Kenneth´s Audioheaven

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • audioheaven

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Hej naboer...
    Skisme et hyggeligt forum i har Jer her. Så synes lige jeg ville dele mit anlæg med Jer...
    Jeg ikke den store haj til og tage billeder. Så bær over med mig ;D

    Højtaler er Verity audio Fidelio Encore... En super lækker musikalsk højtaler som passer forrygende godt til mit ønske om sound. Har haft Verity Rienzi og Parsifal også.

    Monoblokkene er Nagra Audio VPA med 845 SQ rør leveret af Nagra. Mullard Long plate ECC83 inden i. Nok de bedste rør trin jeg til dags dato har hørt. Og har været igennem rigtig mange.

    SACDC er Mcintosh MCD500SACD. Den valgte jeg efter en grundig og lang test omgang med alverdens CD / SACD maskiner. tog mig 2 års søgen og finde frem til den...

    Sound mæssigt og elektrisk faldt valget på tilhørende 500 serie fra Mcintosh. Nemlig C500 forforstærker som matcher mine VPA blokke super godt og ikke mindst min MCD500.

    Kabler er gennemgående MIT Magnumm MA XLR og højtaler kable. MIT Z powerbar med ZIII powercords til VPA og kondo silver til pre og CD.


    Det var vist det :)
     

    audioheaven

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Stuen vi har er 5x4,5 meter med åbent i siden ind til spisestue...
    Væggene er utroligt resonans døde og spiller ikke rigtig med. Så det eneste akustiske hjælp vi har til er et setup med Acoustic system resonatorer. Gold imellem højtalere, silver oppe ved loftet og gold på bagvæggen.

    Lyden er meget naturlig. Fri, harmonisk og sammenhængende. Dynamikken er meget frigjort og med et væld af detaljer. Især lyd billedet er enormt højtalernes størrelse taget i betragning. Den lille 7" bas i fidelio kan virkere levere et hug i mellemgulvet, helt uden rum resonans eller andre unoder. Sammenspillet mellem Fidelio og VPA er suverænt det bedste jeg har hørt i mange år. Lyden er virkelig indlevende og nem at tolke. Selvom anlægget spiller voldsomt detaljere i hele tone området. Så går det ikke udover den musikalske sjæl der er i musikken. Her er VPA og fidelio igen lidt af et match. Glæden ved at høre musik på de ting er enorm fangende. Og når man først sætter sig. Så det svært og rejse sig igen.

    Jeg har dog planer om og skifte Fidelio ud med den nye Verity Audio Amadis. Men hver ting sin tid! :)

    Flere billeder er på vej :)
     

    audioheaven

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Her lige er par billeder mere :)

    Billederne er af Accoustic system resonatorer. I starten troet jeg sgu ikke rigtig på sådan nogen dimser kunne have indflydelse på lyden. Men med korrekt opsætning giver de et mere rent og ubesværet lydbilled! Bassen synes hænge bedre sammen med resten ::)
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Dette var et virkelig flott anlegg. Takk for at du ville dele det med oss.

    mvh Elektron
     
    H

    Heah55

    Gjest
    Et flott anlegg ja, og hyggelig at broderfolket i sør beriker hifisentralen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn