Kit til ultralyd vask af vinyl

svendborg

Fersking
Ble medlem
14.03.2018
Innlegg
2
Antall liker
4
Hej folkens.

På forhånd undskyld for mit danske. Hvis der er noget som ikke giver mening eller på anden måde virker forkert, så giv endelig besked :)
Jeg er blevet kontaktet af personer fra Norge og Sverige og blevet opfordret til at ligge en tråd op her, da der var flere som havde spørgsmål.
Der kan gå en dag eller 2 før jeg svarer på spørgsmål, da jeg arbejder meget og også har en familie at passe. Ligeledes skal der være tid til at nyde musikken :)

Jeg har lavet et kit til brug på de typiske kinesiske ultralyds kar på 6 liter.
Indvendig mål ca. 30x16x15 cm (LxBxD).
Jeg har indtil videre god succes med at rense med demineraliseret vand tilsat 1-2% isopropyl alkohol og ca. 10 dråber Photoflo (afspænding).
Jeg har læst om at Photoflo måske ikke er så velegnet, men har ikke selv bemærket noget galt.

Jeg har lavet en annonce på Den Blå Avis hvor jeg løbende vil uploade billeder og links.

Der er sat 50 sæt i produktion og 1 sæt inkluderer motor(2 rpm ved 12V), trafo variabel 3-12V og 1 spindel der kan holde 3 plader.
Prisen har jeg sat til 1000 DKr og man kan købe en ekstra spindel til 3 plader for 300 DKr.
Dette gør det hurtigere altid at have 3 plader klar til vask.
Spindlen er holdt fast til motorkobling med magnet.

Jeg yder garanti på det jeg leverer.

Fragt til Norge er dyrt fra Danmark. Jeg har kunnet finde et firma som kan sende for 380 DKr.
Evt. told står køber så selv for.
Jeg forventer at kunne levere fra 20. maj da jeg venter på motorer fra Kina.

Disclaimer : Jeg har lavet om i konstruktion. De skiver som ligger mod centerlabel på vinyl, er fremover kun Ø40 mm, da jeg efter 100 plader ikke har set væske komme forbi udløbsrillen.

https://www.dba.dk/andet-ultralydsrense-kit/id-1042342826/

IMG_0221.jpg
IMG_0222.jpg
IMG_0238.jpg
IMG_0239.jpg
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.686
Antall liker
17.781
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hvorfor har du ikke laget spacere slik at du kan kjøre 6 plater i steden for kun 3?
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Du kan benytte lokk fra syltetøyglass som spacer. Bare å borre ut hull og tre de på akslingen.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Spennende produkt!
Tror jeg må ha et slikt kit.
Hvor vil du helst ha en bestilling? Melding her på sentralen? ,eller viss email kanskje du kan legge inn emailadressen i denne tråden?

Mvh Rune
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.686
Antall liker
17.781
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hvilken omdreiningshastighet har du på akselen?
Det har han angitt;)

Edit:
2rpm v/12v.
Det er i praksis alt for rask rotasjon, med den risiko at væsken henger igjen i rillene for lenge.
Det kan igjen ha den negative konsekvens at væsken henger igjen så langt at den renner ned på label.
Men - ved bruk av trafo med variabel spenning (som angitt 3-12v) bør jo ikke det være noe problem. Reduserer man spenningen, så vil motoren rotere saktere.

I steden for lokk til syltetøyglass som spacere, så anbefaler jeg heller at man kjøper ei skjærefjøl i (delrin) plast på Ikea. Koster kr. 29,- tror jeg. Med ei hullsag, så lager man raskt 6 - 8 stk spacere av en slik.
 
Sist redigert:

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Ser han har skrevet 2 omdreininger per minutt ved 12V . Justerbar 3-12V. Hadde vert interesant å også vite hva rpm er ved 3V .
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.686
Antall liker
17.781
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Antar at det er brukt denne motoren (fra Tsiny Motor): TS-32GZ370-1650

Hastigheten bør fortrinnsvis ikke være høyere enn 0,3 rpm.

Da burde egentlig denne motoren vært riktigere å bruke: TS-32GZ370-5300
 

svendborg

Fersking
Ble medlem
14.03.2018
Innlegg
2
Antall liker
4
Hej med jer :)
Motoren kører 2 rpm ved 12V og 0,5 ved 3V.
Mail adresse vil jeg ikke ligge ind på siden på grund af e-mail søgerobotter, men skriv en pm, så skal jeg nok svare den vej :)
Når jeg får fri fra job vil jeg svare mere detaljeret på spørgsmål.
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
540
Antall liker
415
Torget vurderinger
6
Noen som testa dette, eller har andre løsninger å anbefalle?
 
Topp Bunn