Kjenner noen her til Bladelius?

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Re: Kjenner noen her til Cairn Fog V2?

dCS'n er sikkert veldig bra, men da må du ha drivverk i tillegg. Ut av de andre tre er kanskje Bladelius det sterkeste kortet... Den spiller også veldig mange format... :) Sikkert noen her som kan komme med erfaringer på både delius og Bladelius.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Re: Kjenner noen her til Cairn Fog V2?

Okei, men da er det Bladeliusen som er interessant, noen som vet noe mer om denne?

Sjekke forøvrig prisen på denne, så en til salg for 47.000kr brukt. Om dette er riktig, så kan jeg nok droppe den ;)

Men er ingen av de andre jeg linker til noe å sattse på?
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Mulig jeg tar feil men det virker som du skal kjøpe på "postordre/uhørt"?

Jeg ville nå vært forsiktig å kjøpe noe jeg ikke har hørt. Det blir fort mye gambling med penger..og hyppige utskiftinger..!!

Jeg kjenner en som uten å høre først oppgraderte til "den siste og beste" fra sin vanlige leverandør, skuffelsen var stor når den nye som kom låt dårligere og enn den gamle, som da  var solgt!!!


mvh
Sleiven
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Om det evt. blir til kjøp av noen av disse, så skal jeg nok teste dem før kjøp. Men jeg gidder ikke lete Norge rundt etter hver og en av dem, så om jeg bestemmer meg for en, da kan jeg evt. høre på den :)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Lykke til :), Jeg har "eldre" Bladelius produkter selv (nnFix).

mvh
Sleiven
 

winterkjaer

Medlem
Ble medlem
03.04.2006
Innlegg
7
Antall liker
0
Jeg har Gondul nivå 1 som jeg nå har oppgradert til nivå 2. Dette er en svært bra CD-spiller som også har alle de andre formatene. Jeg er svært godt fornøyd med den. En spiller som hos meg spilte bedre enn Burmester 006 og flere andre spillere. Svært åpen og kontant spillestil.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Velkommen til forumet!

Men hva gav du for denne?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Bladelius har vel hatt pølsefingrene sine oppi Nakamichi PA7E om jeg ikke tar feil? Han jobbet vel sammen med Nelson Pass på den tiden.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Jeg hadde Advantage S1 cd-spilleren før, synes den var meget god, så jeg går ut fra at Bladelius er enda bedre og i tillegg spiller alle formater hvis man trenger det. Men byttet til dCS Delius som du også har nevnt her, den var totalt overlegen og slaktet Advantage'n, men som zemtex nevner så må du jo ha et kapabelt drivverk til denne..
 

winterkjaer

Medlem
Ble medlem
03.04.2006
Innlegg
7
Antall liker
0
Takk til Midgard! Jeg hadde en Advantage S1 som jeg oppgraderte til Gondul så jeg betalte litt over 30 000 kroner for innbytte. Jeg synes det absolutt er verdt det. Synes det er fantastisk å få konsert og filmer i surround. Skjønner ikke helt hva folk har i mot multikanal. Det gir større rom og troverdighet til lydbildet. Du får mer følelsen av at folk er tilstede i lytterommet. Forøvrig er Gondul en god del bedre enn S1. Den er mer oppløst med bedre og fastere bass. På nivå 2 blir det enda litt mer avslappet, men ikke noe himmelropende forskjell.
 
Topp Bunn