Kjipland DRC-205 - Feilmelding

  • Trådstarter Ballin_On_a_Budget
  • Startdato
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
Hei!

Noen som vet hvorfor jeg til stadighet får feilmedlinger når jeg skal kjøre målinger av rommet med Copland DRC 205?

"sjekk at mikrofonen er koblet til og at volumet er høyt nok"

alt er koblet opp og skal være i skjønneste orden...

what to do ?
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Hvordan har du koblet den opp?

Volumet skal være HØYT når du måler, enheten justerer volumet selv.
Har du det for lavt så klarer ikke DRC-205 å starte prosessen med måling.

R
 

avo

Medlem
Ble medlem
11.08.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Hei,

Hadde samme problemet selv, viste seg faktisk at det var brudd i ledningen (lodding?) til mikrofonen, ny ble skaffet fra Clas Ohlson. Hos meg fusket den noen ganger før den døde helt, og siden jeg trodde det ble for lavt kan du si at volumet ble stilt noe høyt etterhvert..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.388
Antall liker
11.211
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det var også en dårlig lodding i mikrofonen under hifimessa i Horten da den ble presentert der for et par år siden.
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
har komplett copland oppsett. kjører tape in/out. har skrudd volumet tilstrekkelig opp.
har brukt den før og da fungerte alt upåklagelig. mulig mic'en har fått hard medfart under diverse transport, mic'en og kabelen ser jo ok ut de, ikke noen synlige skader.
 
T

timc

Gjest
Hei.

Høre ut som defekt kabel. Det er ikke alltid synlig på slike kabler. En kunde av oss hadde samme problem. Ny kabel på Clas til noen tiere og alt virket fint.



-Tim
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Joell Ortiz skrev:
har komplett copland oppsett. kjører tape in/out. har skrudd volumet tilstrekkelig opp.
har brukt den før og da fungerte alt upåklagelig. mulig mic'en har fått hard medfart under diverse transport, mic'en og kabelen ser jo ok ut de, ikke noen synlige skader.
Mic eller mickabel helt klart!
Slike opplysninger i første innlegg - the whole truth & nothin' but the whole truth - så hadde du sluppet dumme svar. ;)

R
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
er det ikke et poeng å ha en original mic?
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Jo det er det. :)
Enheten er mest sannsynlig kalibrert ihht den medfølgende mic.

Så du bør nok skaffe en ny original.
Først ville jeg sjekket om det var bare kabelen.
Ohme den med et multimeter eller noe slikt.

Mvh
Rolf
 
Topp Bunn