Kina CD spiller, MHZS 33/66 ser flott ut, men hva er inne i den.....fake???

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Har hatt lyst på MHZS CD 33 eller 66 til et anlegg nr 2, og surfer dag for å bli klok på denne, helt til dette dukker opp:

De gidder til og med produsere fake laser og kondensatorer, om denne fyren da har rett, det er jo også et spørsmål selvsagt...

Not just the caps Fergus, even the laser is a fake.... Sony don't make a KSS-213Q pickup... these are Chinese made and quite short lasting from what I can make out.... just why they'd want to label it as "SONY" god only knows.... these are el cheapo sweatshop jobs you can pick up for pennies

It amazes me that six moons even refers to it as a "sony" laser pickup (even shows a picture of it!) 6moons audio reviews: Raysonic CD128 it also amazes me that the $1700 Raysonic CD-128, Spark Audio's CDT-23 and Shanling's HDCD-S12 should be using such a "moody" laser pickup.... No such thing as a "SONY KSS-213Q" pickup..... fact.

It just makes me wonder how much Chinese gear employs counterfeit / fake parts.... quite a lot I'd imagine. Just think about it..... an amp / CD player crammed full of exotic components being knocked out for a few quid, no way can that be possible if genuine exotic parts are being used.... I suspect quite a lot of the bargain gear that's coming out of China contains pretty dire parts covered in fake wrappers, thing is these so called "reviewers" haven't got a bloody clue..... time they started to earn their living and do some research I think

The OPA2604 I removed from the CD33 looks nothing like the stash of OPA2604 I have...... possible the 2604 in the CD33 is nothing more than an NE5532 with "OPA2604" printed onto it. The caps (ELNA Silmic, Rubycon, Mcaps, SCR etc.) are CERTAINLY not genuine.... I can spot a fake a mile away..... you've only got to desolder the Silmics and feel them, way too lightweight to be genuine and the wrappers are also a dead giveaway (not maybe so obvious to the untrained eye though) The Rubycons are fakes, no need to remove them from the board to determine that, the printing on the sleeves is just awful.......

Anyways, I'm not "complaining"..... the CD33 sounds superb but just thought I'd mention that all that glitters is not necessarily gold and I hope this thread opens up a can of worms and gets people under the bonnet actually "looking" in depth at the components.... as I say, when reviewers are being duped and passing on shite information to their readers it's getting into blind leading the blind territory.... there's also possible forgery / dishonesty going down yet nobody seems to want to address that..............

http://rockgrotto.proboards39.com/index.cgi?board=c&action=display&thread=1174083222

Mvh Ole

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Ole skrev:
De gidder til og med produsere fake laser......

Not just the caps Fergus, even the laser is a fake.... Sony don't make a KSS-213Q pickup... these are Chinese made and quite short lasting from what I can make out.... just why they'd want to label it as "SONY" god only knows.... these are el cheapo sweatshop jobs you can pick up for pennies
BULL SHIT! FOR NOE TULL OG VÅS!

http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/html/sony_kss213q_kss-213q.html

Hva kaller du dette for noe da??

Når det gjelder DAC'en i disse så er den slett ikke fake, det er en anerkjent dac chip som de bare har satt et lokk over der lokket er merket mhzs. Det er vel en PCMxxxx av en eller annen type hvis jeg husker riktig.

Absolutt alt som står i den bloggen du har postet der er UKORREKT BULLSHIT UTEN ROT I VIRKELIGHETEN.

Jeg synes nesten du skal be om unnskyldning for å poste slikt VRØVVEL som kun er egnet til å sverte et merkenavn uten noen årsak.

Jeg har selv hatt en CD33 i halvannet år nå, den fungerer perfekt og lyder kjempebra. Har gitt meg NULL problemer. Jeg kan helt trygt anbefale den til hvem som helst.

Nå kan du slutte med denne kina-svertingen jeg har sett du har bedrevet i flere tråder nå. NÅ ER DET NOK!!!

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jeg tror ikke det er fake deler i disse spillerne, iallefall ikke bevisst.
(Nesten alle pc-hovedkort produsenter fikk problemer med fake kondensatorer for et par år siden...så u-bevisst kan slike deler fremdeles bli benyttet).

Arne K

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Cobra2 skrev:
Jeg tror ikke det er fake deler i disse spillerne, iallefall ikke bevisst.
(Nesten alle pc-hovedkort produsenter fikk problemer med fake kondensatorer for et par år siden...så u-bevisst kan slike deler fremdeles bli benyttet).

Arne K
Bra, for denne hadde jeg virkelig lyst på og også planlagt å kjøpe, men blir jo i tvil når folk som han som har dissekert den er så konkret i sine påstander.

Mvh Ole

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Samma om det er fake vel? Virker bra å låter helt knall jo. Er vel det som er det viktigeste?

Mvh...... ;D

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
6bm8 skrev:
Samma om det er fake vel?
Joda, men nå har vi vel etablert som faktum at hverken laser eller dac er fake på noen måte, så det er jo ting som tyder på at denne bloggposteren han har quotet ikke har alt for mye peiling på hva han snakker om..

Mener å huske at dac'en er noe sånn.. pcm2417k eller noe, husker ikke i farta helt nøyaktig, men den som gidder å søke her på forumet finner nok dette ut ganske fort.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Eivind E skrev:
"fake", kanskje?

Eivind E skrev:
Nå kan du slutte med denne kina-svertingen jeg har sett du har bedrevet i flere tråder nå. NÅ ER DET NOK!!!
lol!
ole har jo tenkt å kjøpe både denne cd-spilleren, og en forsterker fra kina. (se en annen tråd).

hvorfor så hissig? spiller vel ingen rolle at cd-spilleren din er proppet med juksekomponenter, så lenge den spiller bra i dine ører?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Eivind E skrev:
Ole skrev:
De gidder til og med produsere fake laser......

BULL SHIT! FOR NOE TULL OG VÅS!

http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/html/sony_kss213q_kss-213q.html

Hva kaller du dette for noe da??

Når det gjelder DAC'en i disse så er den slett ikke fake, det er en anerkjent dac chip som de bare har satt et lokk over der lokket er merket mhzs. Det er vel en PCMxxxx av en eller annen type hvis jeg husker riktig.

Absolutt alt som står i den bloggen du har postet der er UKORREKT BULLSHIT UTEN ROT I VIRKELIGHETEN.

Jeg synes nesten du skal be om unnskyldning for å poste slikt VRØVVEL som kun er egnet til å sverte et merkenavn uten noen årsak.

Jeg har selv hatt en CD33 i halvannet år nå, den fungerer perfekt og lyder kjempebra. Har gitt meg NULL problemer. Jeg kan helt trygt anbefale den til hvem som helst.

Det var da voldsomt. Vet ikke om jeg skal ta deg helt på alvor, men velger å gjøre det denne gangen, men kommer det mer fra deg av denne type roping med caps lock og ville påstander så forblir det ukommentert fra min side.

Jeg prøver å holde et saklig fokus her og da er det ikke morsomt med slike usakelige personangrep som du her kommer med. Jeg begynner å skjønne de som mener at HFS ikke lenger er det den var og har trukket seg vekk. Jeg har aldri før fått denslags verbal grøt kastet på meg som du her gjør, men OK; jeg spanderer noen linjer på deg likevel.

1. Jeg har aldri påstått noe som helst om denne spilleren. Jeg ser du har samme slag og tolker din voldsomhet som personlig sårhet over at noen ikke liker det du har brukt penger på. (Ja, nå er jeg usaklig, men siden dette blir det siste jeg skriver om denne saken så må jeg fyre på mens jeg kan.)

Jeg har kun sitert en annen tråd og klippet inn noe og jeg har til og med antydet at det som sies ikke er sant. Men det fikk du tydeligvis ikke med deg i din sårhet. Jeg var ærlig og redelig opptatt av å få skikkelig feedback fra gode HFS medlemmer som kunne avsanne det jeg klippet inn og en av medlemmene har da også svart skikkelig.

2. Jeg har bedrevet Kina sverting i flere år påstår du. Javel? Om jeg hadde det ville det vært denne tråden uvedkommende, men det er faktisk så galt som det kan få blitt. Jeg fristes nesten til å sette på CAPS LOCK og rope ut at jeg er lei av hylende caps lock fantaster med fasit både om hiFi og psykologi

Jeg har eiet mye Kina utstyr selv, mye har vært bra og endel dårlig. Det har jeg også sagt ved flere anledninger.

Du er nok bedre til å rope enn du er til å lytte, du har i alle fall ikke fått med deg mye av det jeg har sagt og ment om Kina utstyr.

Om noen skulle ha lyst til å kommentere det jeg la opp til, altså spilleren MHZS 33/66 så er det hyggelig, forøvrig kommer jeg ikke til å dra denne debatten videre, det er bare trist når slike personavsporinger ødelegger.

Mvh Ole

K

knutinh

Gjest
Er det slik at pirat-produsenter i Kina greier å produsere enkelt-komponenter som låter fullt på høyden med dyrere komponenter fra Japan?

Er greia at (enkelte er redd for) at Kina-produkter har veldig bra lyd, men dårlig levetid?

Dersom en laserpickup virkelig har betydning for lyden ut av CD-spilleren (noe jeg i utgangspunktet er skeptisk til), så ville jeg ha gjettet at "pirat-deler" også hadde dårligere lyd?

-k

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Og når det gjelder laser, er denne typen for lite brukt til at det er interesant å kopiere. Philips, derimot...
(Og, Sony-laseren er MYE bedre enn dagens "ekte" Philips)

Arne K

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Jeg ble faktisk litt usikker på hva jeg skal gjøre med denne tråden.

Det som er helt sikkert er at dere kan slutte med å slenge dritt til hverandre, jfra. regel 1.

Uansett om dette er spillere med "fake" komponenter eller ikke, så kan vel dette diskuteres på en saklig måte.

Jeg lar innleggene til nå bli stående, men tråden vil overvåkes.

Mvh
Høvdingen

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Cobra2 skrev:
Og når det gjelder laser, er denne typen for lite brukt til at det er interesant å kopiere.
Akkurat. Det burde vel være unødvendig å poengtere det, men alle som hadde gidda å google i to sekunder ville ha funnet denne Sony laseren umiddelbart.
Da er det vel unødvendig å starte en tråd som reiser tvil rundt et produkt, når det ikke er noen tvil om at det finnes en slik laser.

Her på forumet skjer det stort sett ikke annet enn at folk starter tråd etter tråd der man går løs på "kinamikk".
Bare se på denne delen av forumet. De fire øverste trådene er forsøk på anti-kina-propaganda.

Jaja. Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
59
Hvorfor kopiere deler som finnes i overflod til "gibort-pris"...? ???
Ved bulk-kjøp er det ikke komponentene, men arbeids og designkostnader som dikterer prisen. Når så arbeidet er billig og designet en "kopi", blir produktet billig, men ikke nødvendigvis dårlig.

Hvor vidt "kinavarer" nødvendigvis må være kopier er en annen sak. At de i hovedsak baserer seg på kjent og gjennomprøvet design og teknologi er i mine øyne ikke en svakhet, men heller et vitne om sunn fornuft.

K

knutinh

Gjest
Eivind E skrev:
Måten du reagerte på i post nr to gav ikke et seriøst inntrykk.

Dersom du mener at trådstarter har en tvilsom agenda så må du ta det opp med høvdingen. Å bruke opp caps-locken på en som tar forbeholdet "om denne fyren da har rett, det er jo også et spørsmål selvsagt" virker en tanke overdrevet?

-k

K

knutinh

Gjest
novgarod skrev:
Hvor vidt "kinavarer" nødvendigvis må være kopier er en annen sak. At de i hovedsak baserer seg på kjent og gjennomprøvet design og teknologi er i mine øyne ikke en svakhet, men heller et vitne om sunn fornuft.
Var det ikke denne måten Toyota og Yamaha startet på?

-k

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.343
Torget vurderinger
96
Eivind E skrev:
Cobra2 skrev:
Og når det gjelder laser, er denne typen for lite brukt til at det er interesant å kopiere.
Akkurat. Det burde vel være unødvendig å poengtere det, men alle som hadde gidda å google i to sekunder ville ha funnet denne Sony laseren umiddelbart.
Da er det vel unødvendig å starte en tråd som reiser tvil rundt et produkt, når det ikke er noen tvil om at det finnes en slik laser.

Her på forumet skjer det stort sett ikke annet enn at folk starter tråd etter tråd der man går løs på "kinamikk".
Bare se på denne delen av forumet. De fire øverste trådene er forsøk på anti-kina-propaganda.

Laseren finnes, men det kan selvsagt være en kopi, akkurat som mye annet rimelig fra Kina KAN være. Synes det er rimelig
naivt å ikke innse at billige Kinaprodukter kan ha en del kopideler. Piratkopiering i Østen? næææh :p
Synes ikke dette bildet styrker troverdigheten, man ser at merkingen er annerledes. Bokstaver kombinert med tall.
Sannelig er det en Sony logo der og, den er visst fraværende på den andre...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Her er bilde av en orig. Sony KSS-213q:

Den finnes og den sitter i flere kjente cd-spillere, bl.a. enkelte Cayin cd-spillere som selges av Norsk Audio Teknikk.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
59
knutinh skrev:
novgarod skrev:
Var det ikke denne måten Toyota og Yamaha startet på?

-k
Nettopp...! ;)

B

bendis

Gjest
knutinh skrev:
Dersom en laserpickup virkelig har betydning for lyden ut av CD-spilleren (noe jeg i utgangspunktet er skeptisk til), så ville jeg ha gjettet at "pirat-deler" også hadde dårligere lyd?

-k
sony og philips lager bare mange ulike drivverk og propper den full av dyre elektriske og mekaniske deler uten grunn. ::) hører du ikke forskjell på drivverk er jeg meget skeptisk til deg for å si det sånn.

O

om.s

Gjest
Eivind E skrev:
Cobra2 skrev:
Det er vel akkurat derfor denne tråden ble startet, fordi det finnes en tvil (hos trådstarter som faktisk er interessert i nevnte avspiller) om denne laseren, jeg rister også på hodet, om enn av andre årsaker enn deg.

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Støttes, om.s. Litt mer respekt, litt gangsyn,litt beroligende musikk og kanskje en liten pillle hadde gjort seg her. Tror det kan være lurt å lese et innlegg som provoserer både en og to ganger til før man bruker caps Lock og lar "tastaTourettes" få fullt utløp...

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
impulse skrev:
Støttes, om.s. Litt mer respekt, litt gangsyn,litt beroligende musikk og kanskje en liten pillle hadde gjort seg her. Tror det kan være lurt å lese et innlegg som provoserer både en og to ganger til før man bruker caps Lock og lar "tastaTourettes" få fullt utløp...
Tiltredes :)

Status er at jeg i natt bestilte denne spilleren, fra Østen av alle steder.....så får jeg om etpar uker høre om det låter bra eller ei:)

Mvh Ole

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.858
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Gled deg! Har selv en 88-versjon av denne spillereren og jeg har ikke angret en dag for at jeg kjøpte den.

Absolutt beste spiller i denne prisklassen! Har du kjøpt 66-versjonen bør du vurdere et rørbytte da dette gir et formidabelt lydmessig løft, f.eks NOS fra RCA, Mullard eller lignende.

lassemann

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Kinamikk er for billig for en del mennesker her på forumet og dette gir seg utslag i skepsis . La oss si sunn skepsis men la ørene bestemme (helst blindt). Unødvendig har reaksjon på trådstarter Eivind E ,det var da voldsomt :eek:

Mvh

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
lassemann skrev:
Gled deg! Har selv en 88-versjon av denne spillereren og jeg har ikke angret en dag for at jeg kjøpte den.

Absolutt beste spiller i denne prisklassen! Har du kjøpt 66-versjonen bør du vurdere et rørbytte da dette gir et formidabelt lydmessig løft, f.eks NOS fra RCA, Mullard eller lignende.

lassemann
Jeg kjøpte den med vanlig skuff og ikke toppmating, altså 33-versjonen. (Det er til et anlegg til sønnen min og da må det stables litt på barneværelset, så toppmating var ikke aktuelt)

Slik jeg leser spec'en så bruker 66 versjonen 12AX7, mens 33 versjonen benytter 6N3 rør. Jeg tror dette siste er det samme røret som 5670 (og WE396A og 2C51) - det kan i alle fall neppe være det samme som den gamle USA dioden 6N3.

Jeg kommer gjerne tilbake med litt erfaringer når den er i hus, bare jeg da slipper den type kommentarer som denne tråden i går var preget av.

Noen som kan bekrefte at 6N3=WE396A = 2C51 = 5670 ? (noen hevder også 6U3/EY80)

Mvh Ole

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Helt sikkert en bra spiller. Mye bra fra Kina. Men så bra at det er grunn til å bli fanatisk er det ikke. Det er det vel ingenting som er.

Per Arne

Medlem
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
0
Guttungen kommer til å kose seg med denne spillerne Ole :) Jeg har selv CD66F (F er den seneste versjonen), og må si at dette er et av de beste kjøpene jeg har gjort. Betalte litt over 3000 NOK for denne, fritt levert på døra.

OBS: Guttungen må utstyres med vernesko, da foten kan bli skadet, dersom han mister fjernkontrollen på bena ;D

Fjernkontrollen gjenspeiler bare byggekvaliteten til selve spilleren. Ser man bort i fra ett par småting, kan disse spillerne hevde seg høyt blant "konkurrentene".

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Skulle gjerne hatt en KSS-272A jeg.. Noen som har kommet over en slik?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Polkagris skrev:
Sannelig er det en Sony logo der og, den er visst fraværende på den andre...
Det ser ut for meg som det er en Sony logo på Kinamikken også. :)

Topp Bunn