Kjøpe musikk...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.406
Antall liker
6.119
Sted
Holmestrand
Jeg bor i et tettsted som heter Holmestrand.
By kan man ikke kalle det når man mangler kino, Narvesen og platebutikk.
Jeg er derfor på jakt etter gode platebutikker. Gjerne på nettet, men også gode forretninger er av interesse. Reiser en del i jobben, så jeg har ganske stort nedslagsfelt. Fant www.aktivklassisk.no som et et godt alternativ på den siden, men skulle gjerne hatt noen som kan gi et godt tilbud når det gjelder jazz og rock ved siden av klassisk.

Noen forlsag?
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Jazz, når du er i Oslo.

Bare Jazz, Grensen 8
BeBop, Frognerveien 30, rett bortenfor der Frogner Kino lå...
 
N

nb

Gjest
Sjappa til Kjell Hillveg, den er vel flyttet nå så vidt jeg vet. Ser ut som den ligger i Kirkegata 30 nå. Ikke noe å si på kompetansen til den mannen i alle fall.

Ellers har faktisk Platekompaniet på Oslo City en del klassisk i hyllene
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.305
Antall liker
35.089
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Handler veldig mye fra  www.amazon.co.uk

Det de ikke fører selv kan som regel skaffes via andre selgere. Har for eks. handlet mye fra caiman.usa.
Betaling går via amazon. Har handlet masse de siste par årene, og har bare positive erfaringer.
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
510
Antall liker
23
Torget vurderinger
1
Aner ikke om de har mye jazz, men Play.com er en genial og rimelig nettbutikk.

Tom-Erik
 

Teoball80

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
101
Antall liker
1
Play.com , der slipper du porto. Har ikke sjekket utvalget på musikkfronten. Har kun kjøpt spill og film derfra. Raskt og billig!

Terje
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.406
Antall liker
6.119
Sted
Holmestrand
play.com ser veldig bra ut! Sjekket ca 50 relativt obskure titler, og de hadde alt!
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Play.com er konge faktisk !

De har nesten alltid den laveste prisen med god margin, de sender alle produkter enkeltvis og med gratis frakt (mange som glemmer dette når de sammenligner pris)

Utvalget er vekslende, men de har jo sinnsykt mange titler da..
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
www.cd-wow.fm sender også fraktfritt, og mye er billigere enn hos play, men utvalget er en god del dårligere....
Ser ut som de har en del billige titler ja, men utvalget var ikke akkurat imponerende.. Men sikkert ok, hvis man handler mest ny pop/rock kanskje ?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Pleier å handle på WWW.CDON.NO jeg, men vet ikke hvordan de er i forhold til de andre som er nevnt.
Finner stort sett det jeg vil ha, og porto er 29 uansett størrelse på sending. Pleier å være kjappe med levering.
Prismessig kommer de ofte bedre ut selv med porto enn på nærmeste platebutikk.
 
Topp Bunn