Kjøp og salg på HFS

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Har gjort noen handler på HFS, både kjøp og salg. Jeg er neppe den med flest handler, men noen har det blitt.

Og jeg må si meg imponert over seriøsiteten så langt. Alle jeg har handlet med har opptredd skikkelig, produktene har vært som beskrevet og har hatt hyggelige samtaler både over telefon og PM. Betaling og sending har skjedd innen rimelighetens grenser. Ingen avbrutte handler har det heller vært. Har heller ikke mottatt noen klager på mine salg og antar da at varene har blitt oppfattet som jeg har beskrevet dem.

Jeg har vært opptatt av å pakke forsendingene godt og alt jeg har mottatt har også vært solid innpakket.

Det er tross alt en del tusen kroner som er involvert i handlene og det er alltid en viss nervøsitet knyttet til å sette inn så mye penger på en totalt fremmeds konto. Men så langt har alt bare vært ypperlig og jeg vil takke alle jeg har handlet med for meget gode opptredener.

Dette vitner om at det er seriøse og ærlige personer på forumet, selv om noen krangler så busta fyker til tider.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Har gjort noen handler på HFS, både kjøp og salg. Jeg er neppe den med flest handler, men noen har det blitt.

Og jeg må si meg imponert over seriøsiteten så langt. Alle jeg har handlet med har opptredd skikkelig, produktene har vært som beskrevet og har hatt hyggelige samtaler både over telefon og PM. Betaling og sending har skjedd innen rimelighetens grenser. Ingen avbrutte handler har det heller vært. Har heller ikke mottatt noen klager på mine salg og antar da at varene har blitt oppfattet som jeg har beskrevet dem.

Jeg har vært opptatt av å pakke forsendingene godt og alt jeg har mottatt har også vært solid innpakket.

Det er tross alt en del tusen kroner som er involvert i handlene og det er alltid en viss nervøsitet knyttet til å sette inn så mye penger på en totalt fremmeds konto. Men så langt har alt bare vært ypperlig og jeg vil takke alle jeg har handlet med for meget gode opptredener.

Dette vitner om at det er seriøse og ærlige personer på forumet, selv om noen krangler så busta fyker til tider.

Støttes 100% .
Jeg har også bare positive opplevelser fra mine kjøp/salg. :D

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Har også meget gode erfaringer med kjøp og salg her på sentralen.
En avbrutt handel har det blitt, men heldigvis før jeg fikk sendt varen, og kjøper var ærlig og ryddig.
Ellers har jeg bare fått positive tilbakemeldinger selv, noe jeg selvfølgelig setter pris på.
Folk som handler på sidene her vet hva de vil ha, og har greie på hva de kjøper.
De har også midlene til å utføre en kjapp handel. Ingen "jeg tar den, men vent til lønna kommer" som jeg har opplevd andre steder.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Denne støttes Holmium, tenkte forøvrig på å skrive en tråd temmelig lik din ;)
Motatt bare godt innpaket produkter som er 100% å har sendt unna like bra pakker, da helst i orginal embalasje, men husker faktisk en handel fra deg Terje, den var pakket så godt at den tålte sending fra Posten Norge:) Fortsatt fornøyd!

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hyggelig å høre at du er fonøyd.
Må jo pakkes godt når det skal sendes med posten. ;D

Nei da, vet mange har dårlige erfaringer med posten, men personlig har jeg aldri opplevd verken ødelagte/ skadde pakker eller pakker som har forsvunnet. Så jeg må egentlig si meg fornøyd med dem så langt.

Hvordan gikk egentlig saken med den recieveren?

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Jeg fikk igjen nøyaktig oppkravet som jeg sendte min kjøper, var vel ikke noe poeng å prøve å hole til seg mer.. Kjedelig er det iallefall når folk på posten ikke har rent mel i posen, fikk tilbake dvd spilleren uten fjernkontroll da jeg la den i reciver esken, men bruker faktisk spilleren ennå med universal kontroll :)

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Hvordan beskriver du lyden på wadian? har hatt 830 for en stund tilbake selv, fant ut at det var mye å hente på å kjøre med egen pre kontra den innebyggde, pre delen er jo ikke like påkosta som i storebroren 850.

O

OldBoy

Gjest
Stort sett veldig enig med det som er skrevet ovenfor.

Jeg har selv kjøpt og solgt en del utstyr de seneste årene, men har dessverre opplevd ved et par anledninger at utstyr jeg har solgt, umiddelbart blir avertert til salgs, med påpyntede spesfikasjoner og aldersangivelse.

For eksempel solgte jeg i fjor en 3 år gammel CD-spiller med et par skjønnhetsriper på og med kvittering. Ingen tvil om at den var tre år gammel, fordi jeg var med i butikken da sønnen min kjøpte den. Uken etter at jeg hadde solgt den, averterte kjøperen den til salgs. Pussig nok var den ikke 3 år gammel lenger, men bare halvannet, og attpåtil hadde den jammen blitt helt strøken også. Og ikke overraskende: "dessverre ingen kvittering tilgjengelig", selv om kjøperen hadde fått med seg den uken før. Pluss noen tusen dyrere.

Jeg vet ikke om det er HFS-medlemmer som står for denslags, ......håper ikke det. Greit nok at man kjøper ett eller annet, angrer seg, og selger det videre, og greit nok at man kan klemme ut noen ekstra kroner også. Men når det lyves direkte om faktiske forhold, som for eksempel alder, synes jeg man går over streken.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
sikker på det ikke var en nyere spiller da :p

O

OldBoy

Gjest
sikker på det ikke var en nyere spiller da :p
Sønnen min fikk en kamerat til å få selgeren til å maile noen bilder, og da kjente vi igjen ripene "våre". Samme spiller, altså.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hvordan beskriver du lyden på wadian? har hatt 830 for en stund tilbake selv, fant ut at det var mye å hente på å kjøre med egen pre kontra den innebyggde, pre delen er jo ikke like påkosta som i storebroren 850.
Nettopp fått den, så den har bare fått seg noen få timer så langt, men høres meget bra ut så langt.
Mine opplevelser med spilleren vil etterhvert komme her:
Wadia 830 i hus

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Har kun vært i den situasjonen at jeg har handlet ifra medlemmer her ifra sentralen.Dette har gått smertefritt vedrørende betaling o.l.Jeg minnes mitt første bruktkjøp her inne,selgeren av høytalerne ringte meg opp og forklarte meg hva som var lurt osv. ved slike bruktkjøp og hvordan de best kunne gjennomføres av BEGGE parter.All honnør til han,da jeg i utgangspunktet var skeptisk til bruktkjøp.(Fordommer ;D)Det virker som om folk er seriøse her inne.Har dog sittet og ventet på posten til krampa tar meg,da de bruker en vannvittig lang tid på å sende pakker rundt omkring her i landet.Skeptisk til posten `s behandling av pakker har jeg også vært,men kryss i taket da mine forsendelser har kommet helskinnet frem.De ulike pakken har også vært forsvarlig pakket ifra de ulike selgere rundt omkring.Vil avslutningsvis takke disse for en vel gjennomført og hyggelig handel.
Jepp,har gjort noen svært gode kjøp og penger spart,det er det ingen ting å utsette på.

Rebor

Medlem
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Dersom det det brukes preamp. bør du kjøre opp volumet på Wadia´n til bare en strek lyser, slik at preampdelen i spilleren bypasses. Benyttes den innebygde preamp lyder det best i den øverste tredjedelen.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
ja det stemmet, da kobles pre delen ut..
ang kjøp å salg på hfs så undrer jeg meg hvorfor det er så mye Focal/ JmLab HT som selges, har fulgt med på bruktbørsen en stund.. er de virkelig så dårlig, gjelder forøvrig ikke bare hfs

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Dersom det det brukes preamp. bør du kjøre opp volumet på Wadia´n til bare en strek lyser, slik at preampdelen i spilleren bypasses.  Benyttes den innebygde preamp lyder det best i den øverste tredjedelen.  
Så det i manualen, men som sagt en annen tråd. :)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
ang kjøp å salg på hfs så undrer jeg meg hvorfor det er så mye Focal/ JmLab HT som selges, har fulgt med på bruktbørsen en stund.. er de virkelig så dårlig, gjelder forøvrig ikke bare hfs
Jeg har også registrert det, men jeg tror at det har litt med at nysalget av fabrikatet er stort.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Enda et vellykket kjøp på HFS. Denne gangen XLR signalkabler. Pakken ble raskt sendt, fornuftig pakket. Posten brukte dog litt tid på jobben.

Bukker og takker til selger.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
616
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hva har dettte med tråden å gjøre?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
515
Sted
Stockholm
ang kjøp å salg på hfs så undrer jeg meg hvorfor det er så mye Focal/ JmLab HT som selges, har fulgt med på bruktbørsen en stund.. er de virkelig så dårlig,
Mitt inntrykk er at de krever ekstremt kraftige forsterkere for å bli morsomme å lytte til. Jeg har prøvd 100 Gryphon watt, Doxa 70 sig, bl.a. uten hell. Korsun V8i funker, bra med trøkk++!!

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Har handlet brukt på nettet i nesten 10 år. Først via bruktbørse på Lyd&Bilde og Audio og dereter Hifi Sentralen og Audiophile.no og altid det gikk veldig bra. Vi er en liten gjeng (markedet er veldig liten) og vi nesten kjenner hverandre så det som regel går veldig bra.

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen av modellene kan kanskje være litt problematiske å matche. Hadde et par 826s og de ble fort skingrende i toppen, selv med ok forsterkeri. Brukte først en Krell 300i og deretter en Adyton Opera til dem. Men etter et par måneder fikk jeg nok av dem.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
...har aldri hatt sans for JMlab. En gang nesten slutett å høre på musikk pga dem (JMlab Electra 915.1).
Noen mener sikert at de er veldig gode høyttalere men jeg mener at de kanskje måler bra men treffer aldri instrumentklang riktig.

C

Cyber

Gjest
Jeg tror det har litt å si med måten forhandler selger på. Hadde 816s og de ble jeg aldri fortrolig med. Altfor skarpe i toppen, og jeg forsøkte også mye forskjellig, men Electra Beryllium derimot, aiaiai, helt fantastiske. Sitter som regel i ekstase og lytter til dem, men jeg har sammer erfaringer som en lenger oppe. De er lettdrevne, men våkner først når de får endel guffe.

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
3
Hadde det vært en ide å laget et register over seriøse å useriøse kjøpere å selgere her på sentralen ?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hadde det vært  en ide å laget et register over seriøse å useriøse kjøpere å selgere her på sentralen ?
Hvem skal avgjøre hvem som er hva?

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Har du sett på datoen på innleggene Trondmeg?;)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Trondmeg?

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Mangler vist plutselig et innlegg før mitt her.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Aha, det gamle slette-trikset :cool:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.395
Torget vurderinger
12
Innlegget jeg opprinnelig kommenterte ble slettet og da startet en dominoeffekt. Ingenting av betydning ble fjernet

Topp Bunn