klarer å akseptere andres meninger.
Å ikke akseptere andres meninger er mere idiotisk ;D trenger ikke å være idiot for det. Flisespikkeri fra min side Skink

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Canales skrev:
norcad skrev:
Jeg har en svoger med gullører som hører forskjell på det meste. Og jeg har en annen svoger som, foruten å være musiker, er "litt teknisk kreativ" som han kaller det.
Mannen med gullørene har uvitende blitt utsatt for mye hyss og lureri av musikeren (og delvis meg), og neida det er ikke noen vitenskapelig tilnærming til å bevise verken det ene eller det andre.
Uansett har han bl.a. fullrost den varme rørlyden fra en rørforsterker med skjult innebygget T-amp. Og uten tvil kåret enn vinner mellom to høyttalerkabler hvor terminalene bak på høyttalerne var koblet fra delefilteret, og en "sytråd" av en høyttalerkabel gikk skjult under teppet og opp i høyttaleren på undersiden. En DAC fikk også mye ros, selv om den faktisk ikke var koblet til. Og romkorreksjonen i min receiver fikk slakt når den var skrudd av.
Vi har derimot ikke vært så slemme at vi har konfrontert han med lureriet og hans gode evner til placebo. Han er lykkelig med sin hobby og overbevist om sin gode hørsel, og det skal han få lov til å fortsette med. :)

og hvis den i tillegg er sant, så anbefaler jeg dere alle en tur eller to til psykiateren.
Tror nok heller at det er dem som synes denne historien er ubehagelig lesning, som trenger en tur til psykiateren.. ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Karma skrev:
Canales skrev:
norcad skrev:

Tror nok heller at det er dem som synes denne historien er ubehagelig lesning, som trenger en tur til psykiateren.. ;D

så absolutt. de også.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
He he.
Nå er dere inne på et fagområdet jeg har null peiling på, så det er mulig dette er såpass ondsinnet at vi burde få vasket hjernen litt. Synes vi var greie som ikke har fortalt det til vedkommende jeg! ;D
Men kanskje mannen med gullørene burde bli med til psykiateren for å bli kvitt alt det rare han hører inne i hodet sitt? ;D

Fakta er at dette startet på en måte "the other way around". Det var gullørene som gjorde musikeren veldig usikker foran en plateinnspilling som utløste den første "testen". Musikeren ønsket nemlig å lage en plate som hififolket ville like lydkvaliteten på, og tok med gullørene på en lytteseanse for å lære hva som skulle til.

Det jeg ikke forstår er hvorfor de forskjellige vinklingene og overbevisningene innenfor samme hobbyen hele tiden skal få folk til å reagere så "kraftig" som enkelte gjør. Jeg respektere mannen med gullørene også jeg, selv om jeg synes noen av hans meninger og dertil forbruk av penger er rimelig dustete. Men han må da selv få bestemme hva han liker, hva han tror på og hva han prioriterer å bruke pengene på.
Om noen mener jeg er latterlig trangsynt som ikke tror på tweaks og triks som ikke kan viteskapelig og/eller teknisk "bevises" er helt greit for meg. Og det "beviset" behøver ikke å være målinger eller blindtester, det er greit nok om noen kan komme med en forklaring som for meg virker logisk.
Men at hifi er hokus pokus, voodoo eller magi tror jeg ikke på, og det får andre ganske enkelt bare godta og respektere.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
585
Norcad, alle omstridte løsninger har sine overbevisende forklaringsmoduler, og så er det noen som hører forskjeller andre ikke hører. Det ironiske i det hele er at de fleste som hører disse forskjellene ikke har absolutt gehør (absolutt gehør er sjeldent), det vil si at dem som hører en hel masse andre ikke hører, ja dem klarer ikke å høre forskjell på to vidt forskjellige toner som sågar gjenngis klokkerent. ;D

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
made4u skrev:
det vil si at dem som hører en hel masse andre ikke hører, ja dem klarer ikke å høre forskjell på to vidt forskjellige toner som sågar gjenngis klokkerent. ;D
For ordens skyld: Evne til å høre lydforskjeller, trenger på ingen måte ha sammenheng med gehør.

M

musicus

Gjest
made4u skrev:
Norcad, alle omstridte løsninger har sine overbevisende forklaringsmoduler, og så er det noen som hører forskjeller andre ikke hører. Det ironiske i det hele er at de fleste som hører disse forskjellene ikke har absolutt gehør (absolutt gehør er sjeldent), det vil si at dem som hører en hel masse andre ikke hører, ja dem klarer ikke å høre forskjell på to vidt forskjellige toner som sågar gjenngis klokkerent. ;D
Du surrer nå godt du med, å höre en evnt forskjell pga f.eks underlag for elektronikk eller kabel, har ingenting med absolutt gehör å gjöre, og ingen har noensinne hevdet at en kabel eller underlag vil endre toner i ett musikkstykke, man hevder ikke annet enn at man kan höre en evnt forskjell/endring i presentasjon av lyden, som f.eks, mindre stöy, mer stöy, mindre opplöst, mer opplöst, mer bass, mindre bass osv osv osv...du virker jo ikke helt ha koll på hva det snakkes om når det snakkes om å höre forskjeller eller ikke :p

Fra Wiki:

"Absolutt gehør er evnen å kunne identifisere og gjenskape en musikktone uten noe ytre referansepunkt

Personer med evnen kan gjøre en eller flere av disse tingene:

Gjenkjenne og navngi en tone de hører.
Synge en hvilken som helst tone på kommando.
Bedømme hvilken toneart et (tonalt) musikkstykke går i, (gitt de har en viss grad musikkteoretisk kunnskap).
Skille ut og navngi toner fra komplekse akkorder.
Bedømme toner fra hverdagssammenhenger, for eksempel bilhorn, motordur, vibrasjoner i metall osv.
Denne evnen er muligens i en viss grad genetisk betinget, men den er i utgangspunktet en lært evne. Barn under fem år har lett for å utvikle evnen, men det blir vanskeligere jo eldre man blir - antakelig fordi man venner seg til å lytte til musikk og sine omgivelser for øvrig med et «relativt øre». En regner at 1 av ca. 10 000 har absolutt gehør. Blant autister forekommer evnen oftere."

Jeg har fortsatt til gode å lese at noen av de du hevder har gullörer, hevder at de har absolutt gehör.

mvh

M

musicus

Gjest
Karma skrev:
made4u skrev:
det vil si at dem som hører en hel masse andre ikke hører, ja dem klarer ikke å høre forskjell på to vidt forskjellige toner som sågar gjenngis klokkerent. ;D
For ordens skyld: Evne til å høre lydforskjeller, trenger på ingen måte ha sammenheng med gehør.
Presis! takk for hjelp med oppklaringen Karma, to sjeler, en tanke ;) ...

mvh

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
musicus skrev:
"Absolutt gehør er evnen å kunne identifisere og gjenskape en musikktone uten noe ytre referansepunkt

mvh
Bare en liten kommentar til dette med ytre referanser. Har du feks spilt i musikkkorps, spilt piano, gitar el, så har du forsåvidt en skalareferanse. Jeg klarer en strøken A uten å bomme for mye, og jeg klarer å stemme en gitar etter gehør, men dette er jo i utgangspunktet ihht en innebygd referanse som er tillært eller et resultat av erfaring. Jeg mener absolutt gehør må defineres på en annen måte. Da har kanskje de andre tingene du nevner mer med absolutt gehør å gjøre.

M

musicus

Gjest
ayaboh skrev:
musicus skrev:

mvh
Bare en liten kommentar til dette med ytre referanser. Har du feks spilt i musikkkorps, spilt piano, gitar el, så har du forsåvidt en skalareferanse. Jeg klarer en strøken A uten å bomme for mye, og jeg klarer å stemme en gitar etter gehør, men dette er jo i utgangspunktet ihht en innebygd referanse som er tillært eller et resultat av erfaring. Jeg mener absolutt gehør må defineres på en annen måte. Da har kanskje de andre tingene du nevner mer med absolutt gehør å gjøre.

Du har jo tydeligvis lært deg skalaen tidligere, og da passer jo dette ang absolutt gehør inn;
"...men den (absolutt gehør) er i utgangspunktet en lært evne".

Men kanskje passer dette bedre, alt er forøvrig kopiert rett fra wiki, så det er ikke "min" definisjon jeg henviser til :)

Relativt gehør
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Relativt gehør er evnen til å skille mellom forskjellige toner. En som har relativt gehør kan frambringe en tone rett etter å ha hørt denne, samt synge to eller flere toner med forhåndsbestemte intervall. De fleste voksne mennesker har relativt gehør, noe de får til litt ulik alder.

mvh

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tror dere virkelig at det ikke finnes "snake oil" produkter i hifi, så er dere veldig naive.
[/quote]

Hehe, nesten rørende naiv den uttalelsen der, les bare ett par poster opp så får du vel svar, det finns vel knapt noen, og spesiellt om man har vært på hfs noen år, eller drevet med hifi noen ti år, som har misset at det er mye voodoo og snake oil rundt om, men det betyr ikke at alle såkalte skeptikere som som hevder de ser slike "spøkelser" på høylys dag har rett, sunn skepsis!!, ikke overdreven og program forpliktet blindhet, har jeg mer tro på...

mvh
[/quote]
Pussig, hver eneste gang noen har en fortelling om slangeolje er du på tastaturet og forsvarer slangen. Sund skepsis, hvor ligger grensa?
Trenger vi f.eks. mannen med den lille klossen på hortenmessa som skulle heve lydbildet?
[/quote]

Pussig, at du igjen er etter hva jeg sier, hadde jeg brydd meg mer kunne funnet på å ta det personlig, du er som myggen, noe lettere irriterende man driter i og får leve med, siden du tydeligvis mener at det jeg skriver er soper så finner jeg det litt påtagelig at du gidder lese det og bry deg.
At ikke du har ett eget og avklart forhold til din hifi er relativt åpenbart, jeg driter ærlig talt i hva du og folk ellers måtte mene om både snake oil og annet, la de ha det om det gir dem noen glede.
Det jeg forespråker er at det subjektive valget er like mye verdt for den enkelte som det objektive er for de som søker det.
Jeg har funnet min grense for sunn skepsis, har du funnet din? eller har ingen fortalt deg hvor din grense skal gå, få litt selvstendighet og gangsyn mann og pell ut den voksen du synes ha i/mellom øra, du synes jo å være lam fra nakken og opp når det kommer til lyd noen ganger... :mad:

mvh
lettere irritert musicus
[/quote]

Jeg burde svart på dette innlegget der og da, men "sitat" virket ikke på maskinen min (virket ikke nå heller nei). Synd, det ville tilfredstilt de popcornspisende og nå er det roet ned. Er redd jeg ville prøvd å provosere ytterligere for å se om han bare viftet bort myggen. Det er ikke riktig at musicus driter i hva folk mener om snakeoil.
Minner om at dette er en tråd om keiserens nye klær og synspunkter rundt det skaper liv og en viss interesse. JEG mener bruk av kabelbukker, underlag på forsterkere, rotter på komponentene, mansjetter på kabler osv vitner om et nevrotisk og krampaktig forhold til å få det bedre som selvfølgelig bransjen utnytter. Det minner ikke om et selvstendig og avklart forhold til sin hifi. JEG syns det er trist når Acoustic Tuning som jeg har handlet Plinius av og har et veldig godt forhold til går bort og promoterer noen latterlige små treklosser med noen begere og kruseduller på. Jeg har faktisk hørt det, dvs ikke hørt det. Hører du Frode?, få det vekk før NRK får nyss om det og lager et morsomt tv program.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.457
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Underlag har noe å si på lyden. Iallefall i mine ører. Jeg trodde jeg hadde plassert platespilleren min rett helt til jeg prøvde å sette den på et annet underlag siste dagen jeg eide den.

Jeg trodde og effekttrinnene mine var bra plassert helt til de og havnet i det nye racket. Og da hadde jeg egentlig ingen innbilling om at lyden skulle endre seg.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
585
Hva gjelder platespiller så er jeg av den formening at underlaget har noe å si, platespilleren er en helt annen sak enn f.eks. en forsterker - sammenligninger der kan ikke foretas. Min skepsis mot underlaget er derfor rettet mot forsterkeren, som sagt ikke platespilleren.

Har selv hatt platespiller, så jeg vet...

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.457
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
made4u skrev:
Hva gjelder platespiller så er jeg av den formening at underlaget har noe å si, platespilleren er en helt annen sak enn f.eks. en forsterker - sammenligninger der kan ikke foretas. Min skepsis mot underlaget er derfor rettet mot forsterkeren, som sagt ikke platespilleren.

Har selv hatt platespiller, så jeg vet...
Du får ta turen innom en dag du er i Oslo :)

Mvh

M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
Tror dere virkelig at det ikke finnes "snake oil" produkter i hifi, så er dere veldig naive.
musicus
Hehe, nesten rørende naiv den uttalelsen der, les bare ett par poster opp så får du vel svar, det finns vel knapt noen, og spesiellt om man har vært på hfs noen år, eller drevet med hifi noen ti år, som har misset at det er mye voodoo og snake oil rundt om, men det betyr ikke at alle såkalte skeptikere som som hevder de ser slike "spøkelser" på høylys dag har rett, sunn skepsis!!, ikke overdreven og program forpliktet blindhet, har jeg mer tro på...

mvh
Vidar_Bol
Pussig, hver eneste gang noen har en fortelling om slangeolje er du på tastaturet og forsvarer slangen. Sund skepsis, hvor ligger grensa?
Trenger vi f.eks. mannen med den lille klossen på hortenmessa som skulle heve lydbildet?
musicus
Pussig, at du igjen er etter hva jeg sier, hadde jeg brydd meg mer kunne funnet på å ta det personlig, du er som myggen, noe lettere irriterende man driter i og får leve med, siden du tydeligvis mener at det jeg skriver er soper så finner jeg det litt påtagelig at du gidder lese det og bry deg.
At ikke du har ett eget og avklart forhold til din hifi er relativt åpenbart, jeg driter ærlig talt i hva du og folk ellers måtte mene om både snake oil og annet, la de ha det om det gir dem noen glede.
Det jeg forespråker er at det subjektive valget er like mye verdt for den enkelte som det objektive er for de som søker det.
Jeg har funnet min grense for sunn skepsis, har du funnet din? eller har ingen fortalt deg hvor din grense skal gå, få litt selvstendighet og gangsyn mann og pell ut den voksen du synes ha i/mellom øra, du synes jo å være lam fra nakken og opp når det kommer til lyd noen ganger... :mad:

mvh
lettere irritert musicus

Vidar_Bol
Det er ikke riktig at musicus driter i hva folk mener om snakeoil.

Hehe, du er meg en rar en, nå vet du også bedre enn meg selv hva jeg mener? den uttalelsen velger jeg å ta humoristisk.
Jeg skulle selv aldri finne på å skaffe disse grönne tusjene, rottene som man setter over alt, mansjetter for kabler, små bjeller, vekkeklokker og annet lignende, (og har heller ikke testet slikt) men, og her kommer endel av poenget mitt, (som du jo (u)tydeligvis allerede vet bedre enn meg selv ::) ) jeg driter i/bryr meg ikke, men har ikke noe behov av å latterliggjöre de som tester dette og mener det har noe for seg, at det er i grenseland, utvilsomt!, men jeg tror ikke jeg blir ikke noen större hifi personlighet selv ved å drite ut deres valg, hvilket jeg mistenker endel andre tror, tilskriv det heller kontoen for litt overivrig naiv entusiasme.
Jeg har testet mye rart selv, men er ramlet ned på at med ett godt rack (som jo er ett godt underlag) og en god strömkabel kommer man veldig langt, så langt jeg gidder ta det nu.

Kabelbukker i acryl har jeg forresten, fine og gjennomsiktige, men det er av mer praktiske årsaker, dammråttene (hybel kaninene på Norsk) er lettere å få tak i når man stövsuger.

Så kutt ut det lett irriterende momentet med å late som/tro at du vet hva jeg mener bedre enn meg selv, det er mildt sagt, en latterlig oppförsel av en (forhåpentligvis iaf) voksen mann, mulig egoet ditt föles större av å forsöke drite meg ut, men det anser jeg mer for ditt problem enn mitt.

Forövrig er det litt besyndelig at du en sjelden gang innimellom dukker frem/opp og ikke bidrar med mye annet enn å kritisere hva andre foretar seg, nesten noe trollskt over det, noe forumtrollskt.

Ha en fortreffelig dag!

mvh

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
musicus

mvh
Vidar_Bol
musicus

mvh
lettere irritert musicus

Vidar_Bol

Hehe, du er meg en rar en, nå vet du også bedre enn meg selv hva jeg mener? den uttalelsen velger jeg å ta humoristisk.
Jeg skulle selv aldri finne på å skaffe disse grönne tusjene, rottene som man setter over alt, mansjetter for kabler, små bjeller, vekkeklokker og annet lignende, (og har heller ikke testet slikt) men, og her kommer endel av poenget mitt, (som du jo (u)tydeligvis allerede vet bedre enn meg selv ::) ) jeg driter i/bryr meg ikke, men har ikke noe behov av å latterliggjöre de som tester dette og mener det har noe for seg, at det er i grenseland, utvilsomt!, men jeg tror ikke jeg blir ikke noen större hifi personlighet selv ved å drite ut deres valg, hvilket jeg mistenker endel andre tror, tilskriv det heller kontoen for litt overivrig naiv entusiasme.
Jeg har testet mye rart selv, men er ramlet ned på at med ett godt rack (som jo er ett godt underlag) og en god strömkabel kommer man veldig langt, så langt jeg gidder ta det nu.

Kabelbukker i acryl har jeg forresten, fine og gjennomsiktige, men det er av mer praktiske årsaker, dammråttene (hybel kaninene på Norsk) er lettere å få tak i når man stövsuger.

Så kutt ut det lett irriterende momentet med å late som/tro at du vet hva jeg mener bedre enn meg selv, det er mildt sagt, en latterlig oppförsel av en (forhåpentligvis iaf) voksen mann, mulig egoet ditt föles större av å forsöke drite meg ut, men det anser jeg mer for ditt problem enn mitt.

Forövrig er det litt besyndelig at du en sjelden gang innimellom dukker frem/opp og ikke bidrar med mye annet enn å kritisere hva andre foretar seg, nesten noe trollskt over det, noe forumtrollskt.

Ha en fortreffelig dag!

mvh
Ok musicus, jeg fikk ihvertfall en fortreffelig dag i Drammen på bondens marked og kom hjem med noen gode oster og plommegløgg.
"Duing" og dukking er egentlig ikke så ok i diskusjoner, det er så jævla provoserende, bortsett fra når motparten blir fintet ut og ikke legger merke til det og da "vinner" man som regel diskusjonen/krangelen. JEG startet det denne gangen og skal vite jeg fikk svar ja!! (liker det ikke, men gjort er gjort)
Setningen du siterte;- småprovoserende, akkurat som snøfnugg i lufta, en mygg, regnvann på låra.
De rundt meg som er venner og bekjente og vet at jeg er litt over middels opptatt av hifi, de snapper opp innimellom et og annet hva en audiofil kan finne på å kjøpe, det blir selvfølgelig latterliggjort og rett har de. Få de tulleproduktene vekk mener JEG, og det er lov å si i en tråd som omhandler akkurat det tema. Ellers er det gøy med vennetråder, besøk hos, audioklubber, musikksidene. Forresten har du bidratt med mye bra der, feks en bildereportasje fra en biltur til hortenmessa, det er ett eksempel av flere. Vær så snill å ikke tro jeg bare vil lage kødd, det er bare det at jeg hater de fjaseproduktene.

M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
musicus

mvh
Vidar_Bol
musicus

mvh
lettere irritert musicus

Vidar_Bol

Ha en fortreffelig dag!

mvh
Ok musicus, jeg fikk ihvertfall en fortreffelig dag i Drammen på bondens marked og kom hjem med noen gode oster og plommegløgg.
"Duing" og dukking er egentlig ikke så ok i diskusjoner, det er så jævla provoserende, bortsett fra når motparten blir fintet ut og ikke legger merke til det og da "vinner" man som regel diskusjonen/krangelen. JEG startet det denne gangen og skal vite jeg fikk svar ja!! (liker det ikke, men gjort er gjort)
Setningen du siterte;- småprovoserende, akkurat som snøfnugg i lufta, en mygg, regnvann på låra.
De rundt meg som er venner og bekjente og vet at jeg er litt over middels opptatt av hifi, de snapper opp innimellom et og annet hva en audiofil kan finne på å kjøpe, det blir selvfølgelig latterliggjort og rett har de. Få de tulleproduktene vekk mener JEG, og det er lov å si i en tråd som omhandler akkurat det tema. Ellers er det gøy med vennetråder, besøk hos, audioklubber, musikksidene. Forresten har du bidratt med mye bra der, feks en bildereportasje fra en biltur til hortenmessa, det er ett eksempel av flere. Vær så snill å ikke tro jeg bare vil lage kødd, det er bare det at jeg hater de fjaseproduktene.
Hyggelig innlegg Vidar Bol, og du har selvsagt all rett å mene det du gjør om slike produkter, og tro det eller ei, jeg er faktisk langt på vei enig, men så er det dette med mannen og ballen da, det er vel der min sko klemte i denne tråden, jeg oppfattet det slik at det var mannen som skulle tas.

Da vet jeg din, og du vet min, grunnholdning til disse produktene, så la oss heller huske den, og (jeg skal iaf, lese deg i fremtiden med "brillene" fra det siste hyggelige innlegget), forsøke ta ballen, selv om vi muligens også har divergerende meninger om de som kjøper slikt :)

Ha en fortsatt god kveld!

mvh

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.473
For å sitere - ca. - en annen deltager på et annet forum;

".... hva så om den grønne tusjen ikke virket? Det er en hobby! Hva skal vi ellers gjøre, samle på frimerker?"

Trenger en å ta alt innenfor audiofilien med like stort gravalvor?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
806
ch skrev:

".... hva så om den grønne tusjen ikke virket? Det er en hobby! Hva skal vi ellers gjøre, samle på frimerker?"

Ja, absolutt!
:mad:

M

musicus

Gjest
ch skrev:

Nei! :) ....

mvh

Topp Bunn