Ikke rare oppdateringen fra D7100.....
|
Kan du sjekke hva EXIF-data sier om brennvide på det fine månebildet ditt?Spør meg ikke om noe tekniskJeg har aldri studert eller lest opp noe om foto - jeg har NULL interesse av det tekniske bak det, jeg vil bare ta bilder. Jeg har ufrivillig fått med meg små biter av det som er helt basic, men der stopper det for min del. Hvordan det fungerer rent teknisk trenger jeg ikke vite for å ta ett bilde så har ikke brukt noe tid på det.
Ang. converter så var innlegget men til kabeldragern som skulle fotografere ørner, det var aldri en diskusjon om "lyssvake himmellegemer". Men da vet jeg å styre unna teleconvertere og stjernetåker
.....
Tja....på tide å oppgradere fra Sigma 10-20mm....eller vente på Sigma's versjon i ART serien ?!Tamron 15-30mm F2.8 VC test: Prepare to be impressed: Tamron 15-30 F2.8 vs. Nikon 14-24 F2.8: Digital Photography Review
Det objektivet ble plutselig veeeldig interessant.
Det er ikke akkurat lite og lett! Tror uansett jeg holder meg til NIkon 14-24. Du får dette brukt for ca 9000,-Tamron 15-30mm F2.8 VC test: Prepare to be impressed: Tamron 15-30 F2.8 vs. Nikon 14-24 F2.8: Digital Photography Review
Det objektivet ble plutselig veeeldig interessant.
1500mmKan du sjekke hva EXIF-data sier om brennvide på det fine månebildet ditt?
![]()
Endelig en D750-eier. Virker ikke som folk merker problemer med disse. Så jeg lurer fremdeles på hva problemet var.Tror jeg kaster mitt kamerahus snart. Bare dritten jo......8)
Jeg har prøvd D750, og kunne ikke annet enn å bli imponert, selv om jeg som Canonbruker helst ikke vil....Ny firmware-oppgradering for Nikon D750 har den morsomme beskrivelsen: "Camera operation is now more reliable". M.a.o. de har fikset en bug som var så pinlig at de ikke engang vil fortelle oss hva den var.
Hei.Takk for greie svar.
Tamron objektivet virker jo fint. Litt mer lyssterkt.
Selv har jeg null peil på produsenter av objektiver etc. men skjønner at Tamron (m.fl.) kan være sterke konkurrenter til Originale Nikon objektiv?
Pga. min manglende kunnskap om objektiver er jeg likevel litt nølende til å hoppe inn i brukt markedet.
-Har likevel sendt selger en forespørsel.
Så da får vi se...
Morty
Gratulerer med flott kamera, selv om D700 har meget gode iso egenskaper, så åpner det seg en helt ny verden hvis du lærer litt mer om bruken av Nikons blitssytem. Vil anbefale to bøker av Neil van Niekerk som er går på dette. Anbefales for alle som ønsker å lære litt mer om muligheter og resultater av å ikke blåse blitsen bare rett frem.Julen kom tidligt!
Har kjøpt meg Nikon D700 med bare 7800 eksponeringer på telleren, Nikon SB600 og Nikon AF 35-70 2,8 objektiv. Vet ikke helt hva jeg skal bruke blitzen til jo, er noe overrasket over D700 sin iso prestasjon. Tok et bilde med Nikon D200 av en katt på iso 1600, med D700 er iso 6400 bedre! Helt vilt…..
I forhold til hva du får, er det vel ikke så ille. Jeg har imidlertid sett D750 på Finn, så etter hvert blir det vel mulig å kjøpe brukt. Det som er verre, er at optikken lett blir dyr - og det selv om man kjøper brukt. Jeg tenkte å spare penger ved å bruke min gamle optikk fra 1980-tallet. Men bortsett fra en Nikkor 24mm har det blitt smått med det.Ønsker egentlig meg en D750. Men de er jo litt kostbare i innkjøp.
Husk å laste ned D2X fargeprofilene for D700. Legg dem også inn på kameraet hvis du bruker jpg-filer. Er også greit å ha dem på kameraet hvis du bruker Capture NX for råfilene.Julen kom tidligt!
Har kjøpt meg Nikon D700 med bare 7800 eksponeringer på telleren, Nikon SB600 og Nikon AF 35-70 2,8 objektiv. Vet ikke helt hva jeg skal bruke blitzen til jo, er noe overrasket over D700 sin iso prestasjon. Tok et bilde med Nikon D200 av en katt på iso 1600, med D700 er iso 6400 bedre! Helt vilt…..
Det ble handlet i dag morges. Tamron SP 17-50 f/2.8 VC DII.Hei.Takk for greie svar.
Tamron objektivet virker jo fint. Litt mer lyssterkt.
Selv har jeg null peil på produsenter av objektiver etc. men skjønner at Tamron (m.fl.) kan være sterke konkurrenter til Originale Nikon objektiv?
Pga. min manglende kunnskap om objektiver er jeg likevel litt nølende til å hoppe inn i brukt markedet.
-Har likevel sendt selger en forespørsel.
Så da får vi se...
Morty
Også verdt å vurdere; Tamrons 18-200 mm - til omtrent samme pris som Nikon 18-55 mm kitobjektivet.
Igjen, pass på å få versjonen med innebygd fokusmotor. Overraskende god superzoom til prisen.
mvh
Gunnar Brekke