JK skrev:
Imperial skrev:
JK, hva sier det i ruta til LS26 når du spiller "standard høyt" med BAT'en og inn i Kharmaene?
mvh
Når jeg sitter i sweetspot så blir det alltid spillt høyt ;D
Ved svært gode opptak så ligger volumet på 50-55, og ved moderne "herpa" opptak så er jeg nede på 20-25
Ok...
GM20 er +6db mer følsom enn BAT ampen... Så du får mindre spillerom på volumkontrollen din..
No doubt...
Men, jeg tror det blir mulig. But don't quote me on this...
Men siden ...Graaf sin pre har 13db.. Fosse har 14db og du har 12db "pre" så bør det jo være en indikasjon på at
det lar seg gjøre...
Spørsmålet er jo her... hva slags volumsetting har Fosse når han spiller i sitt annlegg....
Jeg regner med at han har -6db altså halve volten ut an sin cd spiller... 2 - 2.5v...
Så skal du ha GM20, da kan det være cd spilleren din bør begynne å svette... You dig.. ? JK...
Eller... klarer du å senke cd signalet 6db... da er det ittno problem... (kjøre ubalansert inn i pre...)
ARC-CD5 + LS26 (24db setting) + GM20 ... det er 18db for mye gain... egentlig... du har fjernet 12db selv i pre...
Du mangler 6db egentlig... for å matche Fosse sitt "oppsett" gainmessig ...
Svada dette, men talla er ganske riktig...
Eller lettere sagt.
Bat liker 1.2volt inn... 75watt ut... 26db gain
GM20 liker 0.6volt inn... 65watt ut... 32-33db gain (litt usikker)
Audiomix har skrevet at man kan senke gain på GM20 , men det går utover den dynamiske kvaliteten i lyden...
Så gain-senking bør vel egentlig ikke skje inni disse... Bare nevner det. Selv om å senke Gain i GM20 er fullt mulig!
mvh