Kildeløsninger i head-fi oppsett?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Tittentei

Gjest
    Takk for innlegget. Dette er noen billige, men aktive PC-høyttalere med sub. Subben kobles til PC med minijack, mens høyttalerne kobles til subben med RCA.

Jeg kommer til å koble subben til m903 med minijack og overganger.

Det vil altså gå med Klotz AY8-0300 (stereo minijack til 2 xlr hun) og et par "FL04 - bal. XLR/M 3 p. > Jack stereo 1,5 m" fra Ljudia.

Ljudia ligger ikke så langt unna, så jeg tar turen ned i butikken deres i morgen. Det virker ikke som om de har overgang ála Klotz' sin, men morgendagen vil vise.

T

Tittentei

Gjest

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Krysspost herfra#77

Sitat fra InExile
    Er det noen som kan peke meg på en DAC med balansert utgang som er et bra eksempel på kvalitet sprang eller forskjell i karakteristikk fra HD10 med 16/44 format? Den skal også kobles til en SRM-007tII.

Jeg er veldig glad i Lavry DA11. Loevhagen er veldig glad i sin V800. Begge har mulighet for balansert (XLR) og ubalansert. En bruker som hadde begge svarte på spørsmål at han knapt hørte forskjell på dem, men at DA11 var litt mer "meaty", litt mer fylde. Jeg ikke har ikke hørt V800. DA11 har ikke dedikerte RCA-utganger pga. plassmangel, men det følger med gode adaptere.

DA11 har PiC (Playback Image Control) - en cross-feed funksjon som er ganske unik, slik at man kan justere lydbildet mer mot midten. Dvs. at hvis man hører på materiale hvor det bare er feks trommer i venstre kanal, blir noe av lyden "lekket" til høyre kanal også, slik at lydbildet blir mer sentrert. Dette gjøres digitalt på DA11 og man kan stille det inn gradvis. Eller velge å ikke bruke det.

DA11 har også en angivelig svært god volumkontroll (digitalt styrt analog sådan) - og flere brukere bruker DA11 som volumstyrer. Man setter da volumkontrollen på Stax-forsterkeren opp mot maks, og styrer volum med DA11. Har man volumet på maks i Staxforsterkeren trenger ikke signalet gå like lang vei gjennom potmeteret, og det blir mindre forringelse av signalet. Hvorvidt det er hørbar forskjell er jo en annen sak.

DA11 kan brukes med programmerbar fjernkontroll.

DA11 er også en UTMERKET hodetelefonforsterker​

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn