Kina kopi! Bløff eller kvalitet ?

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Man får Lolex-kopier til noen hundre kr som er kjipe som faen, og man får Lolex-kopier som er så gode at selv eksperter må åpne opp og inn med lupa for å kanskje finne forskjeller fra originalen. Nøkkelen er hvor mye man er villig til å betale, og ikke minst hva er det man ønsker å betale for, som så ofte ellers.

Verden kopierte kineserne i gamle dager, nå er det deres tur. Give and take!🤭

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
59.922
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
80
Det må jo ikke låte dårlig, men jeg hadde aldri kjøpt det😁

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.586
Torget vurderinger
8
Det må jo ikke låte dårlig, men jeg hadde aldri kjøpt det😁
Nei har ikke peiling 🤣 bare ser at flere skryter av innmaten og at prisen er helt latterlig! Vet ingenting om han som står for omtalen

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.097
Sted
Ytterst i havgapet...
Kineserne er gode på kloning, så gitt at man har originale skjema, så kan dette godt være veldig mye verdt for noen tusenlapper.... det vet man ikke før man har prøvd.... I dag så leverer kineserne også topp kvalitet, - når de vil.... Jeg tror mange ville bli svært overrsaket hvis man visste hvor mye som i dag både hel - og delproduseres i Kina... Vil jeg kjøpe?? Meeeh....

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.586
Torget vurderinger
8
Kineserne er gode på kloning, så gitt at man har originale skjema, så kan dette godt være veldig mye verdt for noen tusenlapper.... det vet man ikke før man har prøvd.... I dag så leverer kineserne også topp kvalitet, - når de vil.... Jeg tror mange ville bli svært overrsaket hvis man visste hvor mye som i dag både hel - og delproduseres i Kina... Vil jeg kjøpe?? Meeeh....
Nei usikker selv men forstod det slik at både oppbygging, deler og lyd er av høy klasse hvis han som omtaler produktet da har peiling! Var spent på om noen som har sett videoen kan si noe utifra det. Står en til 3800.- på Finn.no så derfor jeg lurte 🤣

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.189
om kopien ikke er verdt det så er iallefall ikke originalen det, 100k for å justere volum eller noe? hvem nå for tiden bruker analoge forforsterker til annet enn platespiller :)

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.586
Torget vurderinger
8
om kopien ikke er verdt det så er iallefall ikke originalen det, 100k for å justere volum eller noe? hvem nå for tiden bruker analoge forforsterker til annet enn platespiller :)
Nei jeg bruker en RME dac til og styre volum men rør på vinyl

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hvem bruker analoge forsterkere?? Tja, - si det.. spør gjengen med forsterkere i 200.000-klassen og oppover.... og de langt fleste under denne prisen også...
Mine herrer, klarer dere å delta i noe som helst uten å måtte se det som en anledning til å rakke ned på og gjøre narr av andres valg? Hva er tema her?
Ærlig talt🙄

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.097
Sted
Ytterst i havgapet...
Ærlig talt! - Når noen påstår "Hvem bruker analoge forsterkere i dag?" - så må det da være lov å påstå at de langt fleste forsterkere i dag, - både billige og dyre, - faktisk fortsatt er analoge... eller mener du jeg tar feil??

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.189
mente at en dac med volum gjør forforsterkere poengløs med dagens bruk, særlig high-end merkevarer gjør ikke annet enn å farge signalet for en avsidig sum, de har ingen nytte.

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
190
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Kan være den spiller ok men den er ikke mye lik på innsiden.

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.890
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
mente at en dac med volum gjør forforsterkere poengløs med dagens bruk, særlig high-end merkevarer gjør ikke annet enn å farge signalet for en avsidig sum, de har ingen nytte.
Hvis det låter godt: "i'm in" :D

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.076
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Accu-klone....= Omtrent som amerikanske filmer "based on a true story"... Men jeg kjedet meg en kveld mens "black-week" tilbudene varte, og handlet en/to....
Der er ingen Accu... (jeg har en ekte Accuphase C-265 av god årgang...) - men det er en grei Pre, med MANGE inn og utganger, helt "nytt"/unikt fra Kina.
Basic-utgaven er kanskje 1% bedre, men "plus"-utgaven med tone-kontroll beholdes.
Det praktiske vinner av og til over "potensielt bedre", siden jeg liker musikk fra 70-80 tallet. Fra den tid tonekontroll var standard.

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.586
Torget vurderinger
8
Accu-klone....= Omtrent som amerikanske filmer "based on a true story"... Men jeg kjedet meg en kveld mens "black-week" tilbudene varte, og handlet en/to....
Der er ingen Accu... (jeg har en ekte Accuphase C-265 av god årgang...) - men det er en grei Pre, med MANGE inn og utganger, helt "nytt"/unikt fra Kina.
Basic-utgaven er kanskje 1% bedre, men "plus"-utgaven med tone-kontroll beholdes.
Det praktiske vinner av og til over "potensielt bedre", siden jeg liker musikk fra 70-80 tallet. Fra den tid tonekontroll var standard.
Ok men hva vil du si den evt kan sammenlignes mot og hvordan låter den kontra din Accuphase ?

Topp Bunn