Hi-Fi forretninger Kjøpsloven. Er dette lov?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
369
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Håper spekulasjonene ikke fortsetter! Kan selvfølgelig bekrefte at forretningene som er nevnt her ikke har noe med dette å gjøre.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det er veldig bra at saken løste seg! Eneste skår i gleden er at jeg aldri får vite hvilket navn jeg skulle skrive på den voodoo-dukken jeg har kjøpt. Med curacit-behandlede nåler og greier ;)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Da bør vel jeg kjappe meg å informere om at de impliserte partene i dag har blitt enige. Selger og jeg er enige om å gjennomføre den opprinnelige handelen. Kjøper 2 og selger har visstnok funnet en annen løsning.
Godt å høre! Da har åpenbart butikken du har handlet med, vist evne til å rydde opp. Jeg ville i hvert fall ikke ha noen betenkeligheter med å handle med noen som viser evne til å rydde opp når det butter i mot.

Sånn sett tror jeg faktisk at den aktuelle aktøren ville score mange poeng på å stå frem her på Hifisentralen, med noe à la "vi beklager at en misforståelse fra vår side har gått utover forummedlem Bat78. Dette er nå ryddet opp i, og vi håper at Bat78 blir fornøyd med handelen og kan kose seg med lyden fra de nye høyttalerne når vi nå har lagt denne uheldige saken bak oss."
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg beklager så mye at jeg skrev en kjent butikk/forhandler på Vestlandet i åpningsinnlegget.
Jeg hadde fått beskjed om forløpet ca 30 minutter før og var litt irritert og frustrert på Bat78 sine vegner. Tenkte vel ikke helt over konsekvensene dette kunne få for de butikkene/forhandlerene det ikke gjelder.

Og ikke glem de gode forhandlerene, det er nok av de heldigvis :)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.794
Antall liker
2.004
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Det er uansett veldig kjedelig og ubehagelig for meg andre forhandlere som ikke har noe med saken å gjøre, og bli mistenkeliggjort pga. spekulasjoner som gjelder andre aktører og IKKE Renaissance Audio. Spesielt hvis en driver "ordentlig" butikk med demo lokale og masse dyrt utstyr inne til en hver tid. Kostnadsnivået for å drive en sånn type butikk er skyhøyt, og en er veldig sårbar hvis folk begynner å spekulere i om det kan være meg og min bedrift det gjelder. En har ikke råd til å miste kunder som følge av spekulasjoner, og det er derfor Renaissance Audio og Loddefjord Hifi velger å opplyse om at denne saken ikke angår oss! Vil også gjøre oppmerksom på at det er mange forhandlere som ikke har butikk eller gjør dette på hel tid, og som da heller ikke har de kostnadene å forholde seg til som det butikker har.

Det er forresten ikke like åpenbart for alle hvilken aktør eller hvilke høyttalere det gjelder Gjestemedlem!

Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS

Enig i at det er synd lokasjon av selger oppgis, da mange blir tatt under samme kam her.. Så slike tråder skal man faktisk være forsiktig med å gå geografisk ( og da skrive spesifikt om saken ) når man da heller ikke vil oppgi selger dette gjelder. Som jeg har skrevet før, spørsmålet er fint å stille, men ikke dra frem spesifik sak som fører til missforståelser og mistenkte. Med mindre den andre part dras inn med navn(for å verne om andre).
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Det er uansett veldig kjedelig og ubehagelig for meg andre forhandlere som ikke har noe med saken å gjøre, og bli mistenkeliggjort pga. spekulasjoner som gjelder andre aktører og IKKE Renaissance Audio. Spesielt hvis en driver "ordentlig" butikk med demo lokale og masse dyrt utstyr inne til en hver tid. Kostnadsnivået for å drive en sånn type butikk er skyhøyt, og en er veldig sårbar hvis folk begynner å spekulere i om det kan være meg og min bedrift det gjelder. En har ikke råd til å miste kunder som følge av spekulasjoner, og det er derfor Renaissance Audio og Loddefjord Hifi velger å opplyse om at denne saken ikke angår oss! Vil også gjøre oppmerksom på at det er mange forhandlere som ikke har butikk eller gjør dette på hel tid, og som da heller ikke har de kostnadene å forholde seg til som det butikker har.

Det er forresten ikke like åpenbart for alle hvilken aktør eller hvilke høyttalere det gjelder Gjestemedlem!

Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS

Enig i at det er synd lokasjon av selger oppgis, da mange blir tatt under samme kam her.. Så slike tråder skal man faktisk være forsiktig med å gå geografisk ( og da skrive spesifikt om saken ) når man da heller ikke vil oppgi selger dette gjelder. Som jeg har skrevet før, spørsmålet er fint å stille, men ikke dra frem spesifik sak som fører til missforståelser og mistenkte. Med mindre den andre part dras inn med navn(for å verne om andre).
Til mitt forsvar så ville jeg ikke kaste mistanke over på butikker/forhandlere på f.eks Østlandet heller. Men jeg kunne formulert dette annerledes.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.337
Antall liker
1.205
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Veldig bra for alle parter at ting ser ut til å ordne seg, for høyttalerne og penger er vel ikke på plass enda... Tror vi alle lærte litt her.

Mange elementer her som jeg kjenner igjen når man handler privat. Husker spesielt en sak der jeg hadde en avtale om kjøp av brukte, men meget bra høyttalere, og selger skulle bare finne en måte å få de pakket og sendt på før jeg viste hvor mye som skulle overføres. Plutselig lå de ute for salg igjen... Da ble jeg litt arg, men en telefon ordnet saken.
 

Designeren

Bransjeaktør
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
240
Antall liker
54
Torget vurderinger
1
Jeg beklager så mye at jeg skrev en kjent butikk/forhandler på Vestlandet i åpningsinnlegget.
Jeg hadde fått beskjed om forløpet ca 30 minutter før og var litt irritert og frustrert på Bat78 sine vegner. Tenkte vel ikke helt over konsekvensene dette kunne få for de butikkene/forhandlerene det ikke gjelder.

Og ikke glem de gode forhandlerene, det er nok av de heldigvis :)
Det går helt fint! Er som andre glad det ordnet seg :)
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Hei.

Jeg vil bare informere om at denne saken IKKE gjelder Renaissance Audio. Fikk en sms i dag med spørsmål om det var meg siden det var en kjent aktør på Vestlandet, og ble gjort oppmerksom på tråden her på HFS. Det er herved avkreftet!!!! Har ikke fulgt med, da jeg har ferie. Det er mange her inne som lurer på hvilken butikk eller selger det er, og jeg vil ikke at de skal spekulere i om det er meg og min bedrift!

Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS
Jeg rapporterte åpningsinnlegget 1 time etter trådstart grunnet mistenkeliggjøring av samtlige butikker på vestlandet(ba de endre kjent aktør fra vestlandet til det nøytrale aktør). HFS-moderatorer gjorde ingenting og nå kommer butikkene løpende og sier at det ikke er dem.

Trådstarter tenkte ikke mer over det, men HFS vet og de ble gjort oppmerksom.
 
Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.047
Antall liker
1.852
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Så lenge det ikke blir opplyst om hvilken forhandler på Vestlandet det gjelder, er det totalt uaktuelt å kjøpe noe mer fra Vestlandet. Det er ikke mange dager siden jeg kjøpte en kostbar regenerator fra Vestlandet og heldigvis var det ingen problemer.

Siden selger har ordnet opp, bra gjort!, så syns jeg det er riktig å opplyse om dette.
PM går også bra :)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hei.

Jeg vil bare informere om at denne saken IKKE gjelder Renaissance Audio. Fikk en sms i dag med spørsmål om det var meg siden det var en kjent aktør på Vestlandet, og ble gjort oppmerksom på tråden her på HFS. Det er herved avkreftet!!!! Har ikke fulgt med, da jeg har ferie. Det er mange her inne som lurer på hvilken butikk eller selger det er, og jeg vil ikke at de skal spekulere i om det er meg og min bedrift!

Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS
Jeg rapporterte åpningsinnlegget 1 time etter trådstart grunnet mistenkeliggjøring av samtlige butikker på vestlandet(ba de endre kjent aktør fra vestlandet til det nøytrale aktør). HFS-moderatorer gjorde ingenting og nå kommer butikkene løpende og sier at det ikke er dem.

Trådstarter tenkte ikke mer over det, men HFS vet og de ble gjort oppmerksom.
Det var vel strengt tatt to som kom "løpende". Parløp?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tror ryktet til (vest)landets hififorhandlere i det store og hele er uendret. ;)

De som fortjener skryt og godt rykte får det nok likevel.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.048
Antall liker
4.130
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Får vi nå endelig vite hvilken høyttallere du har gleden av å spille på om ikke så lenge, Bat78 ? :)
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
369
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Tenker det er greit å la denne tråden dø ut først:eek:
(Mtp videre spekulasjoner om hvem-hva og hvor:rolleyes:)
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.047
Antall liker
1.852
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har opplevd en del av useriøse privatkjøpere på Finn. Både beløp, betalingstidspunkt og overtagelse har vært avtalt, så gir kjøper blaffen. Beløpene har så langt vært for små til at det var verdt å ta det videre og har ofte fått solgt det senere til en kanskje enda pris. Men, rart at firmaer oppfører seg slik. Skulle tro det var en useriøs Finnselger. Nå som saken har løst Bat78, hvilken forhandler var det? AS eller Enk? Kan godt tippe hvilket firma det var :)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.108
Antall liker
8.072
Torget vurderinger
12
Jeg er glad for at saken fikk et bra utfall og mitt syn er at dette kan ligge for alle andre enn de det gjelder uansett motiv man måtte ha for å "tilfredsstille nysgjerrigheten".
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.047
Antall liker
1.852
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hei.

Jeg vil bare informere om at denne saken IKKE gjelder Renaissance Audio. Fikk en sms i dag med spørsmål om det var meg siden det var en kjent aktør på Vestlandet, og ble gjort oppmerksom på tråden her på HFS. Det er herved avkreftet!!!! Har ikke fulgt med, da jeg har ferie. Det er mange her inne som lurer på hvilken butikk eller selger det er, og jeg vil ikke at de skal spekulere i om det er meg og min bedrift!

Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS
Så lenge kjøper ikke bekrefter påstanden din er påstanden din kun en påstand..
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
369
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Da må jeg høflig be deg om å lese tråden John_Harald:)

Jeg har bekreftet at de to bedriftene som skrev her i tråden ikke var innblandet.

Som jeg skrev tidligere synes jeg selgeren i etterkant har opptrådt ryddig og serviceinnstilt, og skal således ha kred for det!
Det er få som vet hvem jeg har handlet hos, men har fått tilbakemeldinger som tydet på at de var overrasket. Det sier meg at butikken ikke er kjent for å drive useriøst. La oss håpe dette var et enkeltstående tilfelle.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.047
Antall liker
1.852
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Da må jeg høflig be deg om å lese tråden John_Harald:)

Jeg har bekreftet at de to bedriftene som skrev her i tråden ikke var innblandet.

Som jeg skrev tidligere synes jeg selgeren i etterkant har opptrådt ryddig og serviceinnstilt, og skal således ha kred for det!
Det er få som vet hvem jeg har handlet hos, men har fått tilbakemeldinger som tydet på at de var overrasket. Det sier meg at butikken ikke er kjent for å drive useriøst. La oss håpe dette var et enkeltstående tilfelle.
Beklager, feil skjer selv den beste. Fikk ikke med meg at noen firmaer var friskmeldte, hvilket filma har du handlet med og hvilke høyttalere får du?

Hvis du ikke tør å angi forhandleren og selger ikke tør gi seg til kjenne, får vi heller latt spekulasjonene rå.
Tror jeg vet hvem det er og får sikkert høre det snart fra andre :)
Tror hemmelighold er ikke den beste løsningen, men lykke til!
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.108
Antall liker
8.072
Torget vurderinger
12
Jeg gjentar meg selv:

Jeg er glad for at saken fikk et bra utfall og mitt syn er at dette kan ligge for alle andre enn de det gjelder uansett motiv man måtte ha for å "tilfredsstille nysgjerrigheten".
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
369
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Føler det er greit å la saken ligge. Hadde ikke vært redd for å offentliggjøre forretningen om jeg følte det var nødvendig. Det gjør jeg ikke, fordi;

-Slik jeg har forstått det har ikke forretningen rykte på seg for å drive med dårlig kundebehandling.
-Det ble innrømmet en feil, og ordnet opp.
-Ser ikke den store gjentagelsesfaren.

Kommer ikke til å legge duk over høyttalerene hjemme i frykt av spekulasjoner om hvor jeg har handlet(;D), men tenker det er greit at jeg venter litt med å dele inntrykk med noen på forumet pga omstendighetene rundt handelen.

Skjønner at folk er litt nysgjerrige når man velger å dele en slik sak her, men håper og tror folk flest respekterer det at jeg ikke føler det er riktig eller viktig at butikken nevnes i dette tilfellet.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Fair enough det Bat og det er selvfølgelig forståelig men jeg skjønner John_Harald sitt poeng, nå blir "alle andre" forhandlere som ikke er "frikjent" utsatt for spekulasjoner i stede. Hvor bra det er for de enkelte kan man bare spekulere i..8)

Dette uten at jeg har noe stort behov for å vite bare så det er sagt.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.337
Antall liker
1.205
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Helt greit å la det ligge. Nok støy allerede om ikke noen skal sette i gang en svertekampanje mot forhandleren. Sikkert noen som har vikarierende motiv her... De som på død og liv vil finne det ut klarer det nok allikevel hvis det er SÅ viktig.
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
369
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Tror og det??????
Og tenker at jeg skal la være å bekrefte eller avkrefte noe mer ift andre aktører, så er det sagt:rolleyes:
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gratulerer med at saken ordnet seg. Det er det viktigste med denne tråden. At enkelte oppfører seg som kjerringer for å ha noe å skravle om er underordnet. Kos deg masse med høyttalere. Gode forhandlere vil vi ha. Men ikke ved å henge ut her.
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Bat78. Glad for at det ordnet seg. Synes også at du har opptrådt meget ryddig her på sentralen i forb med denne saken.

Kos deg med nye høyttalere :)
 

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Godt det ordnet sig med lidt mandfolkesnak. :)

Og ros til Bat78 for sober linje.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.134
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
4
Hvilke høytalere har du kjøpt?
( sorry, bare måtte ) 8)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.405
Antall liker
9.289
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Denne tråden har vel gjort sin sak, flere butikker har desverre blitt misstenkt og flere har i denne tråden gått klart ut og sagt ifra at det ikke er dem.

Denne tråden stenges herved slik at videre missforståelser oppstår, kjøper kan opprette en galleritråd eller egen tråd for høytalerne :)

Mvh
Moderator
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn