Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Ute i skauen i Våler i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Nå er kjøkkenet fyllt opp, men det blri nok noe romsterering de kommende dagene med bytting av plass på ting, men vi fikk plass til det meste.
    Litt rart og tenke på at vindusbytte i huset gikk på 3-4 måneder inkl alt..... også planleggingen, mens kjøkkenet tok et halvt år........ teorien min er at når det gjaldt vinduene så var ikke øvrigheta innvolvert i noen særlig grad........ mens når det gjaldt kjøkkenet.......DA SKJØNNER DU, da var det fargeprøver i kilovis både på fronter, skap, innvendig i skapene, størrelse på skapene, hjørneskap eller ikke, benkeplater, vaskekum for ikke og snakke om valg av blandebatteri....... og da var ikke kommet til fliser og lys engang........ nei det var sannelig min hatt ikke enkelt. Heldigvis var finansieringen av det hele på plass allerede i våres sammen med vindusrenoveringen og jeg har kjørt et stramt budgett og sumasumarum så kom sluttsummen på 87 kroner i pluss........ og det er sånn ca det som står igjen på kontoen totalt, heldigvis er det lønn i morgen...... ellers hadde det joggu blitt en fattigslig jul........ men, alt var taima og til rettelagt ned til minste detalj.........(mulig jeg har sett på for mange Olsenbande filmer) :)

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.493
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med flott kjøkken, der blir det koss å lagge masse snakks . 🍻 🍻

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Grattis med flott kjøkken, der blir det koss å lagge masse snakks . 🍻 🍻

Tusen takk for det og ja, det skal bli gøy og ta det i bruk........ har planlagt dette nye kjøkkenet i over 5 år, så det var på tide og få røven i gir.
    Planene for neste år er allerede på tapeten........ jeg har ikke noe valg lenger........ terasse gulvet må taes opp og fikses fordi det begynner og bli lekkasjer inn i garasjen under, så det er ikke noe jeg kan utsette lenger og så blir det litt fliselegging på badet i kjelleren......... blir litt sånn nå fremover at jeg må ta litt og litt hvert år i stedet for og utsette ting i årevis......... den der "det holder nok et år til" attityden går ikke lenger.
    Jeg får ta en "NIKE"......... just do it.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.822
    Sted
    Sunndalsøra
    Gratulerer med nytt flott kjøkken til Jul ! Likte denne ''fullskala'' skuffeseksjonen. Har/hadde el-installert hundrevis av kjøkken opp gjennom tida. Mye har også forandret seg også. Får håpe at komfyrvakta roer seg i jula:) Stort sett brukerfeil på disse har det vært. Det har også vært full panikk blandt enkelte. Når krybba e tom, så bites hestene;) Mye bedre med conveksjons topp enn kjeramisk og platetopp.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.184
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med nytt flott kjøkken til Jul ! Likte denne ''fullskala'' skuffeseksjonen. Har/hadde el-installert hundrevis av kjøkken opp gjennom tida. Mye har også forandret seg også. Får håpe at komfyrvakta roer seg i jula:) Stort sett brukerfeil på disse har det vært. Det har også vært full panikk blandt enkelte. Når krybba e tom, så bites hestene;) Mye bedre med conveksjons topp enn kjeramisk og platetopp.
    Såvidt jeg ser så har Rudi gått for gass topp, helt suvverent Egon:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Torget vurderinger
    39

Jo, takk for det.
    Er ikke helt sikker på om jeg får med meg alt du skriver....... hva tenker du på vedr konveksjonstopp ?

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.822
    Sted
    Sunndalsøra
    Da bli det gass alarm i stedenfor på kjøkkenet:) Har ellers blitt populært med disse Air fryerne. Tenkte jeg skal prøve en Dual Sone til jul.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Ja, det ligger 2 nye gass alarmer og venter på posten i morgen og jeg tråkka til med og kjøpe 2 nye brannslukkere også, slik at det meste skal være i orden, har 3 brann-alarmer tilkoblet alarmsentral og 4 ekstra seriekoblede brannalarmer........ så da får jeg sattse på at det er så bra som det kan bli......... er selvfølgelig ikke noen garanti for at ting ikke kan gå galt, men sattser på at det skal være nok.
    Hadde gasstopp i det forrige huset i 8 år som funket utmerket.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.822
    Sted
    Sunndalsøra
    Jo, takk for det.
    Er ikke helt sikker på om jeg får med meg alt du skriver....... hva tenker du på vedr konveksjonstopp ?
    Med conveksjonstopp så får man ikke den varmen når man trekker av en kasseroll, da pga at platen slår seg av og får ikke den samme restvarme(som påvirket vakta). Ellers så må man brukte rett størrelse på kasserollen. Og slå av varmen/ platen først. Det var det som ofte var problemet med kjeramisk og platetopper. Stod tydelig i bruksanvisningen :)

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Har lett litt i skuffer og skap og funnet frem tidligere bursdags og julegaver......og også et par kniver jeg fikk i gave fra en japaner ......på tide og bruke noen av de nå.
    Må være litt ekstra påpasselig fordi noen av de er skikkelig skarpe.

Ellers innrømmer jeg gjerne at jeg kommer veldig langt med Fiskars kniver med plastikk håndtak også jeg selvom jeg ofte bruker min gamle store litt tunge kokkekniv no2 fra venstre nede på det øverste bilde og den japanske kniven på bildet med småknivene er også velbrukt.

20241210_230012.jpg
    20241210_225918.jpg

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.067
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det har blitt et lekkert kjøkken Rudi! (y)

Her i huset har vi ryddet som gærninger noen dager, og i dag kommer bl.a. 5 dører og mye annet rart på døra, - og snekker kommer.

Inngangsparti/hall skal rives og bygges opp, - blir et spennende race fram mot jul...

Gullmunn

Medlem
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Induksjonstopp?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn