Ja og etter hva jeg leser rundt så er dette topp byggekvalitet og holdbarhetDe produserer på fabrikken til Cayin, som ligger i Kina
Ja og etter hva jeg leser rundt så er dette topp byggekvalitet og holdbarhetDe produserer på fabrikken til Cayin, som ligger i Kina
Mente ikke å diskutere landbrukspolitikk.Så du mener subsidierte sauebønder er fri for politikk?
Ikke at jeg er det, men om du gidder kan du jo diskutere med en MDG'er!
Det er inntrykket så langt ja. Og etter å ha lest litt så virker det å være samme inntrykket som de fleste. (spiller musikk på Cayin CS150 mens jeg skriver)Ja og etter hva jeg leser rundt så er dette topp byggekvalitet og holdbarhet
The lesser of two evils.Hvilken form for imperialisme er å foretrekke?
Metoden til USA som er å gå inn med militær makt. Drepe uskyldige mennesker, kontrollere infoflyt og manipulere allierte? 800 000 drepte bare i Irak.
Eller metoden til Kina, gå inn i land med teknologi, bygge infrastruktur, ta over matindustri og forsyningslinjer?
Mobilnettverkene i Norge er i all hovedsak kinesiske. Først ved valg av 5G leverandører begynte man å tenke godt hjulpet av press fra USA. Jeg har vært i Kina og sett på utviklingen som skjer der. Jobbet tett sammen med Kinesere og sett arbeidsmoralen deres. Jeg kan på det varmeste anbefale en glimrende dokumentar på Netflix som heter "Made in USA - en fabrikk i Ohio"
Finnes sikkert enda verre ting å si om våre allierte, men er du ikke vel snill med Kina her? Menneskerettigheter, manipulerer befolkningen og lever livene deres og hvilken agenda har de for verden rundt seg?Hvilken form for imperialisme er å foretrekke?
Metoden til USA som er å gå inn med militær makt. Drepe uskyldige mennesker, kontrollere infoflyt og manipulere allierte? 800 000 drepte bare i Irak.
Eller metoden til Kina, gå inn i land med teknologi, bygge infrastruktur, ta over matindustri og forsyningslinjer?
Det er jo sånn de fleste tenker, om myeSå lenge det ser greit ut, måler bra og koster lite så driter jeg i holdningene til det landet, det går jo ikke utover meg...
Gjelder det hvor komponentene i produktet kommer fra også?For meg er det enkelt;
Russland og dets regime er min fiende og min fiendes venner er også min fiende.
Jeg gjør derfor alt jeg kan for å unngå å varer Kina. Spesielt kapitalvarer, men også i det daglige, det koster ikke noe å sjekke hvor ting og tang er produsert.
Tullespørsmål.Gjelder det hvor komponentene i produktet kommer fra også?
Ikke tullespørmål, det var ment helt seriøst.Tullespørsmål.
Selvfølgelig ikke, forventer du at jeg åpner produktet i butikken ?
Poenget er å gjøre så godt man kan.
Nettopp....HVis man skal følge den filosofien helt ut, blir det vedfyring, vaskebrett og sparkstøtting...
Der ja. Veien til en mindre fredelig verden i alle fall.For meg er det enkelt;
Russland og dets regime er min fiende og min fiendes venner er også min fiende.
Behøver man å følge en filosofi helt ut ?HVis man skal følge den filosofien helt ut, blir det vedfyring, vaskebrett og sparkstøtting...
Det er lite en MÅ her i livet.Behøver man å følge en filosofi helt ut ?
Sånn jeg ser det er toget gått for leeeenge siden. Elektronikk og halvledere er en ting, men de har kontrollen på stål, metaller og mineraler også.
Kommer fantastiske hifi produkter fra begge toHvilken form for imperialisme er å foretrekke?
Mobilnettverkene i Norge er i all hovedsak kinesiske. Først ved valg av 5G leverandører begynte man å tenke godt hjulpet av press fra USA. Jeg har vært i Kina og sett på utviklingen som skjer der. Jobbet tett sammen med Kinesere og sett arbeidsmoralen deres. Jeg kan på det varmeste anbefale en glimrende dokumentar på Netflix som heter "Made in USA - en fabrikk i Ohio"
Å gjøre et innhogg som monner i det kinesiske produksjons- og råvarehegemoniet vil evt. ta tiår med intens innsats og voldsomme investeringer. I en verden der kortsiktig profitt og quick fixes dominerer tror jeg vi trygt kan se bort fra at noen av oss vil se noe slikt skje.
Skal en kjøpe elektronikk i dag har nok de aller fleste kinesiske komponenter i seg, selv om det kanskje ikke er sammenstilt i Kina. Tror du m,å lete lenge før du finner noe uten "tilknytning" til Kina.Ja.. hvis du gjør en innsats. Nei... hvis du gjør som folk flest
De fleste går fra 3 til 2, pga. økonomisk gevinst. 1 er jo gjerne kinesiske produkter, og litt enklere å skille på og kan jo lages på samme måte og med samme utstyr som 2 og 3. Tenk på kabelindustrien som punkt 1, men at man prøver å få det til å se ut som 2 eller 3 med rebranding og andre virkemidler på PR. Der har man snakeoil bransjen.Dersom man skiller på følgende:
1. Eies, designes og produseres fullt og helt i Kina.
2. Eies og designes i Europa/ USA, men produseres i Kina.
3. Eies, designes og produseres i Europa/ USA, men benytter komponenter produsert i Kina.