Kicks stue-stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Avslutter helgen med denne👇

IMG_4122.jpeg

Mitt første møte med Down with the sickness var i filmen Dawn of the dead. Solgt umiddelbart🤘

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Koser meg med en ettermiddags-espresso mens jeg prøver meg på litt klassisk musikk.

Har lite forhold eller kjennskap til klassisk og prøver meg innimellom på det. Jeg merker at sjangeren gror mer og mer på meg etterhvert som årene går.

IMG_4434.jpeg

IMG_4435.jpeg

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.190
    Sted
    Sunnmøre
    Har lite forhold eller kjennskap til klassisk og prøver meg innimellom på det. Jeg merker at sjangeren gror mer og mer på meg etterhvert som årene går.
    Eg måtte også oppdaga klassisk i vaksen alder (hovudsakleg etter at eg bikka 25); ikkje noko slikt som vart spelt heime då eg vaks opp. Eg hadde difor ingen knaggar, utover dei smakebitane eg fekk med meg i musikktimane på ungdomsskulen.

No er nok klassisk (eller «kunstmusikk», for å få med kyrkjemusikk og samtidsmusikk) det eg høyrer mest på.

For eigen del liker eg godt å høyra heile verk (ikkje berre satsar, som slike lister og NRK Klassisk oftest speler).

Inspirasjon kan ein få frå mange stader, men eg vil (som vanleg) tipsa om denne flotte tråden i klassisk-avdelinga:

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Takk for tips, skal sjekke ut den tråden🙏

For egen del merker jeg også at den ekstra dynamikken som jeg nå får etter jeg kjøpte sub hjelper veldig på hvordan denne sjangeren oppleves.

Eg måtte også oppdaga klassisk i vaksen alder (hovudsakleg etter at eg bikka 25); ikkje noko slikt som vart spelt heime då eg vaks opp. Eg hadde difor ingen knaggar, utover dei smakebitane eg fekk med meg i musikktimane på ungdomsskulen.

No er nok klassisk (eller «kunstmusikk», for å få med kyrkjemusikk og samtidsmusikk) det eg høyrer mest på.

For eigen del liker eg godt å høyra heile verk (ikkje berre satsar, som slike lister og NRK Klassisk oftest speler).

Inspirasjon kan ein få frå mange stader, men eg vil (som vanleg) tipsa om denne flotte tråden i klassisk-avdelinga:

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Nytt livealbum kom for noen dager siden. Ikke platen jeg vil anbefale hvis lydkvalitet er viktigst, men absolutt en god konsert.

Tom Petty and the heartbreakers - Live 1991

IMG_4442.jpeg

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    I kveld er det en av årets julegaver som spilles. Er hyggelig gjenhør av et album jeg pleide å spille veldig mye for noen år siden.

Kari Bremnes - Live (eller reise som LPen av en eller annen ukjent grunn for meg heter).

IMG_4465.jpeg

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    LP samlingen vokser sakte, men sikkert og det har blitt behov for å migrere noen av LP boksene ut av TV benken for å rydde plass til nye plater.

Foreløpig er de stuet i hjørnet bak høyttaleren frem til jeg finner et platestativ jeg liker - her tar jeg gjerne i mot tips og inspirasjon fra dere av litt mer forseggjorte stativer.

IMG_4521.jpeg

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.272
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har gått glipp av denne tråden tidligere, og flott å se at det er flere her i Tromsø med anlegg og som deler. Mener jeg så Håkøya ut av vinduet på første bilde, så da er det vel Kvaløysletta. Fine dine Pylon. 😊

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Har gått glipp av denne tråden tidligere, og flott å se at det er flere her i Tromsø med anlegg og som deler. Mener jeg så Håkøya ut av vinduet på første bilde, så da er det vel Kvaløysletta. Fine dine Pylon. 😊
    Takker! Det stemmer at utsikten er mot Håkøya👍

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.272
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og tipper foto også er en hobby. Flotte bilder og ser jo at det ikke er tatt fra mobil. 😊

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Og tipper foto også er en hobby. Flotte bilder og ser jo at det ikke er tatt fra mobil. 😊
    Jeg holdt drev en del med foto for over 15 år siden med mitt Canon 40D kamera som jeg hadde da. Nå er det nok bare en iPhone 14 som står for alle bildene jeg tar📸

kicks

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    355
    Sted
    Troms
    Kjører digitalt medium i kveld.

IMG_4564.jpeg

Nå er det Stein Torleif Bjella med Heidermenn som spilles. Utrolig flott plate som også var en av de første LPene jeg kjøpte.

IMG_4565.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn