Kjøpt meg spiller ...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Kjøpte forleden en BlueNote Piccolo hos PM Audio i Nodeland ved Kristiansand. Det er demomodell som jeg fikk for halv pris med arm, pickup og støvdeksel.

    Men ennå trenger jeg RIAA for å kunne lytte til den. Har tenkt på forskjellige: ProJects Tubebox, Lehmanns BlackCube eller Graham Slees RIAAer ... noen synspunkter for valg?

    I august er jeg på ferie, så jeg kjøper neppe en før jeg er tilbake.
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kjøpte forleden en BlueNote Piccolo hos PM Audio i Nodeland ved Kristiansand. Det er demomodell som jeg fikk for halv pris med arm, pickup og støvdeksel.

    Men ennå trenger jeg RIAA for å kunne lytte til den. Har tenkt på forskjellige: ProJects Tubebox, Lehmanns BlackCube eller Graham Slees RIAAer ... noen synspunkter for valg?
    I august er jeg på ferie, så jeg kjøper neppe en før jeg er tilbake.
    Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, men du kan kanskje fortelle meg om pick-upen er Boboli MKII?
    Om det er den så kan du kanskje komme med en tilbakemelding på hvordan den spiller når du har fått en RIAA?
    Jeg er på jakt etter ny PU.
     

    Vedlegg

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Ifølge annonsen er pickupen en Audio Techica MM, tweaket av BlueNote selv. Men planlegger å kjøpe en MC etterhvert, f.eks. en Ortofon Rondo Red eller en av BACHene ...
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ifølge annonsen er pickupen en Audio Techica MM, tweaket av BlueNote selv. Men planlegger å kjøpe en MC etterhvert, f.eks. en Ortofon Rondo Red eller en av BACHene ...
    Okidoki!
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Utifra tester jeg har lest, virker en Graham Slee Era Gold V interessant som RIAA. Men da jeg ennå ikke har vært på ferie, blir det ikke noe kjøp før jeg er tilbake ...
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Er ikke det en MM RIAA?
    Da må du jo handle igjen hvis du går over til MC..........
    Low output vel og merke.
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Jo, det er riktig ... men i kombinasjon med deres egen stepup Elevator EXP, skal det visst bli meget bra resultat. Skjønt det blir jo en del penger da ...

    Men hvilken RIAA ville du foreslå som også tar low output MCs?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har nok desverre for lite preferanser til å uttale meg, men en kamerat av meg har denne:CARY-PH302.
    Den spiller med stor presisjon, den spiller luftig med stort rom og en enorm kontroll over hele spekteret.
    Testa min egen Primare R-20 mot Cary'n, den spillte faktisk imponerende mot den, var bare i bassen den manglet litt kontroll (kun detaljer) i forhold til Cary.
    Han kameraten min syntes Primare'n var bedre enn en Rotel RIAA som han hadde før som jeg ikke husker hva het, men kosta mange penger rundt 15K mener jeg.
    Cary riaa'en er nok absolutt verdt en vurdering.
    Her en link:http://images.google.com/imgres?img...=10&hl=en&hs=TmU&lr=&client=opera&rls=nb&sa=N

    Og hvis du skal ha en rimelig en så er ikke Primare'n å forakte, veldig flott oppbygd til 4500kroner.
     

    Vedlegg

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Jo, men Cary kommer på 25.200.- og det er for dyrt for meg.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med en både vellydende og vakker platespiller! :) Jeg kan bare bekrefte at Era Gold er en utrolig Riaa til prisen...Har hatt den i anlegget en stund nå, og den fortjener allle de ekstatiske lovordene den har fått og vel så det. Ring Stereolab og sjekk om du kan få prøve en, så kan det være du aldri tenker på å bytte Riaa igjen.....
    Lykke til!
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    OK, Paul er P i PM ... tenkte ikke på det i farten ...

    Han har forskjellige RIAAer, Lehmanns Black Cube behøver ikke bli så dyrt ...
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Gratulerer med en både vellydende og vakker platespiller! :) Jeg kan bare bekrefte at Era Gold er en utrolig Riaa til prisen...Har hatt den i anlegget en stund nå, og den fortjener allle de ekstatiske lovordene den har fått og vel så det. Ring Stereolab og sjekk om du kan få prøve en, så kan det være du aldri tenker på å bytte Riaa igjen.....
    Lykke til!
    Takk for det ... enig med beskrivelsen. Fikk høre på den et par timer hos PM Audio før jeg kjøpte den. Lød meget bra synes jeg. Selvfølgelig må jeg ennå høre den i mitt oppsett. Forresten hadde han den gående med en MC PU. en MM jeg fikk er ny, så den må vel spilles inn. Paul var meget elskverdig og byttet PUen og tok seg god tid til å justere alt.

    Faktisk så jeg på spilleren allerede for rundt tre år siden og tenkte at den ville gjrøe seg godt i et anlegg også optisk sett .... Med støvlokket på tar den seg godt ut.

    Testene jeg har funnet på Era Gold er meget positive og jeg er fristet til å prøve den. Jeg har hatt kontakt med Stereolab før og fikk prøve det jeg ville kjøpe før jeg bestemte meg.

    Men nå skal jeg først på ferie, så det må drøye noe ennå ...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Så det var du som endte opp med den spilleren ja. Gjett om undertegnede har gått å siklet på den en stund. Gratulerer med en nydelig og enormt vellydende spiller. :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.921
    Torget vurderinger
    24
    Jeg hadde en ProJect Tubebox på gjennomfart her for en tid siden. Bortsett fra at den er plaget av støy i MC-posisjon så må jeg si den hadde veldig god lyd sett i forhold til pris. Med en MM tror jeg dette kan være en god kombinasjon. Men, det er jo flere gode alternativer du har her Arne Marco, jeg kjenner dem bare ikke. Ellers har jo den minste ASR-en fått strålende omtale her på forumet, skjønt den er vel litt dyrere og har vel ikke vært få tak på brukt.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    BILDER Arne Marco BILDER!
    Mvh Jan I
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn