Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!Synes utifra specs at kinki burde legge enda mer i power supply på disse monoblokkene ? 88000 uf virker å være litt vel sparsomt? Litt for spinkel strømforsyning var også et ankepunkt på de ellers vellydende EX-B7.
Jeg har siste versjon av EX-B7 monoblokk er med oppgradert strømforsyning og kan ikke si at jeg mangler noe som helst.Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!
Jeg har også EX-P7 pre., og der har jeg litt problemer med displayet på fronten inkl. volumkontrollen. I tillegg har fjernkontrollen sluttet å fungere Men ellers fungerer den fint. Planen er at jeg etterhvert kanskje bytter den med en MI pre., og sender EX-P7 til Østen for rep.
Ja, fikk med meg at hifipuristen fikk oppgradert psu på sine blokker. Jeg mener at innenfor sin klasse burde EX-B7 kunne ha enda mere "slam" i bunn, men er pirkete her altså, alt i alt spiller de fantastisk. Veldig balansert lydbilde, i motsetning til andre forsterkere i samme "vektklasse". Kan nevne Anthem str power, parasound jc5 og jc1, alle med bipolare transistorer. De mangler den sammenhengen i lydbildet som kinki frembringer og har alle en fremhevet mellomtone og diskant som gjør lydbildet litt rotete . Spiller med masse kraft, men mangler finesse. Så alt i alt vil jeg heller ofre litt krefter for en helhetlig mere sammenhengende lydbilde. Exicon Mosfet transistorerene er definitivt veldig musikalske. Raske og spiller med stor båndbredde. Eneste jeg har hørt bedre i en transistorforsterker er JFET's - Implementert i First Watt J2.Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!
Jeg har også EX-P7 pre., og der har jeg litt problemer med displayet på fronten inkl. volumkontrollen. I tillegg har fjernkontrollen sluttet å fungere Men ellers fungerer den fint. Planen er at jeg etterhvert kanskje bytter den med en MI pre., og sender EX-P7 til Østen for rep.
Synes ikke han disser EC... Med 180D så får en jo mye mer på kjøpet også, så det er ikke rart at den koster mer (samt produksjonsland...)Steve Huff skryter av CHoco Sound forsterkeren fra en underavdeling av Kinki Studio. Han "disser" Electrocompaniet ECI80D litt i sammenligning (og den koster endel mer)
For godt til å være sant eller sannsynlig? Hva mener dere ?
Fra transcript i videoen virker det nå som han rangerer CHoco Sound litt bedre på ren lydkvalitetSynes ikke han disser EC... Med 180D så får en jo mye mer på kjøpet også, så det er ikke rart at den koster mer (samt produksjonsland...)
6:39
I then hooked it up to some other speakers let's try the triangle 40th
anniversary comets kamete however you say it I still haven't learned how to
say that I'm not sure how they're pronounced this amp with these speakers
in my opinion sounds better than the amp they sent
with it the electro companion ECI 80d
the ECI 80d is kind of warm and fat and really plumps those speakers up
what the choco Sound amp does with these speakers is it warms it up a little bit in those
mids it provides as much bass as those speakers can give you they go down to 49
Hertz so they're not like base monsters and it does bring that treble out but it
Smooths it just a little bit a little bit less than the electro companion amp
and it's Seventeen hundred dollars 1694
this is pretty incredible
now the choco sound emei doesn't have a built-in DAC
there's no built-in phono stage there's only two analog inputs and there is a
...
Selges direkte til deg på nettet.Försvann helt från marknaden?
Tydligen inte i Sverige.Selges direkte til deg på nettet.
I Sverige importeres Kinki Studio av: ARK(ARlog ogKonsult AB)Tydligen inte i Sverige.