Kimmerns budsjettanlegg - og da mener jeg budsjettanlegg.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Okei... nå skal jeg presentere for dere mitt flotte budsjettanlegg. Det har seg slik at jeg er en hifi-interessert kar, men med en generell privatøkonomi som dessverre ikke er egnet for hifi-nerding. Derfor foreløpig kun et budsjettanlegg. Som arbeidssky evighetsstudent, har det derfor vært viktig å investere litt hver gang man har fått en ekstra stor ladning med penger fra Statens Lånekasse for Utdanning. ;D

I hvertfall, her er noen bilder fra Hifi-hjørnet i studentleiligheten:


Fra toppen:
- Platespillerforsterkeren Cambridge Audio 540P. Dette er kun MM-forsterker.
- Min splitter nye (kjøpte den 2. januar 2008) integrerte forsterker Cambridge Azur 640A v2.0. Denne erstattet en Thule Spirit IA60B SE.
- NAD T514 DVD-spiller. Dette var noe jeg fikk i julegave i 2007 faktisk. Jeg har stort sett null interesse for film, så denne er jo high-end for meg i det henseendet. ;D'
- Hegel CDP2A. Ja... denne kostet meg mange rentepenger i flere år etter at jeg kjøpte den i mars 2004. Betalte med Cresco, og ble egentlig "aldri" ferdig med nedbetalingen. Det går bra nå altså.

En annen vinkel:


Platespilleren:


Dette er en helt standard Goldring GR 1.2 med Goldring Electra pickup. Jeg har veldig lyst på ny pickup...

Og nå: De enda splittere nyere høyttalerne mine ;D:


Disse kom i hus i går (fredag 25. januar 2008), så ferskere varer kan man knapt få. Disse erstatter noen B&W DM601 S3 jeg kjøpte i 2003. Sistnevnte høyttalere var faktisk det første jeg kjøpte av hihi-utstyr.

Her ser dere hele anlegget sammen med fjernsynsapparatet til "kona":



Ha det bra, alle sammen!
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Alex: Takk skal du ha, jeg får se når jeg orker å ta bilde av platene. Det er så slitsomt å laste opp bilder på datamaskinen også... ;D

xerxes: Ja, håper det er det. ;) Det høres greit ut dette, men det byttes ut med én gang jeg får jobb og schpenn!

Jo, forresten: De nye høyttalerne mine heter Klipsch Synergy F-1. Jeg er veldig fornøyd med hvordan de ser ut og passer inn sammen med TV'n og TV-benken.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.921
Antall liker
5.595
Sted
Holmestrand
Har hatt mye rart gjennom årene.Ikke sikker på at det er det siste eller dyreste som har brakt mest glede.
Snekret horn med Coral Beta-8. Rotel RA-812 forsterker og en B&O platespiller mens jeg gikk på gymnaset. Bodde på hybel, og levde på lungemos og speilegg for å få råd til øl og plater. Antagelig det anlegget jeg har hatt mest glede av. Antagelig det jeg led mest for også....
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kimmern skrev:
Alex: Takk skal du ha, jeg får se når jeg orker å ta bilde av platene. Det er så slitsomt å laste opp bilder på datamaskinen også... ;D
Javisst. Datamaskiner er veldig slitsomme. Håper du får det til plutselig. Du må jo ta bilde av stolen/sofaen din der du sitter og ser på anlegget ditt.
 
O

OldBoy

Gjest
Hyggelig å se at noen har vett til å bruke penger med forstand, og ikke bare kaste dem rett ut av vinduet, slik vi hi-fi-freaker har det med å gjøre.

Anlegg à la dette, er det jeg prøver å få mine unge nevøer og nieser til å satse på. Mye godlyd for lite penger. Så får lommeboka og interessen avgjøre hva det blir til etterhvert.

Godt jobbet, Kimmern, og kos deg med musikken!

:) :) :)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Synes godt du kan få kvinnemennesket i huset til å tørke litt støv altså. Gud skje lov at jeg aldri hadde noe kjøp nå-betal siden-kort da jeg var student. Desverre har jeg det nå. Tre stykker.
Sa du noe om hvordan alt dette spiller da? Fra B&W til Klipch må jo være en hørbar overgang.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Fint studentanlegg, men er ikke CD-spilleren bedre enn resten egentlig? :p ;D

Jeg er forresten student selv og jeg har store problemer med å holde på penga. Nå skal jeg bare bytte ut en ting til så får jeg bare leve med det om jeg blir fornøyd eller ike.. 8)
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
toriamos skrev:
Sa du noe om hvordan alt dette spiller da? Fra B&W til Klipch må jo være en hørbar overgang.
Nå har jeg ikke spilt lenge på disse høyttalerne da, ettersom de kom i hus i går. ;) Jeg merker en del forskjell, men det er nok mest pga. jeg ikke hadde stativer til de små B&W-høyttalerne som da måtte stå på gulvet. ;D Jeg har bodd på ymse hybler de siste syv årene, så jeg må innrømme at jeg aldri har hatt ideelle rom eller gode plasseringer av komponetner/høyttalere.
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Pengvim skrev:
Fint studentanlegg, men er ikke CD-spilleren bedre enn resten egentlig? :p ;D
Jo, det ble litt overkill i grunn det derre. ;D Det var den som gjorde at jeg slet i over tre år med Cresco-kortet mitt også.
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
OldBoy skrev:
Hyggelig å se at noen har vett til å bruke penger med forstand, og ikke bare kaste dem rett ut av vinduet, slik vi hi-fi-freaker har det med å gjøre.

Anlegg à la dette, er det jeg prøver å få mine unge nevøer og nieser til å satse på. Mye godlyd for lite penger. Så får lommeboka og interessen avgjøre hva det blir til etterhvert.

Godt jobbet, Kimmern, og kos deg med musikken!

:) :) :)
Takk skal du ha, OldBoy. ;)

Den plata snurrer ofte ("Crime of the Century" altså) på platespilleren min, men jeg skulle hatt en utgivelse til, for den knitrer noe forferdelig den derre. Har gjort bedre kjøp på eBay for å si det sånn.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kviforslags sofa/stol er det du plasserer anus i når du sitter foran fjernsynsapparatet og stereoanlegget ditt?
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
AlexanderK skrev:
Kviforslags sofa/stol er det du plasserer anus i når du sitter foran fjernsynsapparatet og stereoanlegget ditt?
Jeg putter ikke så store ting oppi anus når jeg hører på musikk dessverre(??). :p Men jeg sitter på en helt vanlig treseter. Den er ganske liten og dårlig. Dette er jo en studentleilighet, så det er vel av Jysk-kvalitet regner jeg med.
 

supersubb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
73
Antall liker
0
Hei!
Syns du har valgt meget fornuftig jeg, spiller vel bra sammens dette vel??
8)
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
supersubb skrev:
Hei!
Syns du har valgt meget fornuftig jeg, spiller vel bra sammens dette vel??
8)
Ja, jeg er meget fornøyd her i stua jeg. ;)

Jeg skulle likt å ha større forsterker dog... tidligere i kveld slo den seg av gitt, anti-clipping-saken satte inn.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kimmern skrev:
supersubb skrev:
Hei!
Syns du har valgt meget fornuftig jeg, spiller vel bra sammens dette vel??
8)
Ja, jeg er meget fornøyd her i stua jeg. ;)

Jeg skulle likt å ha større forsterker dog... tidligere i kveld slo den seg av gitt, anti-clipping-saken satte inn.
Pass på ørene dine, gutt.
 
Topp Bunn